Kato vrk:n sivuilta ton nimisiä on olemassa.Alkuperäinen kirjoittaja palma:Olihan tää Alexi vitsi? Eix joo?Alkuperäinen kirjoittaja Yep:Alex(i)
Kato vrk:n sivuilta ton nimisiä on olemassa.Alkuperäinen kirjoittaja palma:Olihan tää Alexi vitsi? Eix joo?Alkuperäinen kirjoittaja Yep:Alex(i)
No ei todellakaan ollut. Harvinainen ja kaunis pojan nimi.Alkuperäinen kirjoittaja palma:Olihan tää Alexi vitsi? Eix joo?Alkuperäinen kirjoittaja Yep:Alex(i)
Harvinainen ja kaunis tai mukahieno ja epäkäytännöllinen, mut näähän on onneksi vain makuasioita. En vaan ymmärrä, miten joku viitsii antaa nimen, jonka kirjoitusasun lapsi joutuu erikseen kertomaan joka paikassa elämänsä loppuun asti.Alkuperäinen kirjoittaja Yep:No ei todellakaan ollut. Harvinainen ja kaunis pojan nimi.Alkuperäinen kirjoittaja palma:Olihan tää Alexi vitsi? Eix joo?Alkuperäinen kirjoittaja Yep:Alex(i)
No eipä ole ollut koskaan ongelmia, ymmärtämisessä. Nyt tosin kun sinut kohtasin niin ensimmäisen kerran.Alkuperäinen kirjoittaja palma:Harvinainen ja kaunis tai mukahieno ja epäkäytännöllinen, mut näähän on onneksi vain makuasioita. En vaan ymmärrä, miten joku viitsii antaa nimen, jonka kirjoitusasun lapsi joutuu erikseen kertomaan joka paikassa elämänsä loppuun asti.Alkuperäinen kirjoittaja Yep:No ei todellakaan ollut. Harvinainen ja kaunis pojan nimi.Alkuperäinen kirjoittaja palma:Olihan tää Alexi vitsi? Eix joo?Alkuperäinen kirjoittaja Yep:Alex(i)
En tunne minäkään yhtään Ainoa tai Vilmaa. Yhden Aleksin tunnen ja hän on jo aikuinenAlkuperäinen kirjoittaja Sivusta:Ai, mä en tunne yhtäkään Aleksia, en yhtäkään Ainoa tai VilmaaAlkuperäinen kirjoittaja kaimankaimankaima:Joo, oletpa tosi yksilöllisen nimen valinnut jos lapsestasi tulee Aleksi... koulussa on vain neljä kaimaa samalla luokalla ja naapurissa asuu Alekseja enemmän kuin ihmisiä. Miksi ihmeessä kaikkien täytyy antaa lapselleen sama nimi??? Jos teille olisi tullut tyttö niin se olisi sitten kai ollut Aino taikka Vilma?? Itse olen niiiiiiiiiiiiiiiiiiiin kärsinyt siitä, että oman nimisiä oli 80-luvulla joka paikassa ja monta. Ei ole kivaa, että samalla luokalla on kolme samannimistä. Hieman mielikuvitusta, kiitos!! Anna nimeksi vaikka Aleksanteri.
Mutta jos Alexi lausutaan ihan samalla tavalla kuin Aleksi, niin eivätkö kaikki kuitenkin automaattisesti kirjoita sen Aleksina ellei erikseen selitetä että :"Aleksi äksällä." ?Alkuperäinen kirjoittaja Yep:No eipä ole ollut koskaan ongelmia, ymmärtämisessä. Nyt tosin kun sinut kohtasin niin ensimmäisen kerran.Alkuperäinen kirjoittaja palma:Harvinainen ja kaunis tai mukahieno ja epäkäytännöllinen, mut näähän on onneksi vain makuasioita. En vaan ymmärrä, miten joku viitsii antaa nimen, jonka kirjoitusasun lapsi joutuu erikseen kertomaan joka paikassa elämänsä loppuun asti.Alkuperäinen kirjoittaja Yep:No ei todellakaan ollut. Harvinainen ja kaunis pojan nimi.Alkuperäinen kirjoittaja palma:Olihan tää Alexi vitsi? Eix joo?Alkuperäinen kirjoittaja Yep:Alex(i)
Itse taas olen niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin kärsinyt siitä että omaan harvinaisen nimen ja aina saa selittää nimen alkuperää, tavata miten kirjoitetaan, opettaa ihmisiä ääntämään nimi oikein. Olin todella kateellinen niille kaikille tusina-nimisille tavallisista nimistä.Alkuperäinen kirjoittaja kaimankaimankaima:Itse olen niiiiiiiiiiiiiiiiiiiin kärsinyt siitä, että oman nimisiä oli 80-luvulla joka paikassa ja monta. Ei ole kivaa, että samalla luokalla on kolme samannimistä. Hieman mielikuvitusta, kiitos!! Anna nimeksi vaikka Aleksanteri.
No onpa suuri vaiva " Hei täällä Alexi, X:sällä".Alkuperäinen kirjoittaja toinen:Mutta jos Alexi lausutaan ihan samalla tavalla kuin Aleksi, niin eivätkö kaikki kuitenkin automaattisesti kirjoita sen Aleksina ellei erikseen selitetä että :"Aleksi äksällä." ?
Juu, en mäkään ymmärrä, miten x ja ks lausutaan siten ettei epäselvyyttä tule.Alkuperäinen kirjoittaja toinen:Mutta jos Alexi lausutaan ihan samalla tavalla kuin Aleksi, niin eivätkö kaikki kuitenkin automaattisesti kirjoita sen Aleksina ellei erikseen selitetä että :"Aleksi äksällä." ?Alkuperäinen kirjoittaja Yep:No eipä ole ollut koskaan ongelmia, ymmärtämisessä. Nyt tosin kun sinut kohtasin niin ensimmäisen kerran.Alkuperäinen kirjoittaja palma:Harvinainen ja kaunis tai mukahieno ja epäkäytännöllinen, mut näähän on onneksi vain makuasioita. En vaan ymmärrä, miten joku viitsii antaa nimen, jonka kirjoitusasun lapsi joutuu erikseen kertomaan joka paikassa elämänsä loppuun asti.Alkuperäinen kirjoittaja Yep:No ei todellakaan ollut. Harvinainen ja kaunis pojan nimi.Alkuperäinen kirjoittaja palma:Olihan tää Alexi vitsi? Eix joo?Alkuperäinen kirjoittaja Yep:Alex(i)
No eikö tuo nyt sitten ole sama että laitetaan kaikkien nimiksi Matti tai maija, eipähän tule epäselvyyksiä. Nimihän laitetaan ihan sitä varten että Kelassa ja muissa virastoissa ihmiset sen puhelimessä älyää oikein.Alkuperäinen kirjoittaja palma:Juu, en mäkään ymmärrä, miten x ja ks lausutaan siten ettei epäselvyyttä tule.
Joko siitä tulee automaatio tai sitten se kyllästyttää aina vaan. Yksi kaveri kyllästyi ja vaihtoi nimensä kirjoitusasun normaalimpaan muotoon ennen kolmikymppisiään. sanoi, että nimi on niin perusjuttu, ettei jaksa sen kanssa kikkaulua.Alkuperäinen kirjoittaja Sama:No onpa suuri vaiva " Hei täällä Alexi, X:sällä".Alkuperäinen kirjoittaja toinen:Mutta jos Alexi lausutaan ihan samalla tavalla kuin Aleksi, niin eivätkö kaikki kuitenkin automaattisesti kirjoita sen Aleksina ellei erikseen selitetä että :"Aleksi äksällä." ?
Eipä ole mieheni vielä kertaakaan valittanut.Alkuperäinen kirjoittaja palma:Joko siitä tulee automaatio tai sitten se kyllästyttää aina vaan. Yksi kaveri kyllästyi ja vaihtoi nimensä kirjoitusasun normaalimpaan muotoon ennen kolmikymppisiään. sanoi, että nimi on niin perusjuttu, ettei jaksa sen kanssa kikkaulua.
Elämän aikana nimi kerrotaan tuhansille ja taas tuhansille ihmisille, joten onhan se kätevämpää, että menee kerralla oikein. Tavallinen posti tulee perille vaikka nimi olisi väärinkin, mutta sähköposti ei. Voi siis olla ihan oikeaakin haittaa, ei vain mitätön pikkuharmi.Alkuperäinen kirjoittaja Yep:No eikö tuo nyt sitten ole sama että laitetaan kaikkien nimiksi Matti tai maija, eipähän tule epäselvyyksiä. Nimihän laitetaan ihan sitä varten että Kelassa ja muissa virastoissa ihmiset sen puhelimessä älyää oikein.Alkuperäinen kirjoittaja palma:Juu, en mäkään ymmärrä, miten x ja ks lausutaan siten ettei epäselvyyttä tule.
No lempinimenä ehkä, mutta muuten ei tasan ole.Alkuperäinen kirjoittaja vv:Jos kerran olette suomenruotsalaisia niin varmaan tiedät että Alex on tytön nimi yleensä! Ainakin täällä Ruotsissa Alex on nimenomaan tytön nimi ja usein lyhenne Alexandrasta.
Eli Aleksi tosin itse en välitä kummastakaan nimestä.