Alhainen hcg-arvo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keskenmenoko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

keskenmenoko?

Vieras
Onko kenelläkään kokemusta siitä, kuinka raskaus on sujunut jos verikokeessa on todettu liian alhainen hcg-arvo?
Itselläni rv 4+6 menossa ja hcg oli tänään 465.... Vieläköhän on toivoa, että raskaus voisi jatkua normaalisti?

Olisi myös kiva kuulla minkälaisia arvoja muilla on ollut samoihin aikoihin.

Joo siis tää raskaus on hoidoilla alkuun saatu ja siksi kävin tuossa verikokeessa, jossa mitataan raskaushormooni (hcg) pitoisuutta. Tällähetkellä vaan tuntuu, että tieto lisää tuskaa, koska joudun odottamaan nyt viikon ennen seuraavaa mittausta.

Onko Hcg arvo mitattu aikaisemmin? Onko se kuinka tuplaantunut? Kuulostaa kuitenkin hyvälle arvolle, joten onnea matkaan! Itselläni Hcg oli vain hieman yli 50 ja hyvin raskaus kesti loppuun asti.

Hcg kertoo siis istukkahormoonin määrän jota erittyy vain raskaudessa. Verikokeella arvo voidaan selvittää laboratoriossa. Neuvolassa sitä ei oteta.

Onko Hcg arvo mitattu aikaisemmin? Onko se kuinka tuplaantunut? Kuulostaa kuitenkin hyvälle arvolle, joten onnea matkaan! Itselläni Hcg oli vain hieman yli 50 ja hyvin raskaus kesti loppuun asti.

Hcg kertoo siis istukkahormoonin määrän jota erittyy vain raskaudessa. Verikokeella arvo voidaan selvittää laboratoriossa. Neuvolassa sitä ei oteta.

Tuo hcg 465 on mitattu tänään eli rv 4+6. Hoitajan mukaan on epänormaali arvo, koska viitearvon alaraja tälle päivälle on 500.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22582256:
Tietääkö kukaan, miten sitten toimitaan jos viikon päästäkin arvo liian alhainen eikä vuoto ole alkanut?

Minulla alhainen hcg-arvo merkitsi kohdunulkoista raskautta. Metotreksaatti-piikin sain, jolla ajettiin alas raskaus.

Alkuperäinen kirjoittaja sanotko vielä;22582277:
Eli kuinka montapäivää sulla on siirrosta kun tuo arvo on otettu, mikä pp?

Minulle siirrettiin kaksi 5. päivän ikäistä alkiota (blastokystaa). Siirrosta on nyt 15 päivää aikaa.

Mun mielestä tuo hcg ei ole varsin alhainen. Mulla itsellä oli pp 13 hcg 159 ja pp 15 hcg 504
Voit tietty käydä vaikka maanantaina mittauttamassa hcg uudelleen ja katsoa mitenon noussu. Sinnehän pääset ihan yksityiselle ilman lähetteitä.

Mulla mittailtiin hcg.ta ja vastaus oli että liian alhainen viikkoihinsa nähden. Oisko siis ollut rv 5+ jotain ja luku n. 500. Noh, tuossahan tuo liian alhaisen hcg.n tulos touhuilee ;) Lisäksi vielä rv 6+5 alkoi verenvuoto ja sikiö "ei ollut elossa". No, lopputulos silti onnellinen ja np ultrassa jo vastasikin viikkojaan ja kaikki oli ok.

Alkuperäinen kirjoittaja sanotko vielä;22582367:
Mun mielestä tuo hcg ei ole varsin alhainen. Mulla itsellä oli pp 13 hcg 159 ja pp 15 hcg 504
Voit tietty käydä vaikka maanantaina mittauttamassa hcg uudelleen ja katsoa mitenon noussu. Sinnehän pääset ihan yksityiselle ilman lähetteitä.

Niin mulla on toi arvo 465 siis pp18 mitattu, jos lasketaan sen mukaan että ois siirretty kahden päivän ikäiset alkiot (niin kuin useimmiten tehdään). Hoitaja sanoi mulle, että viikon päästä torstaina vasta mittaavat uudelleen. En tiedä miten selviän sinne asti täysjärkisenä.

Paljon alhaisemmillakin hcg lukemilla on raskaus jatkunut ihan normaalisti. En oikein ymmärrä tuota hoitajan kommenttia. Jokaisella nousee hcg omaan tahtiinsa ja tärkeintä on, että se nousee sopivissa määrin.

Tuoltahan vielänä näkee miten noi arvot nousee ja voi heitellä.

http://metku.net/~pesu/faq.php

[QUOTE="milli";22582452]Mulla mittailtiin hcg.ta ja vastaus oli että liian alhainen viikkoihinsa nähden. Oisko siis ollut rv 5+ jotain ja luku n. 500. Noh, tuossahan tuo liian alhaisen hcg.n tulos touhuilee ;) Lisäksi vielä rv 6+5 alkoi verenvuoto ja sikiö "ei ollut elossa". No, lopputulos silti onnellinen ja np ultrassa jo vastasikin viikkojaan ja kaikki oli ok.[/QUOTE]

Kiitos kun kerroit. Toivon tosiaan, että näin kävisi minullekin. Ajattelin asennoitua kuitenkin nyt jo pahimpaan ja siihen, että vuoto voi alkaa myös milloin tahansa. Minulla on ollut kokoajan plussatestin jälkeen tunne, että tämä ei pääty hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22582468:
Niin mulla on toi arvo 465 siis pp18 mitattu, jos lasketaan sen mukaan että ois siirretty kahden päivän ikäiset alkiot (niin kuin useimmiten tehdään). Hoitaja sanoi mulle, että viikon päästä torstaina vasta mittaavat uudelleen. En tiedä miten selviän sinne asti täysjärkisenä.

Tsemppiä!!! Muistan niin nuo ajat... Takana siis myös hoitoja ja niitä keskenmenojakin. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22582468:

Eihän sitä noin voi laskea. Eli jos 15 pvääsiirrosta niin silloin on pp15 ei pp18. Siitä siirrosta se lasketaan. Millä klinikalla olet ollut hoidoissa?
Ja aika pitkä aika tuo viikko odotelle. Meillä tosiaan oli tuo kaksi päivää ja sitten mitattiinuudelleen vaikka arvo olisilloin pp 13 ihan hyvä.

Alkuperäinen kirjoittaja sanotko vielä;22582499:
Eihän sitä noin voi laskea. Eli jos 15 pvääsiirrosta niin silloin on pp15 ei pp18. Siitä siirrosta se lasketaan. Millä klinikalla olet ollut hoidoissa?
Ja aika pitkä aika tuo viikko odotelle. Meillä tosiaan oli tuo kaksi päivää ja sitten mitattiinuudelleen vaikka arvo olisilloin pp 13 ihan hyvä.

Ajattelin vain, että jotta kahden päivän ikäisten ja viiden päivän ikäisten alkioiden siirtojen välisiä hcg-arvoja voisi vertailla, niin minulla olisi nyt pp 18 jos alkiot olisi siirretty jo silloin kahden päivän ikäisinä. Mutta siirto tehtiin siis vasta kun alkiot olivat viiden päivän ikäisiä. Kiinnittyminenhän tapahtuu kuitenkin samoihin aikoihin oli alkiot siirretty minkä ikäisinä tahansa. Monimutkaista, mutta toivottavasti ymmärsit mitä tarkoitin.

Itse olen paljon lapsettomuushoidoissa käyneiden kanssa keskustellut ja en ole kuullut että blastot laskettaisiin sen ihmeemmin kuin kaksi päiväisetkään koska tosiaan se kiinnittyminen tapahtuu kuitenkin samoihin aikoihin.
Mä en olisi sinuna huolissaan asiasta.
Mutta tiedän kuinka asia voi rassata. Itse tei cb raskaustestillä sillä digitaalisella aina testejä hcg mittausten jälkeen että näin miten siihen viikot vaihtuu ja nouseeko hcg arvo.

Tosiaankin tsemppiä sinulle. Uskon ja toivon että raskaus jatkuu ihan normaalisti.
Meillä muutama ivf takana sitä ennen lääkehoito ja nyt sitten plussa toisella yrittämällä luovutetulla munasolulla. Kuukausi vielä lapsen syntymää pitäisi odotella.

itsellä tehtiin raskaudenkeskeytys 3 vk sitten ja tällä viikolla oli arvot yli 6000 joten ei ilmeisesti ole ainakaan täysin onnistunut keskeytys ja huomenna sairaalaan tarkistuttamaan tilanne.

Halusin tulla vielä kertomaan teille, että otettiin viikon päästä uudestaan tuo HCG-arvo ja se oli noussut 4172:een (rv 5+6). Oli edelleen siis liian alhainen.
Nyt tänään kuitenkin rv 7+0 ja ultrassa löytyi kohdusta yksi 9.7 mm pituinen elävä alkio ja sydämen syke. Vastasi kooltaan siis täysin viikkoja!
Olo on hyvin epätodellinen, koska olin ihan varma että on tuulimuna tms. Raskausoireita ei ole myöskään yhtään. Takana lapsettomuutta 5 vuotta ja tämä oli nyt 9. hoito, 14. siirretty alkio ja ensimmäinen alkanut raskaus!

Yhteistyössä