Alkaa olla täyskuu ja taas meillä valvotaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
VArsinkin tuo pienin reagoinu jo vauvana. Nukkuu tosi levottomasti. Itkee unissaan ym. Kolmonen taas alkaa kävellä unissaan. Toiseksi nuorin muuttaa yöksi meidän sänkyyn ja neljäs puhuu unissaan. Ite näen sekavia unia, heräilen ilman syytä.
Tätä kestää n viikon ennen täyskuuta. Sitten kun kuu on ihan täysi niin alkaa jo rauhottuun. Onhan noita levottomia öitä satunnaisesti muulloinkin.

No se selittänee tuon tytön yölevottomuuden :) Höpisee unissaan ja äsken käveli rauhallisesti tähän keittiöön mutta ku vein takasin sänkyyn, niin nukahti heti. Ollut myös ihan hassu täydenkuun aikaan jo hyvin pienestä. Muutama kuunkierto meni ennen ku tajuttiin siskon kanssa miks kaks nuorimmaista aina sattuu heittäytyy hankalaks samana yönä.

Kuu on aia jännä. Siis miten eri tavoin se meihin vaikuttaa. Mä taas alan täyden kuun lähestyessä tuntea oloni levollisemmaksi ja rauhallisemmaksi. Nukun paremmin.

On samoja ongelmia. Ei tahdo nukuttaa, heräilen...
Lapsilla ei ole onneksi samoja ongelmia:-)

Joskus tästäkin vaivasta on hyötyä: Olen valvonut naapurin lapsia (sairastelutapauksissa), kun tiedän, etten kuitenkaan nuku.

Täydenkuun aikaan tulee kahlattua nettiä aika perusteellisesti. Laitan jälleen linkin yhteen suosikeistani (tykkään luonnonkukista!!!):
http://www.topwalks.net/plants/yellow/05.htm
Nuo upeat kuvat rauhoittavat. Ja niitä löytyy tuosta sivustosta tuhansittain!

Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Minkä takia kuu valvottaa?

Kuun kierto vaikuttaa jotenkin ihmisen hormonitoimintaan, mm naisten kuukautiskiertoon ja nukkumiseen. Mutta miksi näin on tapahtunut... Hmm. Ehkä liittyy esim melatoniinin määrään? Täyden kuun aikana enemmän valoa = vähemmän melatoniinia = huonommat unet ja naiset hedelmällisimmillään? :D Emt...

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Kuu on aia jännä. Siis miten eri tavoin se meihin vaikuttaa. Mä taas alan täyden kuun lähestyessä tuntea oloni levollisemmaksi ja rauhallisemmaksi. Nukun paremmin.

Mulla on muuten sama!!Viime täyskuussa tosin valvoi ja katselin kuuta terassilta kun pilvet tuulessa menivät niin nopeesti ohi...kaunis ja rauhottava maisema!!!Olin kuin hypnoosissa,en vaan saanut irti katsetta taivaalta ja sitten huomasin että istuin siinä 3-4 tuntia!!! =)

En ite tajunnu kuin nyt aikuisena vasta että miksi valvon. Mutta muistan kouluajoilta jo levottomia öitä. sekavia unia ja sen että olin hereillä ( katselin pyörivää maston valoa joka heijastui seinään) .
Mut nyt pakko yrittää mennä maate.

Yhteistyössä