Alastomuus ja lapset.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hohhoijaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hohhoijaa"

Vieras
Olen alkanut miettimään, että aiheutanko lapsilleni vahinkoa, kun näin kesällä varsinkin, nukun ilman rihmankiertämää, no ehkä pikkarit on jalassa.

Kaikki heräilevät öisin ja joskus joudun hakemaan rappusilta väliin nukkumaan, enkä tod. ole pukenut vaatteita sillähetkellä päälle vaan kantanut sänkyyn ja viereen nukkumaan.
Onko toi jotenkin "haitallista" lapsille?

Muistan itse lapsuudessa kun äiti nukkui alasti niin se oli kiusallista. En halunnut mennä edes saunaan vanhempieni kanssa. En ole 6-v. syntymäpäivän jälkeen käynyt vanhempieni kanssa saunassa. Sekin kuulemma on outoa...? Mistähän kertoo.

No minä myös nukun joskus ilman nakuna, enkä siitä ole ottanut paineita. Kun itsestä alkaa tuntua siltä, että onkohan tää nyt ok, niin eikö sitä sitten voi laitaa vaatteita päälle? Alastomuus on ollut aivan normaali asia meidän lapsuus perheissä myös ilman mitään nolotuksia. En muista missä iässä aloimme käymään vain naisten saunassa? Melko nuorena kuitenkin.

No et aiheuta traumoja. Me nukutaan miehen kanssa ympäri vuoden alasti. Hipsutellaan väliin alasti ympäri kämppää jos tarve on lasten tai muun takia, yleensä laitetaan kyllä kylpytakki päälle. Jos lapsia tulee sänkyyn niin siinä nukutaan sitten ihan normaalisti yms. Ei ole traumoja meidän lapsilla, ihan normaalia on ihmiselle olla välillä alasti, ei mitään hävettävää tms. Se on hyvä opettaa lapsille.

Alastomuus kotona on ihan normaalia, kunhan ei mitään sen suurempaa nudistimeininkiä vedetä :D Eli kyllä mä nukun pelkillä pikkareilla ja suihkusta liihotan ilman rihmankiertämää makkariin pukeutumaan :)

Suihkuun tulevat monesti vahtaamaan kun siellä olen. Ehkä sen takia mietin kun meidän 2.5v on alkanut kiinnostua ruumiinosista...

Eli kun tuli pesuhuoneeseen minun ollessa suihkussa, Katseli hetken ja kun viimeisiä suihkutuksia alapäähän tein niin lapsi rupesi nauramaan ja huusi että äiti petee pimpimpim... HUOh. Nauratti kyllä kovasti kun juuri alannut puhumaan ja eka pitkä lause oli tollanen... :) <3<3

Paljon enemmän aiheuttaa traumoja se jos alastomuuteen suhtaudutaan kielteisesti. Miksi sitten tunsit itsesi lapsena kiusaantuneeksi alastomuudesta? - Siksi, että sinulle oli opetettu, että alastomuus on hävettävää.

Omasta mielestäni on käsittämätöntä, että televisiossa näytettään väkivaltaa jossa veri lentää ja päitä putoilee, mutta jos elokuvassa tissi vilahtaa tai joku menee alastomana uimaan, se voi olla k-18 elokuva.

Mä ainakin laitan yökkärin päälle, jos lapsi herää yöllä omassa huoneessaan tai pitää ottaa viereen. ite omasta lapsuudesta muistan miten oksettava aikuisen naisen vartalo oli :( ja varsinkin miehen. Sauna on ihan eri juttu. kun kuitenkin kyse peseytymisestä. Mutta mielestäni ei suuri vaiva oli pukea sitä yökkäriä päälle.

Mä ainakin laitan yökkärin päälle, jos lapsi herää yöllä omassa huoneessaan tai pitää ottaa viereen. ite omasta lapsuudesta muistan miten oksettava aikuisen naisen vartalo oli :( ja varsinkin miehen. Sauna on ihan eri juttu. kun kuitenkin kyse peseytymisestä. Mutta mielestäni ei suuri vaiva oli pukea sitä yökkäriä päälle.

kuinka nuorena ajattelit noin? tiedätkö mistä johtuu että ajattelit jo sillon noin? mun mielestä jotenkin kauhean surullista ajatella että jo lapsena sun mielestä alastomat vartalot oli oksettavia.

Yhteistyössä