alavatsakivut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heltzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

heltzu

Vieras
Heippa!

Aloitin uuden otsikon aiheesta kun kukaan ei oikeen tuolla vastannut mun kysymykseen.

Elikkäs yritellään toista lasta nyt ensimmäinen yrityskierto vasta menossa, mutta kuitenkin. Kyselisin että onko jollakin muulla ovis tuntunut ihan selvästi ja on ollut ihan varma siitä milloin se tapahtui.

minulla viimeiset menkat alkoivat 30.7 ja oviksen luulen bonganneeni kp 10-12 aikoihin suurin piirtein. Aijemmin siis olen stuntenut oviksen todella helposti. Alavatsakipuilua ja yhtenä päivänä on tullut pientä limaa housuihin niin kuin nytkin.

Noh Kp16 alavatsakivut ovat jatkuneet ja nyt on siis menossa kp 22 ja edelleenkin tunnen lähinnä iltaisin ja aamuisin alavatsakipuja. Siis menkkakipuja. Välillä säteilee jalkoihinkin.

Kierron pituudesta ei ole mitään käsitystä kun en sitä ole enemmin laskenut. Samoihin aikoihin suurin piirtein menkat tulee joka kuukausi. Luulisin kierota normaaliksi 28-31 päivää?

Voiko siis olla mahdollista että olisin raskaana? Itse haluaisin koko ajan vaan olla ajattelematta asiaa, mutta kun aika ajoin tulevat menkkakivut kertovat mulle että jotakin on tekeillä. En haluais uskoa, kun sitten petyn. Mutten mä voi tuntea näin väärin. Ei kuitenkaan mikään kuukaisi ole tullut tälläisia vatsakipuja, ainoastaan noi oviskivut ja sitten ovat loppuneet.

Minulle tehtiin sappikivileikkaus kuukausi sitten ja siksi lykättiin aloittamista tähän aikaan. Olen siis "harjoitellut" oman kroppani tuntemista jo puolisen vuotta. Onko kenelläänkään muulla ollut vastaavaa? Olitko oikeassa?

kiitos vastauksista

no olipas oikein fiks vastaus tullut ja kiitos siitä =)
ehkä raskaustestiä ei kannata tehdä kun alkaviin kuukautisiinkin on aikaa vielä viikko, luulin että täältä ois saanut neuvoja ja kysellä asioista mut väärässä olin.
Todella ihanaa kesää sulle töööt ja olet aivan mahtava ihminen.

Moi!
Mä en osaa sulle vastausta antaa, mutta toivoisin että joku muu tekee sen koska itsellä sama juttu.

Ovista olen tikutellut viimeiset kolme kiertoa, mutta testiviiva ei ole koskaan ollut vahvempi kuin kontrolliviiva. Mitään ovisoireita en ole huomannut missään kierrossa, mutta tässä kierrossa on ollut alavatsakipuja ajoittain vaihtelevasti molemmilla puolilla kp 15 lähtien. Nyt kp 26, pari päivää pitää vielä odotella alkaako menkat. Raskaustestin tein eilen, mutta negaa näytti niin kuin oletinkin.

Samat oireet täälläkin!Tai siis ovulaatiosta asti ollut nippailuja vatsassa.Ovis oli 1½vko sitten-tikutin.2pvää sen jälkeen oli menkkamaisia polttoja ja pari päivää siitä alkoi 2pvän kestänyt ruskeavuoto.Luulin,et menkat alkais polttojen perusteella,mutta ei.
Nyt lämmöt joka aamu klo 9-10 välil ollu 37 astetta.Aamuin ja illoin nippailee joko mahan oikealta/vasemmalta puolelta.Ei satu,mutta sen tuntee hyvin.Nyt sitten alkanut iltaisin/öisin särkeen jalkoja.Ei lihaksia vaan tuntuu luissa-varsinkin oikean jalan sääressä.Kuin kasvukipuja,ikäviä sellaisia.
Olen ollut lomalla,joten jalat ollu vähemmässä käytössä.(töissä seison 8h,kävelen 20min/suunta työmatkan,ja illal käyn usein tunnin lenkillä).

Mitä Heltzu tarkoitit jalkoihin säteilyllä??

kiitos vastauksista.
Popmpula: Tarkoitin lähinnä että noi menkkakivun tapaiset kivut säteilevät jalkoihin välillä.
Tänään mulla on ollut huonoa oloa tai sitten vaan kuvittelen =)

Tein viime viikolla plussatestin.:) Aloin epäilemään raskautta, kun kuukautisten sijaan tuli hieman ruskeaa vuotoa, päivän tai pari. Vihloi munasarjojen kohdalta, mutta normaalia kipua jota esiintyy aina kun menkat alkavat ei tullut ollenkaan. Myös hieman nippailua/kipua tuntui alavatsassa. Testin tein kun kp taisi olla 41.

Mulla taas alavatsakivut liittyy keltarauhashormoniin. Syön teroja kierron tasaamiseen ja samana päivänä (kp15) kun aloitan terot, vihlonta munasarjoissa alkaa ja päättyy suunnilleen kuurin jälkeen (kp24-25). Samaa saattais tietysti aiheuttaa myös elimistön oma keltarauhashormoni..

Miten ja miksi keltarauhashormonit aiheuttavat kipua? Onko kellään faktatietoa? Ovatko ne liian isoja tms.? Samaa järkyttävää kivistystä täälläkin on ollut oviksen aikaan, ilman teroja.

Mullakin alamahakipua ollut n. viikon. Tuntuu sellanen omituinen tunne alamasus. Menkkoja ei oo näkyny. Kesäkuussa viimeks menkat. Rinnatkin arat ollu täs. Testin tein ja negaa se näytti, kuten sen tiesikin. Epäsäännölliset menkat sattuu oleen. Mikä lie?

mulla terot PCO:n takia, ja ilmeisesti ovuloimattomuuskin (lääkärin mukaan) saattaa aiheuttaa kyseistä pistelyä/kipua. Mulla oli kuukauden päivät just tuota pistelyä, rinnat oli kipeet, tuli finnejä etc. "raskausoireita" eikä menkkoja kuulunut. Ja tulos oli että PCO aiheutti nämä kaikki oireet. Munasarjojen pistely pysyi poissa pari kiertoa terojen aloittamisen jälkeen mut tulivat sitten taas takaisin..

Hei Heltzu! Oli toi sun kirjoitus niinkuin oisin omaa tämänhetkistä oloani kuvaillut: iltaisin ja aamuisin alavatsakipua ja välillä tuntuu, että toinen jalka puutuu. Reilun viikon päästä aion tehdä testin, jos menkkoja ei siihen mennessä kuulu. Kerrothan miten sulle kävi, tuliko plussaa?

Pakko myös ottaa osaa keskusteluun...Mulla on ollut koko tämän vuoden joka kierrossa ihmeellisiä tuntoja ennen menkkoja. Kivuta alkaa n. kp 20-21/25-28 ja alavatsaa juilii ja puristavaa tunnetta vyötäröllä. Siiten päivän parin päästä kivut loppuu kokonaan ja pari päivää menee vailla mitää oireita. Sitten menkat alkaa kuin tyhjästä. Omituista! Mulla on yleensä olleet kivut ja siihen samaan syssyyn on alkaneet menkat. Ultrassa ei ole nähty PCO:ta. Nyt on menossa kp 22 ja alavatsalla on kivistävä olo, rinnat turvonneet ja kipeät, vatsa pömpöttää jne. Saa nähdä päättyykö tämä taas puna-armeijan hyökkäykseen kuten aina..=(

Yhteistyössä