ALHAISET leukosyytit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja rupsukka:
Jos et saa sytostaatteja, niin todennäköisempi syy on virusinfektio!
Eli nekö laskee virusinfektion yhteydessä? Kyseisellä henkilöllä ei ole ollut virusinfektioita, koska esim. tulehdusarvoja on katsottu moneen kertaan eikä mitään ole löytynyt. Erinnäisiä kipuja ja särkyjä on ollut jo pitkään ja niille ei löydy syytä.

Virusinfektiossa tulehdusarvot eivät nouse, vain bakteeri-infektiossa. Oireiden ja verikokeiden perusteella veikkaisin mitä suurimmassa määrin virusinfektiota. Lääkäri en ole, mutta laboratoriohoitaja kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja rupsukka:
Virusinfektiossa tulehdusarvot eivät nouse, vain bakteeri-infektiossa. Oireiden ja verikokeiden perusteella veikkaisin mitä suurimmassa määrin virusinfektiota. Lääkäri en ole, mutta laboratoriohoitaja kyllä.

Tuo ei ole mikään totuus, vaikka usein se tulehdusarvo ei nousekaan paljoa. Mulla nousi yli sataan virusinfektion takia.

Totuushan onse, että jokainen meistä on yksilö. Itse olen kärsinyt vakavista todetuista bakteeri-infektioista, eivätkä tulehdusarvot ole nousseet! riippuu myöskin infektionaoheuttaja-viruksesta. Esim. Adenovirus tyypillisesti nostaa esim.laskoa, mutta useimmat virukset eivät juuri lainkaan. Leukosyyttien lasku on virusinfektiolle aika tyypillinen ilmiö. Mutta yleistyksiähän kaikki viitearvotkin ovat!

Yhteistyössä