Alexa Matilda

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Alma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Alma"

Vieras
Mitä mieltä olisitte nimestä Alexa Matilda? Pikkuisen tyttömme isosiskon nimi on Iira Ellinor :) Matilda tuossa vaan vähän mietityttää, tulisiko parempia ehdotuksia? :) Amandasta tykkäisin kovin, mutta en oikein tykkää siitä, että nimet alkavat samalla alkukirjaimella :/

Kiva nimi. :)
Alexa Marianna
Alexa Auroora
Alexa Johanna
Alexa Juulia
Alexa Katariina
Alexa Linnea
Alexa Olivia
Alexa Sofia

Rehellisesti sanottuna vierastan vähän nimeä Alexa. Tai ainakaan en laittaisi sitä nimen Matilda eteen. Matilda nimestä pidän, mutta mielestäni siihen sopisi rinnalle jokin lyhyempi nimi.
Vaikka sitten Aava Matilda tai Alma Matilda ( vaikka siinä alkaisikin sitten toinen nimi samalla tavulla, johon etunimi loppuu)
Iira ja Aava sopisivat hyvin sisarusten nimiksi, vaikkei sisarusten nimien tarvitsekaan sointua toisiinsa.

Meillä on Alexa kyllä melkein ehdoton, sitä tuskin enää vaihdamme :) Alexa on ollut melkein alusta asti päätettynä ja nimi on todella meidän tyttömme näköinen :D Lisäksi tykkään siitä, miten Iira ja Alexa sointuvat niminä yhteen - ei liian samanlaiset, mutta molemmissa on hieman jotain erikoista. Mutta tuo Matilda tuossa kyllä tökkii minunkin mielestäni...

[QUOTE="alma";24386971]Meillä on Alexa kyllä melkein ehdoton, sitä tuskin enää vaihdamme :) Alexa on ollut melkein alusta asti päätettynä ja nimi on todella meidän tyttömme näköinen :D Lisäksi tykkään siitä, miten Iira ja Alexa sointuvat niminä yhteen - ei liian samanlaiset, mutta molemmissa on hieman jotain erikoista. Mutta tuo Matilda tuossa kyllä tökkii minunkin mielestäni...[/QUOTE]

Mie tykkään todella paljon tuosta Alexa nimestä :)
Älä vaihda kun kerran itse pidätte siitä niin paljon.

Alexasta tulee mieleen Aleksi, onko sit kiva kun tyttöänne haukutaan pojaksi! Vähän voisitte miettiä! Ja siitä tulee mieleen myös Leksa, joka on jonkun keski-iän ylittäneen Leon tai Leenan lempinimi. Yörgh, sanon mä! Mut onneks ei olekaan mun mukelo kyseessä...

Hahaha, musta on hassua, ku lapsen nimi on joku Jumalatar ja sit tyttö on joku sellanen perus suomalainen läski harmaavarpu.

No ihan "tavallisen suomalaisen", mitä se ikinä tarkoittaakaan, näköinen meidän tytöstämme tuskin tulee, sillä minä itse olen puoliksi espanjalainen ja molemmat lapset ovat perineet minulta suht tummat piirteet :)

Aava olisi ihan nätti nimi, mutta ei sovi sukunimeemme laisinkaan. Lisäksi vierastan lapsilla liian samantyylisiä nimiä. Alma taas on minun nimeni, joten sekään ei oikein käy :D

Ihan järkyttäviä kommentteja!! Mun mielestä Alexa on TODELLA kaunis nimi! Itsekkin voisin ajatella sitä tytölleni :) Ei paljon kannata antaa arvoa ihmisten mielipiteille jotka tuskin on takapihaa kauemmas koskaan matkustaneet...

Itsekään en pidä tuosta Alexasta. Näyttäähän se nätiltä kirjoitettuna mutta kun puheessa ihmiset ajattelevat sen Aleksaksi ja siitä tulee väkisin mieleen että on väkisin väännetty tyttöversio Aleksiksi. Todennäköisesti koulussa tosiaan vääntyy Leksaksi tai Leksuksi.