Aleksi Valavuori: "Mielummin kondomi kuin kodinhoitotuki"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pumpe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Koittakaa nyt päästä siitä työttömyydestä yli. Sanotaan sit vaikka näin, että jos he joutuisivat tilanteeseen, että joutuvat syystä tai toisesta nostamaan kotihoidon tukee, niin toivottavasti itse sitten lastansa katsoessaan ajattelee myös, että "olis pitäny olla kumi välissä".

Hassuahan tuossa on se että jos ihminen on työtön, on sillä paremmat tuet kuin kotihoidontuki. Itse olen korkeasti koulutettu mutta töiden projektiluontoisuuden takia mulla ei ollut työpaikkaa mihin palata. Joten voin sanoa etten ole koskaan kotihoidontukea nostanut.. Työttömyyskorvausta kylläkin ;)Ja talous oli kunnossa ennen lasten syntymää.

Koittakaa nyt päästä siitä työttömyydestä yli. Sanotaan sit vaikka näin, että jos he joutuisivat tilanteeseen, että joutuvat syystä tai toisesta nostamaan kotihoidon tukee, niin toivottavasti itse sitten lastansa katsoessaan ajattelee myös, että "olis pitäny olla kumi välissä".

Koita sinä nyt päästä yli tuosta yhdestä Valavuoren kärjistetystä kommentista. Eiköhän hänen pointtinsa ollut, ettei lapsia kannata tehdä, jos niihin ei ole varaa, ja että ei ole yhteiskunnan tehtävä maksaa kaikkia lastenhankinnasta syntyviä kuluja. Minusta se on ihan järkevä ajatus.

Ihan loistavahan tuo Valavuoren kommentti on. Jos lapsi tehdään vain kotihoidontuen takia tai jos talous on kiinni kotihoidontuesta, on lapsen hankkimista syytä miettiä vielä kerran. Ja Valavuorihan tuossa nimenomaan korostaa lapsen ja työn yhteen sovittamista. Hänen mielestään nykyaikaisen työnantajan tulee ymmärtää "lapsellisen" työntekijän tarpeita.
Mutta hyvä vanhempi ei töihin mene, vai mites se nyt menikään??

Yhteistyössä