Älkää laittako niitä lasten alastonkuvia sinne facebookiin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HoitoonVaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse äsken kävin facebookissa ja siellä oli puolitutun kaverin lapsen nakukuva mun etusivulla, kun tämä puolituttu oli sitä kommentoinut. Eli katselin sitten mulle uppo-oudon ihmisen pienen tytön nakukuvaa siinä, ja mietin että kuinka moni muu kuvan haltijalle tuntematon katselee sitä ja miettii jotain pervoja :ashamed:

saahan sen päätettyä, että kuka näkee kuviasi.
Mutta muistathan että et mene silloin tekemään näitä testejä joissa annat luvan : sovellus voi hakea profiilitietojasi, kuviasi, kavereittesi tietoja ja muita sovelluksen toimintaan tarvittavia tietoja

naamakirja on muutenkin ihan ällö esityspaikka ihmisille. Mä en tajua miks sinne kukaan laittaa lapsistaan tai kavereistaan minkäänlaisia kuvia todistaakseen; hei olen olemassa. Mä oon ylpee siitä etten ole facebookissa. Tietääkseni.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta muistathan että et mene silloin tekemään näitä testejä joissa annat luvan : sovellus voi hakea profiilitietojasi, kuviasi, kavereittesi tietoja ja muita sovelluksen toimintaan tarvittavia tietoja

Niin! Mä en sinne viiti mitään kuvia laittaakaan..

No kyllä ne pedot niitä kuvia saa ihan vain kuvaamalla julkisella paikalla, vaikka uimarannalla. Ei tässä voi ihan tynnyrissäkään elää.

No joo mutt kun onhan se totta että joillakin on siellä siis ihan alastonkuvia vauvoista/lapsista niin on se nyt vähän eri asia kun jotku rantakuva
Enkä sano etteikö ne kuvat varmasti ole suloisia yms mutta kun pervoja riittää joka paikassa....

Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:

Niin! Mä en sinne viiti mitään kuvia laittaakaan..

Nii'in, monikaan ei tätä tule ajatelleeksi.
Ja muutenkin, MIKSI pitäisi niitä nakukuvia laitella kaikkien ihailtavaksi. Ja kuka ylipäätään on niin kiinnostunut toisten lapsien kuvista, eiköhän ne omat ole ne ykköset. Ja parhaimmat ystävät näkevät livenä sitten lapsesi.

Alkuperäinen kirjoittaja Töyhtö:
no en mäkään ihan nakukuvia laittais pojasta, mutta toisaalta kamalaa että maailma on niin sairas ettei edes lapsesta voi näyttää viattomia nakukuvia. :/

Voihan niitä näyttää, mut sellasessa paikassa jossa niitä ei tartte tuntemattomien töllistellä. Minusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Töyhtö:
no en mäkään ihan nakukuvia laittais pojasta, mutta toisaalta kamalaa että maailma on niin sairas ettei edes lapsesta voi näyttää viattomia nakukuvia. :/

Niin on! Joskus oikein harmittaa kun olis tosi kivoja kuvia meidänkin neidistä esim kylvyssä mutta ei kyllä tulis niitä mieleenkään sinne laittaa...kamala on maailma... :|

Ja kuka ylipäätään on niin kiinnostunut toisten lapsien kuvista, eiköhän ne omat ole ne ykköset. Ja parhaimmat ystävät näkevät livenä sitten lapsesi.
No minusta on ainakin mukavaa nähdä kuvia ystävien lapsista, heistä moni kun asuu toisella puolella maapalloa, ja livenä on mahdollista nähdä max. kerran vuodessa, osaa harvemmin. Miksi on niin vaikeaa ymmärtää että kaikki ei asu samalla kylällä ystävien kanssa?

Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme:
Ja kuka ylipäätään on niin kiinnostunut toisten lapsien kuvista, eiköhän ne omat ole ne ykköset. Ja parhaimmat ystävät näkevät livenä sitten lapsesi.
No minusta on ainakin mukavaa nähdä kuvia ystävien lapsista, heistä moni kun asuu toisella puolella maapalloa, ja livenä on mahdollista nähdä max. kerran vuodessa, osaa harvemmin. Miksi on niin vaikeaa ymmärtää että kaikki ei asu samalla kylällä ystävien kanssa?

Mustakin on kiva nähdä kaverien muksujen kuvia ja kaverien kuvia. Minullakaan kaikki kaverit ei asu suomessa. Mutta voihan jokainen vähän miettiä millasia kuvia sinne laittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:

Mustakin on kiva nähdä kaverien muksujen kuvia ja kaverien kuvia. Minullakaan kaikki kaverit ei asu suomessa. Mutta voihan jokainen vähän miettiä millasia kuvia sinne laittaa.
Tietenkin järkeä saa käyttää, mutta ärsyttää tuo vieraan asenne, että ei muka toisten lasten kuvia kukaan halua nähdä. Grrr!

Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:

Niin kyllähän mäkin katselen sukulaislasten kuvia, mutta en ainakaan itse kaipaa yhtään alastonkuvaa niistä sukulaisistakaan. Kuka sellasia tarttee?

Eikö saman asian aja yksityinen e-mail liitteineen? Mun mielestä naamakirja on ärsyttävintä mitä tiedän. Show must go on! Mun ei tartte esittää ja esitellä itteeni, perhettä tai ystäviä.

Yhteistyössä