alapää synnytyksen jälkeen

  • Viestiketjun aloittaja mikkis
  • Ensimmäinen viesti
mikkis
Mulla meni alapää melkein kokonaan kiinni reunoilta niin ettei pysty
edes "aviollisia toimia" harrastamaan kun paikat repeis.
Tarttee korjata ja polille saa ajan vasta 6kk kuluttua.
Tulee pitkä selibaatti ja isommat haavat kun mitä synnytyksestä jäi.
Miten muilla, onko "kohtalotovereita"?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.11.2006 klo 17:00 mikkis kirjoitti:
Mulla meni alapää melkein kokonaan kiinni reunoilta niin ettei pysty
edes "aviollisia toimia" harrastamaan kun paikat repeis.
Tarttee korjata ja polille saa ajan vasta 6kk kuluttua.
Tulee pitkä selibaatti ja isommat haavat kun mitä synnytyksestä jäi.
Miten muilla, onko "kohtalotovereita"?
Kuinka pitkä aika synnytyksestäsi on? Vai todettiinko se jälkitarkastuksessa?
Mulla kans kiristelee jotenki hassusti toi alapää mut luulen et vielä on liian aikaista sanoa et jääkö se sellaiseksi.
 
mikkis
Synnytyksestä kolmisen kuukautta ja ihan ite huomasin tapahtuneen
sitten kun uskalsin sinne kurkata. Sairaalassa eivät kertaakaan tarkastaneet alapään tilaa, kohtua vaan painelivat mahan päältä.
Enkä sitten ite hoksannut pyytää kattomaan..
Kyllä mä alapäätä suihkuttelin useita kertoja päivässä mutta en uskaltanu kädellä pestä, levitin vaan "huulia". :ashamed:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.11.2006 klo 14:32 mikkis kirjoitti:
Synnytyksestä kolmisen kuukautta ja ihan ite huomasin tapahtuneen
sitten kun uskalsin sinne kurkata. Sairaalassa eivät kertaakaan tarkastaneet alapään tilaa, kohtua vaan painelivat mahan päältä.
Enkä sitten ite hoksannut pyytää kattomaan..
Kyllä mä alapäätä suihkuttelin useita kertoja päivässä mutta en uskaltanu kädellä pestä, levitin vaan "huulia". :ashamed:
Eikö edes jälkitarkastuksessa katsottu miltä alapää näyttää? Mull aon 2 synnytystä takana ja molemmilla kerroilla on lääkäri jälkitarkastuksessa kyllä kurkannut alakertaankin.
 
valleri4
Kun sain ensimmäisen lapsen,niin silloin ennen kotiin lähtöä tarkistivat alapään. Toisenko sain,niin eivät tarkistaneet muutaku mahan päältä,että kohtu on alkanut pieneneen...
voihan leikkauksissaki tulla virheitä...
 
HMM
Sori mutta oliskohan provo? Tuntuu vähän oudolta että jos todella niin pahasti on revennyt niin kukaan ei ole haavaa katsonut ompelun jälkeen. Epäilen, kyllä haavat aina tarkastetaan ennen sairaalasta kotiutumista.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.11.2006 klo 18:53 hmm kirjoitti:
Sori mutta oliskohan provo? Tuntuu vähän oudolta että jos todella niin pahasti on revennyt niin kukaan ei ole haavaa katsonut ompelun jälkeen. Epäilen, kyllä haavat aina tarkastetaan ennen sairaalasta kotiutumista.
Eipä aina tarkisteta. Multa kätilö kysy sairaalasta kotiinlähtöpäivänä että miltä se haava (tehtiin episiotomia) tuntuu? Sanoin että ihan ok, ei ole särkyä tms. Hän ei sitten vilkaissut haavaa.
 
masentavaa
Mulla kaksi viikkoa synnytyksestä ja epparihaava repesi kokonaan+ sain tulehduksen. Neuvolassa totesivat,näkyyhän se revennyt haava päälle. Sairaalassa kyllä kattoivat haavan mutta kai se sitten repesi kotona. Ainakin sattuu niin h....sti. Gynelle ei kuulemma ennen jälkitarkastusta saa lähetettä, joten oon menossa yksityiselle. Vähänkö masentaa tällanen :( En jaksais uudestaan sitä parsimisen tuskaa, jne. :'(
 
RouvaHuldaHuoleton
Käykö teillä terkkari kotona silloin n viikon päästä synnytyksestä? Siis se äitiysneuvolan täti? Luulin että on ihan rutiinijuttu että käy, sen toimenkuvaan kuuluu katsoa myös alapää silloin. Siitä voi nostaa jo äläkän jos ei ole katsonut!
 
Täällä ei ainakaan neuvolantäti oo kattonu alapäähän, olis minusta ollu kyllä vähän outoa. Noh, joka paikassa vähän eri hommat.
Niin ei täälläkään sairaalassa katsottu nuita ompeleita kertaakaan. Kohtua vaan paineltiin.
Mulla kävi sillain, että muutama tikki ilmeisesti lähti liian aikaisin pois ja siksi jotenkin kiinnittyi sitten väärin. Siitä seurasi sitten, että kiristi ihan älyttömästi kun yritti jotain touhuta. Jälkitarkastuksessa sitä kysyin lääkäriltä, ja se sanoi että tikit oli just lähteny liian aikasin kävelemään. Sanoi, että jos ei tän vuoden puolella ala hommista tulemaan mitään niin sitten täytyy sitä korjailla.
Pikkuhiljaa se sitten lähti onneksi sujumaan, täyty vaan sitkeesti kokeilla, antoi onneksi ite periksi ettei tarvitse operoida.
 

Yhteistyössä