Alapaine 92, mistä johtuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi yritys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla nousee paineet aina vastaanotolla - kuulemma yleinen "valkotakkisyndrooma". Kotona mittailen ja siellä ok, se kuulemma riittää. Aika helposti labraan lähettivät, eihän tuo vielä paha lukema ole - mutta parempi tietysti niin päin.

Googlasin asiaa, ja muita aiheuttajia jotka sopii mulle on keskivartalolihavuus (tosin ylipainoa on vain n. 5 kg, mutta kerääntynyt keskivartaloon) ja vähäinen liikunta. Tänään siis lenkille mars!

[QUOTE="a p";26221461]TK:ssa terkkari mittas. Tuosta Aamuäreen listasta sopii stressi ja huonot unet. Toivottavasti ei verenpainetauti :(. Labraan sain lähetteen.[/QUOTE]

Älä nyt stressaa liikoja sitten! Verenpaine on hyvin ailahtelevainen ja muuttuva!

[QUOTE="a p";26221461]TK:ssa terkkari mittas. Tuosta Aamuäreen listasta sopii stressi ja huonot unet. Toivottavasti ei verenpainetauti :(. Labraan sain lähetteen.[/QUOTE]

Ensinnäkin veranpainetaudin kanssa nyt vaan voi elää, ei ole kuoleman tuomio. Liika suolakin edellisena päivänä voi vaikuttaa, koska kovin korkea tuo alapaine ei vielä ole.

Asian aletaan varmaan seuraamaan, mutta en ole kuolemantuomiota saannut. Verenpaineeseen vaikuttaa niiiiin monta tekijää. Jo pelkästään se mittaaminen saattaa nostaa paineita, vallankin yläpainetta. Mutta myös alapainetta. Itse en saa "järkeäviä" arvoja kuin kotona mitattaessa (mulla on kunnollinen, kalibroitu mittari joka on tarkistettu terveyskeskuksessa).

Ota ihan rauhallisesti nyt. Mulla on verenpainetauti, sukurasitteena. En ole ylipainoinen, en tupakoi, en käytä paljoa suolaa, liikun jne. Mutta mikään ei auta. pahimmillaan alapaine oli ennen lääkeiden aloitusta 120...tuosta on nyt 15 vuotta (aloitin lääkeet 20 vuotiaana). Mitään elimellistä vikaa ei ole löytynyt eikä elämäntottumuksien parantaminen ollut oikeastaan mahdollista (koska ei ollut mitään petrattavaa)

Minulla on verenpainetauti myös.

Ei ylipainoa, liikkua voisi ehkä enemmänkin mutta en nyt vain sohvaperunakaan ole, syön kohtuuterveellisesti, en käytä enää alkoholiakaan, en tupakoi, veriarvot ovat kuulemma kuin oppikirjasta kolesterolia myöten (joka oli kuulemma todella todella hyvä).
Kesti kauan ennenkuin tutkimukset lopetettiin aj todettiin, että minulla on kuin onkin nuoresta iästä huolimatta rr tauti. Lääkitys koko loppuelämän?

Harmillista etteivät kaikki voi siihen vaikuttaa elämäntavoilla. Mulla tuo ollut kuitenkin esim. raskauksissa ok, joten toivon että saan sen taas alas omalla panostuksella.

Kiitokset teille vastauksista, ja onneksi Aamuäree ei ellut nimimerkkinsä veroinen. :D

Uusimmat

Yhteistyössä