Alkaa pikkuhiljaa vituttamaan tää yökukkuminen....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pieni Lasienkeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No mitäs vähättelyä pitää tänne tulla kirjoittamaan? Monet on tilanteet ja ihmisten sietokykykin. Mistä sä tiedät oletteko enemmän väsyneitä kuin ap:n perhe?? Ei se tällasista kirjoituksista todellakaan selviä eikä yöunien tuntimäärästä! Höh.
Mut kiva, että te selvisitte!

Meillä on kans välillä tuollasta pojan 2v4kk kanssa.Saattaa herätä kahden aikaan yöllä ja valvoa pari tuntia putkeen,höpöttää,kikattaa,möyrii sängyssään ja välillä tulee meen vanhempien sänkyyn melttoamaan!Myös meillä mies joutuu aikasin heräämään töihin eli raskasta on välillä täälläkin!

Meillä vähän aikaa ollu ihan samaa :o Viimeksi eilen, alkoi 22.30 nukkumaan, heräsi puolen yön jälkeen ja valvoi puoli kolmeen |O Jossain vaiheessa alkaa itestä tuntuu siltä et voisi hyppiä seinille. Ei oo kyllä vielä kauaa ollu tuollasta, toivottavasti ohimenevä vaihe.

Alkuperäinen kirjoittaja etr:
pienet on murheet, meillä itkettiin 3 kk koliikki-itkua eikä meillä kyllä kukaan ollut hyppäämässä parvekkeelta vaikka oltiin enemmän väsyneitä kuin te. Mies kävi kanssa töissä, vaikka yöllä sai nukkua n. 3-4 tuntia.

Jumalauta kun korpee nämä toisten väsymyksen vähättelijät!!! "Minä olin kuudenkymmenenmiljoonan lapsen yksinhuoltaja ja kaikilla oli viisi vuotta koliikkia enkä nukkunut kolmeentoista vuoteen yhtään. Sinulla ei ole oikeutta olla väsynyt."

Jos ton ajattelun mukaan mentäisiin, maailmassa saisi vain yksi ihminen valittaa väsymystään, se joka juuri sillä hetkellä on absoluuttisesti laskien nukkunut vähiten. Jokainen kokee asiat omalla tavallaan. Hienoa, että sinä jaksoit. Vielä hienompaa olisi, jos ymmärtäisit muita. :headwall: :headwall: :headwall:

PS. Oon ite aika väsynyt vauvan ja yöheräilevän uhmakkaan kanssa. Voimia meille kaikille väsyneille! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja vuh:
pienet on murheet, meillä itkettiin 3 kk koliikki-itkua eikä meillä kyllä kukaan ollut hyppäämässä parvekkeelta vaikka oltiin enemmän väsyneitä kuin te. Mies kävi kanssa töissä, vaikka yöllä sai nukkua n. 3-4 tuntia.

Jumalauta kun korpee nämä toisten väsymyksen vähättelijät!!! "Minä olin kuudenkymmenenmiljoonan lapsen yksinhuoltaja ja kaikilla oli viisi vuotta koliikkia enkä nukkunut kolmeentoista vuoteen yhtään. Sinulla ei ole oikeutta olla väsynyt."

Jos ton ajattelun mukaan mentäisiin, maailmassa saisi vain yksi ihminen valittaa väsymystään, se joka juuri sillä hetkellä on absoluuttisesti laskien nukkunut vähiten. Jokainen kokee asiat omalla tavallaan. Hienoa, että sinä jaksoit. Vielä hienompaa olisi, jos ymmärtäisit muita. :headwall: :headwall: :headwall:

PS. Oon ite aika väsynyt vauvan ja yöheräilevän uhmakkaan kanssa. Voimia meille kaikille väsyneille! :hug:

Peesiä vuh:ille, kuin omasta kynästäni!

Ja mikä sinä olet sanomaan mikä on heille tarpeeksi huono tilanne ja mikä ei?
Sinä kun lähdit tälle kannalle että "meillä itkettiin 3kk koliikki itkua" jne
Niin minä tulen leikkiin mukaan nyt.

Mun tyttöni täyttää joulun jälkeen 11kk.
Nyt viime viikolla ja tämän viikon torstai-pe yöhön asti sain vihdoin ja viimein nukuttua kunnolla yöni.
Mun lapseni sairastaa ja kunnolla, hän on koko ajan korvatulehdus tai keuhkoputkentulehdus kierteessä, flunssaa on koko ajan. Meillä mä olen valvonut yöt KAIKKI yöt likan kanssa. Mieheni tekee 3 vuorotyötä, nytkin 3 päivää putkeen töitä niin että herää klo 04 ja tulee kotiin klo 19.30
Ja minä selviydyn ihan itse, eli mitään apua en mieheltä saa, hän on sen verran väsynyt kun tulee töistä kotiin että nukahtaa heti.
Ja otetaan vielä huomioon että mulla on 2 muutakin lasta täällä

Mä olin eilen NIIN iloinen kun rokotetutkimuksen lääkäri sanoi että likalla on korvat terveet, nielu ei punoita, ei rohise ja keuhkot siis hyvät. No arvaa oliko enää tänään?
Likalla on nyt 39 kuume, hänellä rohisee keuhkot ja nielu punainen eli alkoi taas yövalvominenkin sitten.

Kuule kenties joillakin on pienet murheet, mutta ne jotka eivät ole kokeneet tuollaista kuin minä tai sitä teidän 3kk:n koliikkia niin eiväthän he tiedä pahemmasta

Jokainen ottaa takapakit, ja muut nää hommelit eritavalla. Mieheni ex tekee niin että soittaa meille ja huutaa ja raivoaa meille...

Jos tuo mun tilanne ei sinua vielä vakuuta niin tässäpä lisää infoa:

Esikoinen(täyttää ens viikola 6v) alko oksentelemaan ruokansa vastasyntynestä asti, käytettiin lääkäreissä, tehtiin testejä, syytettiin minua kun mitään ei löytynyt. 10 kk:den jälkeen löyty syy refluksitauti.
Kun tuo diagnoosi tuli, sai lääkityksen. Vuoden täytettyään aloitti korvatulehdus kierteen. Sitä kesti vuoden jonka jälkeen putkitus.

Keskari(täyttää 4 ens kuussa)
Aloitti sairastelun heti flunssalla 7pv ikäisenä, 3kk:den iästä lähtien korvatulehdukset jotka eivät loppuneet putkitukseen joka tehtiin 7kk iässä.
8kk:den iässä alko toistuvat keuhkoputken tulehdukset, ahtaumat,korvatulehduksia tuli lisää ja keuhkokuumettakin ja diagnoosi astmainfektio. Pojalta otettiin 2v kitarisa ja putkitettiin uudestaan nyt täysin terve.
Ja tämä nuorin on oma lukunsa

Joten ainoa syy miten mä voin suhtautua nyt tähän likkaani näinkin hyvin, ja jaksan on juuri se että mikä historia mun muilla lapsillani on ollut. Varmasti ottaisin hyvinkin raskaana tän lapsen sairastelun jollei mulla olisi jo näistä kokemusta

mielenkiinnolla jään odottelemaan vastaustasi

Alkuperäinen kirjoittaja vuh:

:laugh: :laugh: :flower: :flower:

Vuh:lle kukkaset temperamenttisestä tekstistä. Täällä myös väsynyt 'vain muutaman viikon valvonut' ja kyllä kiehuttaa tuollaiset vähättelijät. :wave:

Kannanpa minäkin korteni kekoon, meidän tyttö 2v5kk, nukkui toissayönä ja sitäedellisenä yönä elämänsä ensimmäiset kaksi kokonaista yötä heräämättä kwertaakaan!! Viimeyönä sit jop taas valvottiinkin 1.30-5!!

Täällä meilläpäin sairaalan unikouluun otetaan alle 1v lapsia, meidän tyttö oli 8kk kun ekan kerran unikoulua (tassuttelua ensikodin ohjeiden mukaan) kokeiltiin...yösyötöt sillä saatiin pois, yöheräilyjä ei!, Seuraavan kerran yli 1v olin jo valmis antamaan lapsen sairaalaan, mut ei enää ottaneet sinne.

Eli en ap osaa sua neuvoa ollenkaan, mutta suuret sympatiat sulle, tiedän todella sen järkyttävän väsymyksen tunteen...meillä ainakin välillä tuntuu, että lapsen nukkuminen/nukkumattomuus hallitsee koko perheen elämää ja välillä jää jopa varjoon se, että lapsihan on oikeesti ihana ja suloinen (päivällä ;)) Ja nuo muut lapset ihan varmasti kärsii tilanteesta, että vanhemmat on väsyneitä...

Mä sanoisin ap:lle että älä vaan siirrä sitä lasta makkarista pois yöllä...menee sekaisin että nyt pitäiskin herätä jo.Jos mies ei pysty nukkumaan niin eikö hän voi mennä sinne olkkariin nukkumaan?

Miten nukkuu päiväunet?nukkuuko päivällä liikaa?
Meillä ollut myös samaa ilmassa,kesti reilu kk:n kun poika heräs aina siinä 2 aikaan ja valvoi 4 asti.
Nukkuu meidän vieressä ja siinä keekoili...yritti nukkua ja repi vaatteitaan.Mä olin tosi hiilenä myös mutta se meni ohitte.MÄ tunkesin korvatulppia korviin vaan ja koitin torkkua.

Vaikeetahan se on,mutta älkää siirtäkö lasta yöllä pois sängystä,sillä jostain syystä lapsi herää ja jos lähetään pois makkarista,luulee että herätään jo.

Ootko ap koittanut kipulääkettä,jos hampaat vaivaa?

Mut lohdun sananen,tuo aika menee ohi.Olkaa sinnikkäitä ja halitkaa ukkelin kanssa paljon.Tuo on raskas vaihe ja kuluttaa.Mut jaksakaa valaa uskoa toisiinne ja tuo lapsiaika on kovin lyhyt kaikkine ikävyyksineen..vaiheesta toiseen tässä mennään!!
:wave:

Yhteistyössä