alipainoinen äiti

onko muita imettäviä äitejä, joiden paino on ja pysyy liian alhaisena? Itse olen aina ollut suht hoikka, mutta vauvan syntymän jälkeen painoni on tippunut imetyksen takia turhan alhaiseksi. Painoindeksini on 17,6 ja mielestäni näytän lähinnä kävelevältä luurangolta. Vanhat vaatteet roikkuvat päällä, takapuolesta ei ole enää tietoakaan, enkä tunne oloani milläänlailla naiselliseksi.

Minua keljuttaa, kun tutut usein huomauttelevat painostani ja käskevät syömään, vaikka todellakin syön paljon! Kiinnostaisi tietää myös muita, jotka eivät yrityksistä huolimatta saa painoa lisää. Tosin eiköhän se paino tule itsestään kun imetys aikanaan loppuu, mutta nyt tämä luukasa-olo ärsyttää.
 
laiheliini
Minä myös! Ärsyttää kun ihmiset eivät tajua, että myös alipaino on ongelma. Minulla ainakin aiheuttaa huonovointisuutta, alhainen verenpaine takaa huimauksen ja myös pyörtyilyn. Olen 163 cm pitkä ja painan tällä hetkellä 44 kg. Yritin raskauden jälkeen pitää painon lähellä 50 kg, mutta eipä pysynyt. Yritän syödä hyvin ja mässytän huoletta karkkia, suklaata, sipsejä, kaikkea mahdollista, mutta paino ei vain nouse. En ole syömishäiriöinen vaikka siltä taidan näyttää. Tissejä ei ole, kun ei ole rasvaa muuallakaan. En todella tunne itseäni naiseksi vaikka maailman ihanin lapsikin tuhisee juuri päikkäreillään. Olen epävarma kehostani, jatkuvasti kyselen mieheltäni, että näytänkö kauhealta, valitan olemattomista rinnoistani ja haaveilen pyöreämmästä kehosta. Kun istun mieheni syliin, hän valittaa luisesta takamuksestani, todellakivan kuulosta :(

Laiheliini


 
Hei vaan, minäkin olen aina ollut kovin laiha, painoindeksi n.17. Olen ollut oikein koulussa anorektikon mallina ja muuta mukavaa :( Ensimmäisessä raskaudessa minulle povattiinkin pientä vauvaa, kun olen kasvissyöjä ja kaikkea (painossa ei muutosta, söinpä lihaa tai en), mutta vauva oli ihan normaalikokoinen. Imetys kuihdutti minut sitten ihan täysin, olin aivan luuranko jo sairaalasta lähtiessä ja laihduin vain. Melko pian olin uudestaan kuitenkin raskaana ja nyt mässäilin oikein urakalla ettei enää huomauteltaisi. Sainkin 15kg lisää ja olo oli mahtava. Synnytyksen jälkeen oikeasti en tehnyt muuta kun hoidin lapseni ja söin, söin ja söin, laihtumisen pelossa. Hitaasti ja varmasti paino tuli silti alas :\|

Ei tähän taida olla muuta tehtävissä kun toivoa että vaikka keski-ikäistyminen lihottaisi edes muutaman kilon jotta vaatteet näyttäisivät kauniilta päällä, ja toivoa ettei naama rupsahda sitten ennen aikojaan :D
 
hoikkis
B) Tässäpä ois kans yks läskitön äiti B)

ei ole kilot minunkaan luitani ja niveliäni liiemmin kutitellut.
Painoa on nyt enimmillään mitä koskaan, paitsi raskauksissa =)

Muistan joskus erään tuntemattoman ihmisen kauhistelut ja ruoka-ohjeiden antamisen.
Hän kauhisteli kyllä mielestäni turhankin voimakkaasti ja sanoi, että luulenko minä ruipelo, että olen kaunis, kyllä lihaa tarvitaan luitten ympärille jne.

Pidetään lippu korkealla ja iloitaan herkkujen parissa silloin kun mieli tekee herkutella.Nautitaan kevyttä ;) elämää ja ollaan omia itsiämme.

Parempi laihana kuin pullukkana.
Minulta herkkusuulta ei onnistus edes laihduttaminen joten hyvä näin päin.
 

Yhteistyössä