alkaa hermostuttamaan tuo lääkärin toiminta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ZIKI
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja ZIKI:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko hartiat jumissa? Tupakoitko? Ulkoiletko riittävästi?

on hartiat ja niskat jumissa ( valehtelematta ovat kuin kiveä ), jatkuvasti vaan pahemmassa, ollu puolisen vuotta syystä tuntemattomasta, tupakoin, paljon.

Tupakoinnin lopettaminen ja hierojalla/fysioterapeutilla käyminen voisivat olla järkevämpiä kuin katukauppiailta mömmöjen ostaminen.

no en mie nyt tuosta katukaupasta niin tosissani ollu, en mie tosiaan ole sellanen ihminen. Mut hitto ku koskee ja hermot on kireellä taas ku yö lähestyy ja tietää ettei uni tule.

on hartiat ja niskat jumissa ( valehtelematta ovat kuin kiveä ), jatkuvasti vaan pahemmassa, ollu puolisen vuotta syystä tuntemattomasta, tupakoin, paljon.

Kerro jumista - jospa saisit jotakin yöksi otettavaa lihasrelaksanttia.

mulla sitä määrättiin raskaanaollessa liitoskipuihin. Söin ihan hyvillä mielin aina kun kolotti, ja vasta seuraavassa raskaudessa sain kuulla ettei panacodia saa raskaana syödä :o luojan kiitos syntyi terve lapsi :)

Saa syödä raskaana :) Imetysaikana ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin akka:
Onko sinulla kuvattu pää? Entä migreenilääkkeet? Jatkuva särkylääkkeiden syönti voi myös aiheuttaa päänsärkyä. Mikäli oikien muistan niin panacod on riippuvuutta aiheuttava lääke, korjatkaa jos olen väärässä.

Kaikki särkylääkkeet aiheuttavat riippuvuutta, ns. särkylääkepäänsärkyä, jos on migreenipotilas.

Panacod sisältää parasetamolin ohella opiaattia eli tässä tapauksessa kodeiinia.

Niin, mutta myös ihan perussärkylääkkeet aiheuttaa riippuvuutta jos sairastaa migreeniä.

Siis särkylääkkeet aiheuttaa riippuvuutta jos on migreeniä? Mihin tämä perustuu? En ole koskaan kuullutkaan.

Googleta särkylääkepäänsärky.

no en mie nyt tuosta katukaupasta niin tosissani ollu, en mie tosiaan ole sellanen ihminen. Mut hitto ku koskee ja hermot on kireellä taas ku yö lähestyy ja tietää ettei uni tule.

No kyllä tämä kuulostaa juurikin siltä, että sinulla on stressiä. Myös hartioiden lihasten jumiutuminen voi olla syy päänsärylle. Hieronnalla ja fysioterapialla saa apua hartioihin, uskon, että se auttaisi jo paljon.

Mitä sä teet ennen kuin se särky alkaa, onko joku tietty rutiini illoissa mitä teet esim. 18 jälkeen? Katotko salkkarit tms. :D Hierojalle/fysioterapeutille lähetettä vaan, mutta jos ei auta niin vaadi jatkotutkimuksia.

Noi "narkkilääkkeet" on kaksipiippuinen juttu, ei pidä toisaalta luoda riippuvuuksia mutta ei taas jättää ihmisiä kipuilemaankaan. Sano lääkärille, että jo unensaannin ja työn takia sun täytyy saada lääke mikä auttaa. Sillä mennä sitten niin kauan että se syy selviää.

Ei se lääkärikään tuossa kyllä kovin pontevasti ole yrittänyt vaihtoehtoja etsiä.. :/

Onko sinulla kuvattu pää? Entä migreenilääkkeet? Jatkuva särkylääkkeiden syönti voi myös aiheuttaa päänsärkyä. Mikäli oikien muistan niin panacod on riippuvuutta aiheuttava lääke, korjatkaa jos olen väärässä.

Kaikki särkylääkkeet aiheuttavat riippuvuutta, ns. särkylääkepäänsärkyä, jos on migreenipotilas.

Panacod sisältää parasetamolin ohella opiaattia eli tässä tapauksessa kodeiinia.

Niin, mutta myös ihan perussärkylääkkeet aiheuttaa riippuvuutta jos sairastaa migreeniä.

Siis särkylääkkeet aiheuttaa riippuvuutta jos on migreeniä? Mihin tämä perustuu? En ole koskaan kuullutkaan.

Googleta särkylääkepäänsärky.

Kyllä mä särkylääkepäänsäryn tiedän. :) Mutta se on eri asia kuin riippuvuus mun käsittääkseni, ja särkylääkepäänsärkyä esiintynee muillakin kuin niillä, joilla on diagnosoitu migreeni. Tai näin ainakin silloin, kun minä hoitoalaa opiskelin, kysyinkin siksi, että onko asiasta tullut jotain uutta tutkimustietoa.

Muoks. Tai siis tottakai se on tavallaan riippuvuuden oire, mutta tokihan sitä esiintyy muillakin kuin migreenipotilailla.

Suosittelen liikuntaa. Veri ei kierrä lihaksiin, jos hartioita ei käytä mihinkään. Siihen ei auta lääkkeet eikä hieronta, kokemusta on. Toimistotyöntekijän on pakko säännöllisesti jumpata tai tehdä puutarhatöitä ym.

mulla sitä määrättiin raskaanaollessa liitoskipuihin. Söin ihan hyvillä mielin aina kun kolotti, ja vasta seuraavassa raskaudessa sain kuulla ettei panacodia saa raskaana syödä :o luojan kiitos syntyi terve lapsi :)

saa syödä, mullekin määrättiin pari kk sitten sitä liitoskipuihin. tarkistin asian teratologisesta neuvonnasta. sitä ei suositella siksi, että ei tietenkään tee hyvää nappailla niitä mielin määrin, ja on olemassa se "riippuvuusvaara". kait mä sitten olin niin luotettavan näköinen, että sain ihan 100kpl reseptin. en tosin ole ottanut niitä kuin parisen kertaa viikossa yhden tabletin.

Panadol on vaarallinen lääke, monikaan ei edes tiedä miten vaarallinen. Käsittääkseni ihmisiä kuollut ihan vahingossa otettuaan yliannostuksen.

Lisäys:

http://www.northumberlandgazette.co.uk/news/Family39s-grief-at-daughter39s-paracetamol.3452335.jp

Kyllä mä särkylääkepäänsäryn tiedän. :) Mutta se on eri asia kuin riippuvuus mun käsittääkseni, ja särkylääkepäänsärkyä esiintynee muillakin kuin niillä, joilla on diagnosoitu migreeni.

Kyllä se periaatteessa on ihan sama asia koska kroppa tulee riippuvaiseksi siitä särkylääkkeestä ja sen takia ylläpitää kipukierrettä. Hyvä Terveys lehdessä oli vähän aikaa sitten juttu jossa kerrottiin että oltiin huomattu yhteys särkylääkepäänsäryn ja migreenin välillä. Eli että muut eivät särkylääkepäänsärkyä saisikaan kuin migreenipotilaat (joista varmasti kaikkia ei ole diagnosoitu).

Kysy saisitko aikaa esim. fysioterapeutille. Opiskelukaverillani oli päänsärky ongelmia ja apu löytyi muistaakseni naparapaatilta ( "aukaisi" jotain lukkoja niskasta).

Tupakoinnin välittömiä aikaansaannoksia ovat esimerkiksi päänsärky, väsymys, keskittymisvaikeudet ja tarkkuutta vaativien toimintojen heikkeneminen.

Kyllä mä särkylääkepäänsäryn tiedän. :) Mutta se on eri asia kuin riippuvuus mun käsittääkseni, ja särkylääkepäänsärkyä esiintynee muillakin kuin niillä, joilla on diagnosoitu migreeni.

Kyllä se periaatteessa on ihan sama asia koska kroppa tulee riippuvaiseksi siitä särkylääkkeestä ja sen takia ylläpitää kipukierrettä. Hyvä Terveys lehdessä oli vähän aikaa sitten juttu jossa kerrottiin että oltiin huomattu yhteys särkylääkepäänsäryn ja migreenin välillä. Eli että muut eivät särkylääkepäänsärkyä saisikaan kuin migreenipotilaat (joista varmasti kaikkia ei ole diagnosoitu).

Ahaa.
:o Onpas outo artikkeli, olisikin mielenkiintoista lukea, että mihin tietoon/tutkimukseen tämä perustuu. Koska mulle on opetettu, että periaatteessa kuka vaan voi saada särkylääkepäänsäryn, jos sattuu käyttämään vaan särkylääkkeitä säännöllisesti. Mä olen kohdannut monia ihmisiä, joilla on diagnosoitu särkylääkepäänsärky, ja heistä ei monellakaan ollut migreeniä taustalla, jotkut olivat alunperin aloittaneet särkylääkkeiden käytön ihan muista syistä kuin päänsärystä. Toki migreenipotilaat ovat varmaankin suuremmassa riskiryhmässä.

Särkylääkepäänsärky ja päänsärkylääkkeiden turvallinen käyttö
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00568&p_haku=p%E4%E4ns%E4rky

hö. No mie nyt menen tästä taas yrittämään nukkumista rentoutus cdn kanssa tänään eka kertaa kokeillaan, huomenna meen sinne lääkäriin ja sanon että perkele, mie istun tässä niin kauan ku sie määräät miule jotain muuta ku sitä perkeleen buranaa. Hyvää yötä ja kiitoksia vastauksista

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00568&p_haku=p%E4%E4ns%E4rky

Juu kiitos, mutta ei tuollakaan sanota, että särkylääkepäänsärkyä/riippuvuutta esiintyy ainoastaan migreenipotilailla. :)

http://www.dailymail.co.uk/news/article-387953/Student-17-sold-lethal-paracetamol-dose-Tesco.html

http://www.dailymail.co.uk/health/article-323960/Suicide-rates-curbed-smaller-paracetamol-packs.html

http://www.dailymail.co.uk/news/article-1034266/Chemist-suffering-flu-killed-half-paracetamol-tablet.html

Ahaa.
:o Onpas outo artikkeli, olisikin mielenkiintoista lukea, että mihin tietoon/tutkimukseen tämä perustuu. Koska mulle on opetettu, että periaatteessa kuka vaan voi saada särkylääkepäänsäryn, jos sattuu käyttämään vaan särkylääkkeitä säännöllisesti. Mä olen kohdannut monia ihmisiä, joilla on diagnosoitu särkylääkepäänsärky, ja heistä ei monellakaan ollut migreeniä taustalla, jotkut olivat alunperin aloittaneet särkylääkkeiden käytön ihan muista syistä kuin päänsärystä. Toki migreenipotilaat ovat varmaankin suuremmassa riskiryhmässä.

Vitsi kun mulla ei oo sitä lehteä tallella kun oli lainassa vaan. Oli kuitenkin viime vuoden lopussa tai tämän vuoden alussa ilmestynyt.

Vitsi kun mulla ei oo sitä lehteä tallella kun oli lainassa vaan. Oli kuitenkin viime vuoden lopussa tai tämän vuoden alussa ilmestynyt.

Ok. :D Täytyy katsoa jos se vaikka löytyisi kirjastosta tms. :) Mielenkiintoinen aihe.

Eihän tossa sanota että vaan migreenipotilaat vaan kaikki jotka käyttävät kuvatulla tavalla särkylääkettä. Itse olen migreenikko ja tunnen monta samanlaista, kukaan ei ole särkylääkeriippuvainen vaikka joskus käytetään särkylääkkeitä.

Hyväksy faktat, sulla on SÄRKYLÄÄKEPÄÄNSÄRKY. Ja ihan hyvällä tämän sanon. Jos sä Panacodia vielä aloitat siihen vetämään niin kohta olet riippuvainen (= Panacod ei enää auta päänsärkyyn vaan sulla särkee päätä mutta olet koukussa siihen joten saat vieroitusoireita (tärinää, joka paikkaa särkee, hikoiluttaa yms.) ilman sitä ) ja sitten vasta kurja olo onkin. Mieti haluatko sitä..!

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Eihän tossa sanota että vaan migreenipotilaat vaan kaikki jotka käyttävät kuvatulla tavalla särkylääkettä. Itse olen migreenikko ja tunnen monta samanlaista, kukaan ei ole särkylääkeriippuvainen vaikka joskus käytetään särkylääkkeitä.

No sitä mäkin. Mä olen kohdannut monia särkylääkkeistä riippuvaisia ja/tai särkylääkepäänsärystä kärsiviä ihmisiä, mutta yhdelläkään heistä ei tainnut alkuperäinen kivun syy olla migreeni tai edes päänsärky, vaan jokin ihan muu krooninen kipu, josta seurasi särkylääkkeiden jatkuva käyttö josta seurasi päänsärky.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:

No sitä mäkin. Mä olen kohdannut monia särkylääkkeistä riippuvaisia ja/tai särkylääkepäänsärystä kärsiviä ihmisiä, mutta yhdelläkään heistä ei tainnut alkuperäinen kivun syy olla migreeni tai edes päänsärky, vaan jokin ihan muu krooninen kipu, josta seurasi särkylääkkeiden jatkuva käyttö josta seurasi päänsärky.

Siis ei sen kivun alkuperäinen syy tarvitse olla juuri se migreeni vaan niillä ihmisillä joilla kipulääkkeen käytöstä (vaikka olisi varvassärky) aiheutuu särkylääkepäänsärkyä, ovat migreenipotilaita.

Yhteistyössä