ALEX vai ALEKSI?

• Viestiketjun aloittaja ????
  • Ensimmäinen viesti
Vivian
Alkuperäinen kirjoittaja ????:
Elikkä mikä on teidän mielestä kivempi nimi pikku-ukolle??

Alex vai Aleksi?
No, tee kompromissi ja anna nimeksi Aleks :D No joo, siis toi oli vitsi.

Itse päättäisin sukunimen mukaan: jos suomalainen, antaisin Aleksi ja jos ulkomainen/ruotsinkielinen, niin... Niin siis no, miettisin sitten ehkä vielä jotain ihan toista nimeä. :D

kaimankaimankaima
Joo, oletpa tosi yksilöllisen nimen valinnut jos lapsestasi tulee Aleksi... koulussa on vain neljä kaimaa samalla luokalla ja naapurissa asuu Alekseja enemmän kuin ihmisiä. Miksi ihmeessä kaikkien täytyy antaa lapselleen sama nimi??? Jos teille olisi tullut tyttö niin se olisi sitten kai ollut Aino taikka Vilma?? Itse olen niiiiiiiiiiiiiiiiiiiin kärsinyt siitä, että oman nimisiä oli 80-luvulla joka paikassa ja monta. Ei ole kivaa, että samalla luokalla on kolme samannimistä. Hieman mielikuvitusta, kiitos!! Anna nimeksi vaikka Aleksanteri.

Sivusta
Alkuperäinen kirjoittaja kaimankaimankaima:
Joo, oletpa tosi yksilöllisen nimen valinnut jos lapsestasi tulee Aleksi... koulussa on vain neljä kaimaa samalla luokalla ja naapurissa asuu Alekseja enemmän kuin ihmisiä. Miksi ihmeessä kaikkien täytyy antaa lapselleen sama nimi??? Jos teille olisi tullut tyttö niin se olisi sitten kai ollut Aino taikka Vilma?? Itse olen niiiiiiiiiiiiiiiiiiiin kärsinyt siitä, että oman nimisiä oli 80-luvulla joka paikassa ja monta. Ei ole kivaa, että samalla luokalla on kolme samannimistä. Hieman mielikuvitusta, kiitos!! Anna nimeksi vaikka Aleksanteri.
Ai, mä en tunne yhtäkään Aleksia, en yhtäkään Ainoa tai Vilmaa :eek:

Yhteistyössä