alkaa meneen epätoivoiseksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maalarin akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maalarin akka

Vieras
Olen siis aloittanut kuntoilun vuoden alusta ihan tosissani. Tälläkin viikolla kaloreita kuluttanyt melkein 4000 ja paino eikun nousee. Tammikuusta noussut neljä kiloa... masentavaa!! Mikä ihme mun kroppaa vaivaa? ja siis syön ihan normaalista, kerran viikossa herkkupäivä niinkuin ennenkin kuntoilua ja muuten terveellisesti, paljon kasviksia yms.. Mikä ihme mun kroppaa vaivaa?

Pidäpä viikko tositarkkaa ruokapäiväkirjaa, laita se tänne ja mietitään sitten.

Näin minä huomasin aikoinani mistä ruokavalioni koostuu ja miten sitä voi lähteä tekemään minulle sopivammaksi, ja minulle sopi siis karppaus.

Jonkun verran liikunta kerää nestettä lihaksiin ja sen vuoksi paino voi vähän nousta liikunnan aloittamisen jälkeen. Raskaalla liikunnalla vuosien myötä voi myös lihas ruveta painamaan. MUTTA kumpikaan ei kyllä selitä nopeahkoa neljän kilon nousua. Ei sitä selitä muu kun, että sä syöt enempi kun kulutat. Toki esim. turvotukset voi helposti kilon pari vaikuttaa. Ruokapäiväkirja/ joku netin laskuri (itse suosin kalorilaskuria netissä) olisi tosiaan hyvä. Näet oikeasti paljonko syöt & kulutat.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Jonkun verran liikunta kerää nestettä lihaksiin ja sen vuoksi paino voi vähän nousta liikunnan aloittamisen jälkeen. Raskaalla liikunnalla vuosien myötä voi myös lihas ruveta painamaan. MUTTA kumpikaan ei kyllä selitä nopeahkoa neljän kilon nousua. Ei sitä selitä muu kun, että sä syöt enempi kun kulutat. Toki esim. turvotukset voi helposti kilon pari vaikuttaa. Ruokapäiväkirja/ joku netin laskuri (itse suosin kalorilaskuria netissä) olisi tosiaan hyvä. Näet oikeasti paljonko syöt & kulutat.

Jep. En ajatellut ollenkaan. Yleensä ihmiset jättää tai "unohtaa" jotain syömisiä. Vaikka sanookin, että en ole syönyt kuin sitä ja tätä. Huomaamatta leivän päällä olikin 2 siivua juustoa ja meni sitä margariiniakin vähän enemmän yms... Ainii ja se kahvipulla siellä työpaikan juhlissa..

Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Alkuperäinen kirjoittaja Tsydeemi:
No äläpä sitten hetkeen katso sitä vaakaa, se kun lihasmassa painaa laardia enemmän. Oletko kiinteytynyt? Vaatekoko pienentynyt?

Juuri näin..Lihasmassa painaa enemmän

Mutta on kyllä aivan mahdotonta saada neljää kiloa lihasmassaa vuoden alussa aloitetulla liikunnalla! Vaikka olisi ammattiurheilija!

Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:

Jep. En ajatellut ollenkaan. Yleensä ihmiset jättää tai "unohtaa" jotain syömisiä. Vaikka sanookin, että en ole syönyt kuin sitä ja tätä. Huomaamatta leivän päällä olikin 2 siivua juustoa ja meni sitä margariiniakin vähän enemmän yms... Ainii ja se kahvipulla siellä työpaikan juhlissa..

Ja sitten vielä annoskoko ainakin pikkasen tarvittavaa isompi joka aterialla niin siitä sitä kertyy.. Monilla on hämärtynyt sopivat annoskoot.

Yhteistyössä