Alaselästä molempiin jalkoihin säteilevä kipu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hhhpp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hhhpp

Vieras
Mikä voi olla kun on alaselästä molempiin jalkoihin, jalkojen/reisien takaosaan ja jonnekkin lonkkiin säteilevää kipua? Ei oikeen tiedä miten päin olisi, tekisi mieli vain jotenkin muljauttaa jalat sijoiltaan kun koskee niin.. Alaselästä selkärangankohdalta (Ristiselästä) kun painaa niin kipu hellittää. Onko siellä koku hermo pinteessä vai mikä? Pitäisi kai käydä selälleen lattialle ja laittaa tennispallo tai joku kova siihen kohtaan selän ja lattian väliin niin pystyisi olemaan.. :'(

Kuulostaa iskiakselta. Minulla auttaa lämpötyyny kaikista parhaiten, mutta toisilla voi auttaa venyttely, hieronta, särkylääkkeet tai joku muu. Jos tuota on usein tai jatkuu pidempään, kannattaa käydä lääkärissä.

[QUOTE="vieras";28697924]Kuulostaa iskiakselta. Minulla auttaa lämpötyyny kaikista parhaiten, mutta toisilla voi auttaa venyttely, hieronta, särkylääkkeet tai joku muu. Jos tuota on usein tai jatkuu pidempään, kannattaa käydä lääkärissä.[/QUOTE]

Tätä vaivaa on aina joskus ja venyttely ja hieronta ei auta. Täytyykin kokeilla tuota lämpötyynyä. Mitä lääkäri asialle tekisi? määrääkö särkylääkettä vai tarvitseeko tehdä jotain toimenpiteitä.. toivottavasti ei..

Mulla sama, ja ilmeni nikamasiirtymäksi. Helpottaako olo, jos menet kumaraan? Mulla myös ei meinaa jalat välillä nousta kunnolla ylös kun kävelee esim. metsässä juurakoiden yli tai rappusia. oireet olivat pääasiassa pakaroihin ja jalkoihin sätelevä kipu.

[QUOTE="Sirkkeli";28698028]Mulla sama, ja ilmeni nikamasiirtymäksi. Helpottaako olo, jos menet kumaraan? Mulla myös ei meinaa jalat välillä nousta kunnolla ylös kun kävelee esim. metsässä juurakoiden yli tai rappusia. oireet olivat pääasiassa pakaroihin ja jalkoihin sätelevä kipu.[/QUOTE]

Ei oikein.. ehkä ihan vähän. joskus kun kumartuu niin alaselkä on aika jumissa, tekee kipeää ja ei se muuten tunnu kun vain kumartuessa. Äsken kokeilin niin että makasin selälläni lattialla ja nostin jalkani ylös mutta tuntui vain että rupeaa jalkaterät vähän puutumaan.

Joo, mä kun kumarrun, niin on vaikea päästä pois siitä kumarasta kivun takia. Myös jalkaterien puutuminen on mulla ollut ongelma. Säteilee ihan jalkapohjiin asti tämä vaiva. Mutta tuo nyt voi siulla olla mitä vaan, ajattelin vaan tuoda oman vaivan esiin, että tulee eri vaihtoehtoja.

[QUOTE="Sirkkeli";28698081]Joo, mä kun kumarrun, niin on vaikea päästä pois siitä kumarasta kivun takia. Myös jalkaterien puutuminen on mulla ollut ongelma. Säteilee ihan jalkapohjiin asti tämä vaiva. Mutta tuo nyt voi siulla olla mitä vaan, ajattelin vaan tuoda oman vaivan esiin, että tulee eri vaihtoehtoja.[/QUOTE]

Minulla taas vaikea päästä kumaraan kun alaselkä ottaa/hirttää kiinni. Kumarasta kyllä pääsee paremmin pois. Harrastan liikuntaa että ei liikkumattomuuskaan voi kai syynä olla.. Hitto kun koskee eikä pysty käymään nukkumaan.. Särkylääkekkään ei vielä auta. :headwall:

Voisi kannattaa käydä asiansa osaavalla jäsenkorjaajalla. Hän osaa sanoa onko vaiva sellainen minkä hän osaa korjata tai sitten ohjaa sut lekurille. Siinä tapauksessa pitää ottaa magneettikuvat. Selkävaivat on syvältä, ite olen sairastanut usramman vuoden.

Kannattaa kokeilla myös ihan tavallista kävelyä. Iskiasvaivaan ja moneen muuhunkin selkävaivaan voi lepoa enemmän auttaa kävely. Kaverini kuntoutti itseään kävelemällä välilevyn pullistumasta, selvisi ilman leikkausta.

Mutta sama tapa ei auta kaikilla. :(

Mulla ihan sama vaiva just. Kävin hierojalla, hiero pakara lihaksia ja aaaaaiii että osaa käyä kipeää.. Eli oli jumissa ne ja issiasta sanoi olevan. Pitäs pitää sukkia jalassa ja koittaa ettei veto kävis jalkoihin.. Vaikka onki kuu lämmintä ni silti.. ????

Samantyyppistä kuin mulla...magneettikuvassa näkyi selkäydinkanavan ahtauma...oireet välillä pahempia...leikkausta ei mielellään vielä tehdä ellei tule halvausoireita

Mulla vaivan huomasi OMT-fysioterapeutti. Ihan tarkalleen.Sanoi heti, ettei uskalla mitään tehdä ja ainakin röntgen otettava. Kannattais mennä vaikka sellaiselle, jos et suoraan terveyskeskuslääkärille ja röntgeniin halua.

Yhteistyössä