väsymys. lähteminen on yllättävän voimia vievää. Kun sen saa itsestään irti pitäisi olla joku paikka esim. turvakoti. (sinne kai kuitenkin menevät vain rajua fyysistä väkivaltaa, ei henkistä nujertamista kokevat) johon mennä ja jossa joku suunnilleen tekee kaiken puolesta, niin rajusti lähtö tuosta tilanteesta imaisee voimat.. Läheis riippuvuus ei tarkoita sellaista että roikkuu säälittävänä ihmisessä joka ei häntä halua, vaan on paljon syvempää riippuvuutta tietynlaisiin kuvioihin, tunteisiin ja tapahtumiin. (aivan kuten riippuvuus huumeisiin, tuo usein mukanaan myös riippuvuuden siihen pistämiseen, niin kummalta kuin se kuulostaakin)
Olen ollut ja jollain lailla olen vieläkin tilanteessa jossa miehen pois ollessa ajattelen että en halua enää nähdä enkä kuulla koko ihmisestä, kuitenkin kun hän ilmestyy olin liian väsynyt ja iloinen siitä että on joku jolle voi hetkeksi antaa huutavan vauvan jotta voin ripustaa pyykit kuivumaan, etten sanallakaan ole maininnut että ei saisi tulla. tai jos olenkin niin toinen vastasi vaan et tulenpas niin voimia siihen vänkääämiseen ei ainakaan löytynyt.