Älkää tehkö lapsia jos...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AAjaPEE
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Entäs jos onkin ylläri?;24510096:
Eli siis, jos en ole suunnitellut lasta, ja sitten huomaan että olisi uusi tulokas tulossa maailmaan, niin aborttiin vaan, kun ei ole työ/opiskelu/laina/joku muu asia mallillaan..?

Eiköhän suurimmalla osalla se raskaus ole suunniteltu ja nimenomaan "parantamaan elämäntilannetta".

Ei kyse ole pelkästään rahasta vaan siitä välittääkö oikeasti lapsesta. Tiedän perheitä, joissa isä sekoilee kännissä ja rikkoo tavaroita. Kun pentu haluaa syliin niin isä huutaa ja kiroilee, että mene ny pois siitä. Äiti ei pese lastaan tarpeeksi usein ja syöttää kaikkea huonoa ruokaa. Tiukan paikan tullen isä ja äiti syö, lapsi saa odottaa. Onpa tosi hyvät lähtökohdat elämälle?

Alkuperäinen kirjoittaja Entäs jos onkin ylläri?;24510096:
Eli siis, jos en ole suunnitellut lasta, ja sitten huomaan että olisi uusi tulokas tulossa maailmaan, niin aborttiin vaan, kun ei ole työ/opiskelu/laina/joku muu asia mallillaan..?

Juuri niin.

Tällä palstalla on aika yllättävän iso osa naisia joilta olisi pitänyt laittaa piuhat poikki jo ennen kuin saivat ensimmäistäkään lasta. Jatkuvaa valitusta ja kiukuttelua siitä kuinka rankkaa lapsen/lasten kanssa on vaikka osa näistä ämmistä on KOTONA eli heidän ei tarvitse edes käydä töissä. Päivät kuluu palstaillessa ja on niin RANKKAA. Vittu että vituttaa kun tietää paljon työssäkäyviä naisia jotka osallistuvat perheen elatukseen ja silti hoitavat kodin ja lapset.

Näiltä laiskoilta kiittämättömiltä ämmiltä jotka istuvat perse homeessa turvottamassa itseään kotona ja valittavat jossain internetpalstalla kuinka rankkaa lasten kanssa on ja kuinka voimat on lopussa pitäisi ottaa lapset ja internetyhteys pois. Ei voi olla lapsellekaan hyväksi kasvaa tuollaisen vellipersevanhemman kasvatuksessa. Seuraava sukupolvi näiden palstaämmien kasvattamia lapsia tulevat olemaan yhteiskunnalle hyödyttömiä velliperseitä jos tämä meno tällä tavalla jatkuu. Paras ja helpoin ratkaisu parempaan suuntaan on kaiken maailman tukien lopettaminen näiltä kotona öllöttäjiltä.

PEESAAN!!!! Sitten jos erehdyt esim, facebookissa kehumaan miten teit suursiivouksen työpäivän jälkee. Niin juuri nämä velliperse mammat on ensimmäisenä kommentoimassa, "Laiska on se joka töillään kehuu" Kyllä se on kuules ihan hehkutuksen paikka, kun ensin teet 8h palkkatöitä, ja tulet kotia siivoomaan. Kun toisilla siihen on aikaa kokopäivä.

Jokaisella sukupolvella on omat vaikeutensa, jota toisen sukupolven on vaikea ymmärtää. Lisäksi jokaisen kokemus maailmasta on eri. Sitä on porukkaa, jotka on hyödyttömiä töissä ja kotona, ja porukkaa jotka ovat touhukkaita elämän jokaisella eri osa-alueella. Paljon on myös palkatonta työtä, jota jotkut velliperseetkin tekevätkin huomaamattanne, kuten vaikka isovanhempien auttamista, vapaaehtoistyötä jne. Minuun ei tee paljon vaikutusta se, että on "Noksulla töissä, ja tarvii auton, kun jakkupuvussa ei voi lumessa tarpoo"... Minusta tärkeintä on antaminen ja ilahduttaminen, sai siitä palkkaa tai ei. En halua antaa markkinatalouden levitä perhesuhteisiin.

Jokaisella sukupolvella on omat vaikeutensa, jota toisen sukupolven on vaikea ymmärtää. Lisäksi jokaisen kokemus maailmasta on eri. Sitä on porukkaa, jotka on hyödyttömiä töissä ja kotona, ja porukkaa jotka ovat touhukkaita elämän jokaisella eri osa-alueella. Paljon on myös palkatonta työtä, jota jotkut velliperseetkin tekevätkin huomaamattanne, kuten vaikka isovanhempien auttamista, vapaaehtoistyötä jne. Minuun ei tee paljon vaikutusta se, että on "Noksulla töissä, ja tarvii auton, kun jakkupuvussa ei voi lumessa tarpoo"... Minusta tärkeintä on antaminen ja ilahduttaminen, sai siitä palkkaa tai ei. En halua antaa markkinatalouden levitä perhesuhteisiin.

Mä en kyllä tunne ainuttakaan kotiäitiä, joka tekisi vapaaehtoistyötä. Tai ylipäätään tehnyt edes palkkatyötä koskaan elämässään.

Tietyllä tasolla jaan ap:n mielipiteen.

Tiedän naisen, joka sai lapsen. Lapsi huostaanotettiin. Nainen hankki toisen lapsen toisen miehen kanssa. Lapsi huostaanotettiin. Nainen hankki kolmannen lapsen kolmannen miehen kanssa. Lapsi huostaanotettiin.

Siis ei hyvää päivää. :-( Älkääkä lässyttäkö, että missä isät olivat. Juu, isätkään eivät hoitaneet velvollisuuksiaan. Mutta eivät myöskään jatkeneet lisääntymistä sen ensimmäisen lapsen menetettyään.

[QUOTE="äippä";24511461]Mä en kyllä tunne ainuttakaan kotiäitiä, joka tekisi vapaaehtoistyötä. Tai ylipäätään tehnyt edes palkkatyötä koskaan elämässään.[/QUOTE]

Itse olet ilmeisesti samaa luokkaa jos tunnet noin luokattoman sossupummia sakkia etkä yhtä ainoata kotiäitiä joka olisi tehnyt koskaan elämässään palkkatöitä. Liioitteletkohan pikkusen?

Miettikääpä näitä asioita vähän niiden lasten näkökulmasta.

Minut on tehnyt kaksi mielenterveysongelmaista yksilöä järjettömän huonoon parisuhteeseen, mutta aloittajan mielestä minua ei pitäisi olla edes olemassa. Itse taas olen iloinen, että olen olemassa, vaikkei minunkaan elämä ole mitään ruusujen seassa piehtarointia.

Harmittaa, te ap:n kaltaiset viette ihmisarvoa pois näiltä lapsilta, jotka eivät ole onnellisten tähtien alle syntyneitä.

• Tykkää
Reactions: Pesky Pixie
Pienipalkkaisen perheen kasvattina voin sanoa, että ei ole koskaan haitannut ettei olla asuttu omakotitalossa tai käyty joka kesä kalliilla ulkomaan reissulla. Ainakin sen on oppinut että kaikkeen tarvittavaan on varaa jos ei osta turhuuksia ja pienessäkin asunnossa osaa asua jos tilan täyttää fiksusti. Plus kumpikin vanhemmista opettanut pienestä saakka tärkeitä taitoja kodinhoitoa, ruuanlaittoa ja pyörän- ja autonkorjaukseen saakka.
Itkettää nämä kauhalla annetut jotka eivät osaa edes perunoita keittää ilman että kattila poltetaan pilalle.

...teidän elämäntilanne on täysin hanurista!

Täällä tosi moni selittää miten elämässä ja parisuhteessa on kaikki päin persettä, mutta silti lapsia tulee jatkuvalla syötöllä. Kysyn vaan, että miksi ihmeessä? Jos ei pysty tarjoamaan lapselle onnellista perhettä niin on törkeetä tehdä lapsia ja sairaan itsekästä!

"No ku ne vauvat on niin söpöjä kummiski..."
Kyse on ihmisen elämästä! Tajuutteko? Jos lähtökohdat on ne, että lapsi ei tule kokemaan elämää edes elämisen arvoiseksi niin kannattaako? Sitä paitsi ei se pentu kovin kauan söpö ole. Kun se kasvaa aikuiseksi niin siitä tulee todennäköisesti joku hirviö surkean lapsuuden takia. Se kohtelee muita yhtä huonosti kuin sitä on kohdeltu, ajautuu rikosten polulle, sotkeutuu huumeisiin ja lopulta kuolee niihin. Eikö olekin söpöä?

noo osittain kyll äsamaa mieltä, mutta ei se lapsuus ennusta sitä mitä aikuisena tulee olemaan. ihan oikeasti mä oon kokenut 7vuotta koulukiusaamista(ihan pahoinpitelyyn asti), seksuaalista ahdistelua isäpuolen puolelta vuosia, ja yllättävää kyllä olen muita ajatteleva, auttava, en rikollinen, en käytä väkivaltaa,en juo,en polta,en käy baareissa. olen rehellinen. että se sun aukottomasta teoriastasi!!

silti lapsuus kyllä pitäisi olla tasapainoista ja turvallista.

mutta jos se on liian pumpulista niin miten se lapsi kestää aikuisena sitä elämäksi kutsuttua? mulla on tuttuja jotka on traumatisoitunut aikuisiälle asti paljon pienemmistä tapahtumista ja masentuneet, mulla taas ei sellaisia ongelmia ole, kaikesta kyllä selviää kun etsii keinot :)

Aloittajan teksti oli varmaan ääritilanteeksi tarkoitettu, ja tietyllä tavalla tarkoituksellisen provosoiva. Vastaan kuitenkin.

Aina lapsia ei tehdä. Vaikka ehkäisystä huolehdittaisiin, niin joskus lapsia vain tulee, silloinkin, kun tilanne ei ole siihen ihan optimaalinen. Tilanteet ja olosuhteet muuttuvat. Joskus raskauden aikana, joskus pian sen jälkeen. Joku voi sairastua, talo voi palaa, puoliso voi jättää, työpaikka voi mennä alta. Mitä vain. Tai sellainen olosuhteen muutos voi tapahtua lapsen ollessa viiden, kymmenen tai viidentoista vanha. Se, että lapsen elämässä eivät olosuhteet ole ihan täydellisen optimaaliset, ei tarkoita, että hänen elämänsä automaattisesti olisi huonoa, ei-arvokasta, onnetonta, tai että häntä ei rakasteta. Se, että lapsi syntyy tai kasvaa tilanteessa, jossa vanhemmilla ei ole parisuhdetta, ei tietenkään ole toivottavaa, mutta ei se myöskään kuolemantuomio sentään ole.

Ei kyse ole pelkästään rahasta vaan siitä välittääkö oikeasti lapsesta. Tiedän perheitä, joissa isä sekoilee kännissä ja rikkoo tavaroita. Kun pentu haluaa syliin niin isä huutaa ja kiroilee, että mene ny pois siitä. Äiti ei pese lastaan tarpeeksi usein ja syöttää kaikkea huonoa ruokaa. Tiukan paikan tullen isä ja äiti syö, lapsi saa odottaa. Onpa tosi hyvät lähtökohdat elämälle?

Näin se menee!

Pienipalkkaisen perheen kasvattina voin sanoa, että ei ole koskaan haitannut ettei olla asuttu omakotitalossa tai käyty joka kesä kalliilla ulkomaan reissulla. Ainakin sen on oppinut että kaikkeen tarvittavaan on varaa jos ei osta turhuuksia ja pienessäkin asunnossa osaa asua jos tilan täyttää fiksusti. Plus kumpikin vanhemmista opettanut pienestä saakka tärkeitä taitoja kodinhoitoa, ruuanlaittoa ja pyörän- ja autonkorjaukseen saakka.
Itkettää nämä kauhalla annetut jotka eivät osaa edes perunoita keittää ilman että kattila poltetaan pilalle.

Mutta sua on kuitenkin rakastettu? Se on tärkeintä tässä eikä toi rahajuttu.

Olen ehdottomasti samaa mieltä, että elämän puitteet täytyy olla kunnossa enen kuin hankkii lapsia. Tuossa kirjoituksessa asia oli vaan ilmaistu törkeästi ja vailla hyvää makua. Tulee mieleen, että mitä patoutumia aloittajalla...

Lasten hankkiminen on siis sallittua vain niille onnekkaille, joilla on sekä hyvä parisuhde että korkeapalkkaiset vakituiset työpaikat. Jos näitä et saa, ei sinulla ole myös oikeutta lapseen, vaan tämäkin mahdollinen onnenaihe elämässä pitää altruistisesti hylätä, vaikka elämänhallinta olisi muuten kunnossa.

En myöskään ihmettele, jos elämänhallinnaltaan heikot saavat lapsia tiheään. Miten tällä osa-alueella voisi esiintyä hallittua käytöstä, jos sitä muuten ei ole.

Taas tätä elämässään kaiken saaneiden ylenkatsetta muita kohtaan.

Semmonen tuli vaan mieleen, että kun täällä puhutaan vaan että lapsia ei saisi tehdä semmoiseen ja tämmöiseen elämäntilanteeseen,mutta ne lapset on kumminkin seuraavat 18 vuotta vanhempien vastuulla, aika harva pystyy raskaaksi tullessaan ennustamaan mitä tapahtuu seuraavan 20-vuoden aikana.
Vaikka lähtökohdat raskautuessa olisi hyvät, niin se ei tarkota että näin olisi esim. 5-vuoden päästä, tai jos lähtökohdat raskautuessa olisi huonot niin ei tarkoita että näin olisi myös 5-vuoden päästä.

Kyse on ihmisen elämästä! Tajuutteko? Jos lähtökohdat on ne, että lapsi ei tule kokemaan elämää edes elämisen arvoiseksi niin kannattaako? Sitä paitsi ei se pentu kovin kauan söpö ole. Kun se kasvaa aikuiseksi niin siitä tulee todennäköisesti joku hirviö surkean lapsuuden takia.

Ei siis kannata tehdä "pentuja" vaa niin halutessaan toivottaa elämäänsä ja perheeseensä lapsi/lapsia?
:)

Yhteistyössä