alaselkä oudosti kipee...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vakiovieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vakiovieras

Jäsen
29.11.2009
963
0
16
mulla on ollu elämäni aikana varmaan 2kertaa selkä kipee, toinen synnytyksen jälkeen kun makasin niin kauan ja toinen kun tipuin selälleni hevosen selästä esteen päälle :x

tänään ja eilen mulla on alaselkää särkeny "siirtymätilanteissa" eli jos istun tai makaan niin ei mitään, mut ylösnouseminen / istuutuminen / liikkuminen niin särkee ihan sikana. ja nimenomaan särkee, ei vihlo tai kolota vaan särkee. koko alaselän leveydeltä..

välillä on kun ei mitään ja välillä tuntuu et pakko kävellä kaksinkerroin.. :/

Vielä lisäyksenä: olin 2vk sairaslomalla, koska lääkäri sitä mieltä, että välilevyn pullistuma. Ei auttanut ja kipu jatkui kuukausia. Töissä sain seisomatyöpisteen. No, sitten yksi tuttu neuvoi ihan guru hierojasta ja kolmella käynnillä selkä kuin uusi. Aina viikko väliä per käynti. Heti ekalla käynnillä pahin kipu katosi.

Ite tässä just selkäkipujen kanssa taistellut. Ja suosittelen kyllä hyvää Fysioterapeuttia! Mulla on alin nikamaväli litistynyt umpeen ja myös SI-nivel reistaa. Mulle työterveyden fysioterapeutti anto jumppaohjeet ja sano, et jos ei hellitä ni viikon päästä mee sille ja sille fys.terapeutille, et se on käyny koulutuksen niksauttamiseen. Onneksi kävin heti varaamassa ajan ja sain sen seuraavalle viikolle. Tasan kahtena päivänä pystyin tekee niit jumppaliikkeitä ja selkä tuli entistä kipeemmäks. Sit ku menin tälle toiselle fys.terapeutille, ni se oli ihan vihanen, et hitsi kun ne antaa näit jumppaohjeita tutkimatta kunnolla. et ei missään nimessä saa jumpata. No selästä otettiin röntgenet ja vika löyty, nyt kolme kertaa käyny ja olo alkaa olla hyvä. Nyt sit alotettu vesi jumppa ja uinti. "Maalla" jumppa on sallittu vasta sitten, ku selkä on saatu kunnolla kuntoon. Joten kaiken a ja o on hyvä fysioterapeutti :) Mulle eka lääkärikin oli tuosta selästä sitä mieltä, et siitä mitään kuvia tarte ottee, kun lähetettä pyysin, sulla oo muuta vikaa ku ylipaino ja ei muuta ku jumppaamaan! Vaihoin lääkäriä ja se oli sit fysioterapeutin kanssa samoilla linjoilla, et ei jumppaa missään nimessä ennen ku selkä on kunnossa ja et ylipaino, ei oo se olennaisin miks näin on päässyt käymään.