älkää ostako omakotitaloa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sinikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sinikka

Vieras
kun me muutettiin hgin kerrostalosta pari vuotta sitten "maaseudun rauhaan" ,omaan omakotitaloon, isolle tontille...sen jlkeen kaikki "ovat tulossa" meille...ja kukaan ei enää pyydä meitä minnekkään.mua ahdistaa.on menny jo siihen että valehdellaan;et meillä muuta menoa tai joku muu tulossa kylään,kun ei haluta ketään tänne. vaikka kaverit ja suku ihan kivaa porukkaa onkin. mutta halutaan itse määrittää koska meille sopii.ihmiset kuvittelee t aina kun juhannus tms juhlapyhä ne suuntaa maalle eli meille..............................

ei kai se olekkaan maalla ihmeellinen asia.mutta me ollaankin molemmat neljännen polven helsinkiläisiä,eikä meidän kummankaan suvusta kukaan asu helsingin ulkopuolella ja kaikki meidän kaveritkin asuu helsinki-espoo-tuusula-akselilla.ja osalla on omakotitalo.mutta kai se on tämä kun on maalla;eli järvi näkyy,peltoa joka puolella,ei naapureita ja kalastelemaan/soutamaan pääsee kun kävelee 200m...kai siinä joku ero on omakotitaloon hgissä kuintäällä korvessa.en tiedä.mutta meille nyt on näin käynyt.ei mukavaa.

Meillä sama ongelma, kun taidetaan omistaa suomen ainoa mökki (siltä ainakin tuntuu kun kesä tulee) Kaikki kyselee, että joko olette mökillä, että oltaisiin tulossa silloin ja silloin. Arggggg! Sitten raahaavat yleensä vielä kaveriporukan mukana. Nyt ollaan miehen kanssa päätetty, että ei kerrota milloin siellä ollaan. Röyhkeää minun mielestäni. Eri asia jos olisi kutsuttu, mutta minusta toisille pitäisi antaa mökkirauha!

Meilläkin lähes kaikki sukulaiset asuvat omassa talossa, siis maalla, emme ole lähtöisin kaupungista. Ei kukaan tule meille vaikka pyytäisi. Meillä taitaa olla pienin koti kaikista, ainakin suhteutettuna asukkaiden määrään. Miksi tulisivat tänne, kun heillä on mökkiä ja taloa?

eipä ole meille käynyt noin.. Enemmänkin sais mielestäni kaverit tulla meillepäin. Jos ois oikein maatila tai vesi lähellä ois ehkä enämpi tunkua mut tämä on ns. tavallinen omakotitalo.

jos te vaan olette niin mukavia,että kaikki viihtyy teidän seurassa.tai jos olette huippu kokkeja ja halkuavat ilmaselle pöperölle.meillä ei paljon ihmiset kuhise.mutta eipä ole tilaakaan,onneksi ei tehty "vierashuonetta"

No sittenhän teillä on siellä paljon työmiehiä ja omakotitalossahan on tunnetusti paljon työmaata, milloin remontoimista, nurmikon leikkuuta yms. Laittakaa vieraat töihin. Talossa talon tavoilla :)

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Meillä sama ongelma, kun taidetaan omistaa suomen ainoa mökki (siltä ainakin tuntuu kun kesä tulee) Kaikki kyselee, että joko olette mökillä, että oltaisiin tulossa silloin ja silloin. Arggggg! Sitten raahaavat yleensä vielä kaveriporukan mukana. Nyt ollaan miehen kanssa päätetty, että ei kerrota milloin siellä ollaan. Röyhkeää minun mielestäni. Eri asia jos olisi kutsuttu, mutta minusta toisille pitäisi antaa mökkirauha!
No ei kyllä kivalta kuulosta että ollaan kyttäämässä "koska pääsee teidän mökille"! :o Oisin minäki hipihiljaa mökkeilystäni; sanoisin vaik että mökki on myyty... :saint:

hieno idea mam! mutta jostain syystä ne aina tulee "lomalle" , poistamaan kaupungin tomut..nyt harmittaa ettei rakennettu vieläkin kauemmaksi,niin etteivät tunnissa hurauttas stadista tänne.

Alkuperäinen kirjoittaja sinikka:
hieno idea mam! mutta jostain syystä ne aina tulee "lomalle" , poistamaan kaupungin tomut..nyt harmittaa ettei rakennettu vieläkin kauemmaksi,niin etteivät tunnissa hurauttas stadista tänne.

Käyttekö itse vastavierailulla heillä?
Entä miten työnjako kun on vieraita?

Vinkki, mikäli kyläilijöitä tuppaa turhan usein; iso hiekkakasa pihalle. Kottikärryt ja lapioita. Siinä on hommaa "ai kuinka mukavaa, kun tulitte talkoisiin!" ja sitten kärräytätte kasaa milloin minnekin (rosvopaistikuopan voisi väsätä tai hiekkalaatikon tai kodanaluseen tai hiekoitushiekaksi)

Ja jos tarjoilua odottavat, tyynesti toteat että kahvitauko on vasta kun sauna on pesty ja siivottu.

Suursiivoustakin voi alkaa vieraiden aikana värkkäämään, kun on kivaa kun on joku pesemään ikkunoita ja toinen silittämään ja kolmas tomuttamaan mattoja ja...

On se kumma, jos ne vielä yhden kesän jälkeen ahkerasti kyllän tunkevat. :|

no ,eipä me pahemmin vasta vierailuja harrasteta.mitä nyt pakolliset synttäri-joulu ym kuviot. me kun tehdään aika paljon töitä ja mies paljon matkustaa talven aikana,niin tykättäs sit kesät olla keskenämme,eikä verailla missään sukulaisissa.

Me suunnitellaan omakotitalon rakentamista tänne "korpeen". Sukulaiset asuvat kaukana, joten toivottavasti meillekin joku eksyy kyläilemään! Meidän suku ei taitaisi tuollaista "kylääntuppaajaporukkaa" olla vaikka asuisivat lähelläkin.

Vieraat jotka käyvät ovat ihania, mutta yövieraaksi jäävät... meillä ei oikein tilaa ja harva ottaa itse lakanat mukaan. Meillä tuo lakanoiden kuivaaminenkin työlästä.
Siksipä meillä ei käy ihmisiä, kun kaikki asuvat kaukana, ja en kutsu yövieraita. Päiväseltään eivät halua tulla.

Elämä on aika rankkaa ilman tukiverkkoja muutenkin, kun kaikki asuvat kaukana. Lisäksi pitäisi kestitä vieraita, mutta toisinpäin ei kutsuta.

on se vaan harmi että ihmiset, jotka viihtyvät vain perheen kesken joutuvat kestämään vieraita ja moni taas kärsii yksinäisyydestä ja siitä että kukaan ei koskaan vieraile. Itse olen sellainen vieraiden rakastaja että mun puolesta meillä sais olla aina vieraita, harvemmin kuitenkaan kukaan käy.

Yhteistyössä