Alavatsajomotusta ja menkkakipuja. Raskaaanako?

Help! Tilanteeni on seuraava: Olemme mieheni kanssa heilutelleet peittoa ovulaation aikana 2,5 viikkoa sitten. Viikko sen jälkeen minulla tuntui menkkakipuja alavatsalla ja ihmettelinkin että onpa ne ajoissa alkamassa. Kipuja oli kahden päivän ajan ja sitten ne katosivat. Aloin epäillä olevani raskaana ja tein melko tarkkaan kaksi viikkoa ovun jälkeen testin, eli viime lauantaina mutta testi näytti negaa. Menkat olisivat pitäneet alkaa samana ajankohtana, ehkä 1-2 pv jälkeen.

No nyt eletään jo tosiaan noin 17pv ovun jälkeistä aikaa ja niinä päivinä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, mulla alkoi menkkakipuja, mutta hieman erityyppisiä sekä alavatsan jatkuvaa jomotusta (jomottaa nytkin parhaillaa!). Ja negan antaneesta testistä on nyt siis aikaa 4pv ja menkkojen olisi tosiaan pitänyt jo pari päivää sitten kivuistakin päätellen. Voinko siis olla sittenkin raskaana!?!? Testi jonka tein oli Predictor Early, joka lupaa 90% naisista luotettavan tuloksen jo 4pv ennen menkkojen alkamisajankohtaa. Eikö testi siis toiminut minulla vaikka laskennallinen menkka-ajankohta olisi ollut 1-3pv testin tekemisen jälkeen?

Onko muilla siis kokemuksia, että pitääkö tässä vaiheessa jo olla alavatsakipuja kun hedelmöityksestä olisi kulunut noin 17pv? Ja joo, tietysti aion tehdä piakkoin uuden testin :)
 
Viimeksi muokattu:
Menkat ei vieläkään alkaneet. nyt myöhässä 4 päivää ja omituinen alavatsakipuilu senkun jatkuu. Olen lukenut, että alkuraskauden oireita olisi nimenomaan alavatsakivut jotka tuntuvat juuri menkkakivuilta. Ja ihan liikaa luin eilen foorumeilta, että raskaustestit eivät ole antaneet plussaa lupaamanansa ajankohtana. No tänään menen ostamaan uuden testin, koska olo on kyllä positiivisella tavalla huolestunut :)

Onko muilla ollut samoihin aikoihin juuri vatsakipuja? Ajankohtahan kohdallani olisi se, että alkio on nyt kiinnittynyt ja kohtu alkaa muuttumaan.

Ja on mulla muitakin alkuraskauden oireita ilmennyt, mutta niistä en halua vetää johtopäätöksiä, koska voivat esiintyä myös ilman raskautta. Vain tämä mahakipu ja turvotus epäilyttää tosissaan.
 
No mulla maha turvonnut ja selkä- ja alamahakipuja, luulin että menkathan sieltä tekee tuloaan..olenkin raskaana. Lisäksi juoksin (ja juoksen) pissalla jatkuvasti sekä näppyjä tullut kivasti, nämähän voi enteillä myös menkkoja kaikki oireet. Joten koskaan ei tiedä...
 
Heppa!
Itselle kävi seuraavanlaisesti.. Kuumeilin (37-37, 5) kkn ajan. sitten alkoi juuri nuo "menkkakivut"
sekä tissit tosi arat. Koska olin syönyt pillereitä pari kk ja tehnyt raskaustestin, koska jäi menkat pois. En ollut raskaana. Olin varma, että minulla olisi sama munasarjasyöpä mihin äitini kuoli. Jotain siihen liittyvää ainakin.. Menin ultrattavaksi ja kerrottiin kuitenkin uutinen, että uusi elämä siellä on.
Väsymys siihen päälle ja olen nyt 7+4..
Hyvin voi olla raskaus oireita. Tosin olen monta kertaa luullut olevani raskaana.. joten tiedän senkin, että kun tarpeeksi uskoo niin menkat todellakin myös siirtyy muutamalla päivällä. Peukkuja sinne!
 
Viimeksi muokattu:
Tein eilen toisen testin ja nega oli. Kolme päivää putkeen kestänyt alavatsan jomotus on mennyt ohi, mutta ajoittaisia menkkakipuja esiintyy silti vielä silloin tällöin, ja pieniä vihlaisuja tms, eilen ja tänään, mutta menkoista ei vieläkään tietoakaan. Raivostuttavinta on tämä epätietoisuus!!! Rintoja ei arista, mutta ummetusta on nyt ollut jo yli viikon, joka on käsittääkseni melko yleinen alkuraskauden oire. Menkkojen aikana mun maha ei satu kuin ajoittain kahtena ekana päivänä, joten tämä on ihan uutta mulle. Ehkäisyn jätin pois joulukuun loppupuolella.

Eikä tässä olla lasta tosissaan vielä yritetty, lähinnä sillä fiiliksellä, että tulee jos on tullakseen, ja elämäntilannekaan ei täysin ole paras mahdollinen nyt, joten epäilen omaa henkistä osuuttani näihin raskausoireisiin ja menkkojen viivästymiseen.Oli tämä tila sitten raskautta tai ei, niin haluaisin vain tietää, että missä menkat viipyy kun on kipuja ollut näin paljon, että pitääkö sitä lääkäriin sitten oikeasti lähteä.

Hoksasin myös sellaisen seikan, että jos mun ovis olikin viikko tuota olettamaani myöhemmin, mitä kylläkin epäilen, sillä myös toisen kerran oli ovikseen viittaavaa systeemiä. Eli raskaus voi silti olla mahdollinen, mutta viikon jäljessä olettamaani, jolloin se ei vielä näkyisikään testeissä. Voi huokaus tätä vatvomista, hulluksihan tässä tulee!
 

Yhteistyössä