alikehittynyt

• Viestiketjun aloittaja not-ready
  • Ensimmäinen viesti
not-ready
mä tunnen olevani ikäisekseni (18v.) todella alikehittynyt. tunnen olevani nainen teinin ruumiissa... olenko ainoa?? mistä tämä voi johtua?? kuukautiseni alkoivat 14v. mutta mm. nännini eivät ole kehittyneet. millaiselle lääkärille voin pyytää aikaa? onko olemassa edes hoitoa kehitykseen?

et
Mitenkähän äitisi ja muut sukusi naiset ovat kehittyneet? Oletko kovin hoikka?

Asiaa voit kysyä myös terveydenhoitajalta, jos olet opiskelijaterveydenhuollon piirissä.

Me kaikki kehitymme vähän eri tahdissa ja vähän erilaisiksi. Säännölliset kuukautiset kertovat kuitenkin hormonitoimintasi olevan normaalia.

Joo...
Ei mullakaan ole mitään lerppunännejä ja olen 22v. Netissä on ollut naisten kuvia joilla ei kans ole nännit koko aikaa esissä. Ei kai kaikilla ole semmosia isoja jotka koko ajan törröttää...

noh
Mitä sitten lie tarkoitat alikehittyneisyydellä, nännien ja muuten? Itse olen yli 4-kymppinen naisihminen, ja valitettavasti kuin teini edelleen, siis kropaltani ja kasvoiltani. Tai, tarkennan, iän merkit kyllä ovat, vähän allia käsivarsissa, ryppyjä naamassa, selluliittimuhkuraa siellä täällä. Olen siis varsin hupaisa näky, kuin varhain ulkoisesti vanhentunut teini.
Vasta nyt alan olla sinut itseni kanssa. Varsinkin nuorelta näyttäminen on ollut aina ongelma minulle. Koita vaan hyväksyä itsesi sellaisena kuin olet. Tiedän - helppo sanoa, koita kuitenkin.

noh
Terveisiä MiaSara. Kai se on niin, ettei nainen ole koskaan itseensä täysin tyytyväinen. Joka näyttää nuorelta, ei hyväksy sitä, ja taas vanhemmalta näyttävä kiroaa sitä. Ottaa vaan, kaikesta huolimatta, rajusti päähän välillä, kun olen 2v. tyttäreni tyttären kanssa puistossa, ja muut mammat supisevat teiniäidistä...

lapsinainen
Minulla on sama ongelma.
Tai ei sentään,olen jo 24-vuotias,eli kehitystä ei enää ole tiedossa.Koko teiniaikani odotin rintojeni kasvavan,koskaan ne eivät sitä tehneet.Ja ei niin,että minulla olisi pienet rinnat ja tahtoisin suuremmat,vaan minulla ei ole rintoja lainkaan.Nännien ympärillä on vain hitusen pehmeää,kuin kohta kehittymään alkavalla 1o-vuotiaalla.
Tämä vaikuttaa vahvasti minäkuvaani,en pysty pitämään itseäni naisena.Tuntuu,että koska rinta on kuin lapsen,olisi muunkin ruumiin jotenkin sovittava sen kanssa yhteen(18-vuotiaana sairastuin anoreksiaan,varmaan omalta osaltaan tähänkin liittyen).Olen vartaloltani hoikka normaali,mutta mutta tunnen usein edelleenkin painetta olla hieman hoikempi vielä,koska silloin rinnattomuuteni ei huuda yhtä kovaa ristiriitaisuuttaan muun ruumiini kanssa(joka siis muuten on normaali naisen vartalo lanteineen,takapuolineen ja selluliittineen yms)
En tiedä miksi näin on,kaikilla sukuni naisilla sekä äidin että isän puolelta on suuret,jopa valtavat rinnat.Molemmilla pikkusiskoillani on normaalit rinnat,nuoremmalla,14-vuotiaallakin,jo ollut pari vuotta.Asia ahdistaa minua.Vielä en ole törmännyt toiseen kaltaiseeni,jolla ei kertakaikkiaan ole rintoja lainkaan.Monet valittavat pieniä rintojaan,itse kadehdin niitä -mitä tahansa rintoja.
Haluaisin voida tuntea olevani nainen.
En myöskään koskaan ole tuntenut seksuaalista vetoa,tarkoitan,minun ei koskaan tee mieli,eikä ole koskaan tehnytkään.Olen kyllä harrastanut seksiä,mutta voi sanoa juurikaan nauttivani siitä.En tiedä missä mättää...

Tiia
Sama täällä. Ikää on 29 vuotta, mutta näytän alaikäiseltä. Esimerkiksi baarin ovella kysytään aina papereita, aina niitä ei edes uskota omiksi, vaan luullaan että lainaan isosiskon yms. henkkareita, bussissa/junissa kysytään että tuleeko lasten lippu, työelämässä ei oteta vakavasti vaan pidetään täytenä kakarana, vaikka osaamista löytyy vaikka muille jakaa...

Kaikki tämä siksi, että kasvoistani olen todella lapsen näköinen, olen lyhyt ja laiha (152 cm, 41 kg), ja rintoja ja lantiota ei ole lainkaan.

Aikanaan tämä oli itselleni todella suuri ongelma, ja yritin vaatteilla ja meikeillä vanhentaa itseäni, yritin lihottaa itseäni hiukan jotta saisin muotoja, mutta eipä siitä mitään ole tullut. Nykyisin olen hyväksynyt tilanteen, ja olen iloinen siitä, että näytän mahdollisesti nelikymppisenä kaksikymppiseltä ;)

erin
Kuvauksesi kuulosti erittäin tutulta, itse olen 19-vuotias, menkat alkoivat 13-vuotiaana ja siihen se naiseksi kasvaminen sitten jäi. Olen 175/63, en ole rakenteeltani siroimmasta päästä mutta vartaloni on muuten melko sopusuhtainen. Rintani eivät välttämättä ole edes kokoa AA.. En ole koskaan kenellekään asiasta puhunut, mutta asia vaivaa minua kovasti ja se haittaa elämääni. Molemmilla siskoillani ja äidillä on rintojen koko vähintään B, joten perintötekijöistä tämä ei voi olla kiinni. mielessä on käynyt että voisiko kyseessä olla jonkinlainen hormonihäiriö, estrogeenin vähäinen määrä elimistössä tms? No joka tapauksessa ajattelin vihdoin ja viimein kerätä rohkeuteni rippeet ja käydä lääkärissä ko asian takia. Osaisiko kukaan neuvoa että pitäisikö tällaisessa asiassa mennä suoraan gynekologille vaiko ensiksi terveyskeskuslääkärin puheille??

toinen
erin, Onnittelut rohkeudestasi. Kannattaisi varmaan mennä ensin terveyskeskuslääkärille ja hän antaa sitten mahdollisesti lähetteen eteenpäin.

Olisi kyllä ihan mielenkiintoista tietää syy tähän itseänikin vaivaavaan ongelmaan..

Yhteistyössä