alastomuus ongelmana

• Viestiketjun aloittaja hyttynen
  • Ensimmäinen viesti
Häh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2006 klo 15:24 kätilöopiskelija kirjoitti:
Voi elämä mitkä ongelmat.
Tulet varmaan opiskelujen jatkuessa (?) huomaamaan, että törmäät työssäsi vielä "vähäpätöisempiinkin" ongelmiin. Asenteesi perusteella et ole ainakaan empaattisemmasta päästä kätilöitä...
:whistle:

Minäkään en koskaan ole tykännyt "esitellä" itseäni alasti. En tykkää yhteissaunoista tai uimahalleista kauheasti. Synnytyksessä oli mekko päällä ja peitto päällä, paitsi ponnistuksessa. Siellä synnytyksessä sitä ei sitten tosiaan ajatellut sitä alastomuutta. Ja ehkä sekin siihen vaikutti, kun paikalla oli vain ihmisiä, jotka näkevät alastomia joka päivä sekä oma mies. Synnytyksen aikana olin jopa kiitollinen kätilölle, joka tuli vessaan mukaani (minä joka inhoan sitä lorinaa jos se tulee itseltäni :D ) ja vielä kiitollisempi olin, kun kätilö tuli suihkuun auttamaan minua. Vielä osastolla ollessani halusin hoitajan mukaan vessaan :D Toki oven taakse odottamaan siinä vaiheessa, ovi raollaan sitten tarpeeni tein :D

Että semmosta. Toivottavasti lohduttaa kammoisia :) En mä nyt synnytyksen jälkeen enää haluais ketään vierasta suihkuun mukaan tai veskiin tai mitään, mutta seuraavassa synytyksessä sitten taas varmaan pyydän suihkuapua jos en automaattisesti saa :p

Kesämansikka

Sellaista vaan, että mulla oli synnytyksessä päällä sairaalan yöpaita ja kun juttu päättyi hätäsektioon, otettiin yökkäri pois leikkaussalissa eli maksasin alastomana siinä pöydällä :(. Itsellenikin alastomuus on ongelma joten olo oli nöyryytetty varsinkin kun supistukset edelleen runteli täydellä teholla kroppaa. Sen sijaan peräruiske oli tosi hyvä juttu!

Mulle oli kans ongelma tuo alastomuus ym..mutta kun nyt ensimmäisen kävin tekemässä niin kyllä huomas ettei loppupelissä nuo merkkaa mitään.

Meinasin turhaan pitkittää itse ponnistusvaihetta kun yritin häveliäästi ponnistaa niin ettei mitään tuu, mutta siinä lensi häveliäisyys romukoppaan homman edetessä, pakkohan se muksu oli sieltä punnertaa pihalle! Ja #&%?$!* törähti vielä kerran oikein mahtavasti istukan tullessa, mutta SO?! Nolotti, joo, mutta mitäs sitten? Luonnollisia asioita kuitenkin ja se lopputulos oli tärkein! Sehän siinä merkkas, mitä sieltä naapurireiästä tulee :D

Ja itse ap:n ongelmaan eli alastomuuteen, kyllä ne sairaalakaavut siellä päällä on...

muttakun
Mua ei pelota niinkään se mitä kätilöt ajattelee, kyllähän ne on scheissea saanut syliinsä ennenkin, mutta entäs mies? Mua vähän nolottaa ajatus muutenkin että mies näkee mut siinä levällään, mutta entäs että pashon alleni siinä!? Sitä en kestä! Mies kun sattuu olemaan vähän semmonen... vaikee selittää mutta jotenkin nolottaa. Mitä se ajattelee kun näkee? Eihän se pysty enää ikinä ajattelemaan musta muuta kun sitä.... nimim. yksin synnyttämäänkö?

Katsu
Musta tuntuu,et meidän isillä jäi päällimmäisenä muistiin se,kun hän sai tytyn ensi kertaa syliinsä ja sa pukea tällepäälle.Ei taida ainakaan päällimmäisenä muistikuvana olla mun alastomuus tai muu sellainen.Eikä noita asioita sitten h-hetkellä minäkään kerennyt miettimään ja kyllä päällimmäisenä muistona minullakin on tytyn saaminen massun päälle.Tytyä kun ihmetteli,niin alapäässä saivat touhuta ihan rauhassa ja en kyllä tiennyt siinä hurmassa muunmuassa ompelusta mitään.Alastomuus ja haavoittuneisuus on kätilöille arkipäivää ja avopaitahan siellä tosiaan on päällä.Tsemppiä synnytykseen.Hyvin se menee vaikka jännitätkin :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.03.2006 klo 22:07 vieras kirjoitti:
KATTOKAAS, tää on vuosi sitten tehty avaus :attn: :attn: Eli #&%?$!* on jo lentäny :D :whistle: :ashamed:
Juu mutta jos luet alusta esim mun jutun, sanoin jälkikäteen et kappas vanha aihe mutta toivoin et joku muu saa sit apua ja niin saikin. Eli täällä nyt muutkin lukee ja kyselee aiheesta. :wave:

kammoan myös yleis saunoja yms tilanteita, sekä kakkaus on suuri ongelma, itse synnytin niin oli minulla se sairaala kaapu päällä vedettynä vaan ylös ja mitä kakkaamiseen tulee se ei todellakaan kiinnosta siinä vaiheessa kun ponnistelet etkä välttämättä huomaa sitä se on niin normaalia! stemppiä synnytykseen äläkä turhia murehdi =)

mä synnytin TAYSissa ja koko ajan oli sairaalan kaapu päällä. alasti en ollut salissa enkä muuallakaan kuin suihkussa =) toisaalta, alasti ois voinut olla helpompaa kun oli kaiken maailman piuhat epiduraalin, oksitosiinin ja ravintoliuoksen takia...

Saahan siellä sairaalassa olla vaikka omissa vaatteissaa, ei kukaan pakota tai velvoita synnyttäjää käyttämään esim sairaalan yöpaitoja tai selästä avoimia leikkauspaitoja! Ota oma t-paita tai pyjamapaita mukaan, jos haluat. Sairaala _tarjoaa_ vaatteet, jotka myös pesee, omat vaatteet pestään itse kotona.

Yhteistyössä