alilämpöä

• Viestiketjun aloittaja vilukissa
  • Ensimmäinen viesti
vilukissa
Mulla on usein alilämpöä! muita joilla samaa vaivaa? mulla oli eilen illallakin hirveen kylmä ja lämpöä oli 36c ja tänä aamuna palelu vain jatkui niin läpöä oli 35.6c ku normaalilämpö on yleensä voin 36.5.
melkein ihan kuumeeseen verrattavissa olotila! Mistähän moinen voisi johtua?!

hi-5
En tiedä mistä johtuu, mutta minun normaalilämpöni on reippaasti alle 36C, mutta en koe sitä mitenkään erikoisena, koska näin on aina ollut. En ole nyt ihan varma asiasta, mutta voisiko tuo liittyä kilpirauhasen vajaatoimintaan? Onko sinulla muita oireita? Jos kärsit asiasta, niin käväise ihmeessä lääkärillä.

mulla kans!!! tänä aamuna 35.7 ja mulla on normaali ruumiin lämpö lähempänä 37 oli kyllä tosi tokkurainen olo!!! ja pää tosi kipee (mulle tulee aina kuumeessakin pää kipeeksi! en tiedä mistä johtuu) ja yöllä oli niin pirun kylmä (vaikka patterit täysillä) nukuin 2 peitolla ja äijä nukkui ilman peittoa ollaanko me vaan vilukissoja? =) :hug:

En tiedä mistä johtuu, mutta ruumiinlämmön aleneminen liittyy masennukseen. Masennuksen taas voi laukaista syksyn pimeneminen. Mutta jospa tuo syksyn pimeneminen vaikuttaa tuohon ruumiinlämpöön ihan ilman masennustakin? Siis liittyisi siihen käpyrauhaseen kun valo vähenee. Masennus sitten saattaisi vielä tuosta seurata? Joka tapauksessa hormonit siinä taas tekee temppujaan.

Mulla on myös joka syksy näin, varpaita palelee koko ajan ja fleecepuku on ainoa mikä pitää lämpimänä sisällä. Yleensä jonkinasteinen masennuskin vielä seuraa kun marraskuulle siirrytään.

Mutta mä oon valmistautunut siihen, torjun kaikin keinoin. Nyt on vain väsynyt olo, mutta ihan positiivinen vielä. Villasukat jalassa ja höyryävä tee käsissä. Tulisi lumi niin kirkastuisi ja kosteus vähenis :)

Kainalosta mitattuna ainakin se lämpo voi olla ihan mitä vaan, koska se mittaa iholta. Jos esim ensin palelee niin ihoverenkierto supistuu, iho on viileä ja silloin on kainalolämpökin matala. samoin jos kainalo on hikinen tai mittari jotenkin huonosti kainalossa.Samoin joskus kuumeflunssan alussa voi olla iholämpö matala koska kuuetta kehittävä elimistö nostaa ydinlämpöä suuntaamala verenkierron pois iholta josta lämpöä haihtuu. Käytännössä aikuisella ihmisellä joka pysyy tolpillaan ei ole merkitystä jos lämpö on yli 35 eikä se ilman paleltumista tms isompaa hämminkiä mitenkään laskekaan sen alle jos lihaksia pystyy liikuttelemaan. Ja alilämpö on alle 35. Siis ydinlämpö.

Yhteistyössä