Alapäävaivat pikku tytöllä, (3,5v) onko kellään ollut vastaavaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolissaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huolissaan"

Vieras
Eli tytöllä on tämän syksyn aikana tullut alapäästä verta noin viisi kertaa silleen että pikkuhousut ovat olleet veressä. Veri on tullut kertaluontoisesti noin muutaman viikon väliajoin. Alkusyksystä käytiin lääkärissä ja tehtiin virtsakoe ja lääkäri epäili vaan jotain nirhaumaa tms koska pissakoe oli puhdas. No sitten kun tämä verentulo uusi niin todettiin että veri tulee kyllä emättimestä. Käytiin lääkärissä taas ja lähete on tarkempiin tutkimuksiin. Tutkimukset ovat ens viikolla mutta haluaisin kuulostella onko kenelläkään muulla ollut vastaavaa. Olen ihan tosi huolissani, eihän näin pienellä nyt kuukautisiakaan voi vielä olla. Lääkäri sanoi hormonihäiriöistä että niitä ainakin tutkitaan. Mä olen niin huolesta soikeena asian vuoksi.

Joo, ja sitten jos joku aikoo ehdottaa jotain seksuaalisesta hyväksikäytöstä niin voi jättää kommentoimatta, asiallisia vastauskia kiitos. Jos joku lääkäri olis paikalla niin olis ihana jos tietäis ja kommentois mitä toi voi olla. Tyttö on ollut tosi terve aina ja muita oireita ei siis ole, vatsakipua tms.

No meillä on pari kertaa ollut samaa hommaa juuri 2v-täyttävän tytön kanssa. Olen ihan pihalla.
Valittaa monesti alapäätään, et sattuu ja lääkärissä ollaan käytetty, eikä mitään vielä selvinnyt.
Tyttö räpeltää väliin värkkiään kovakouraisestikin, voi olla jotain nirhaumia sit, mistä veripisarat tulevat ja samoin kirvelynaiheuttaja...toivotaan et selviää.

Muistan kun tyttö syntyi niin vauvana tuli vaippaan sillon tällön veritahroja,hormooneista sanottiin johtuvan. Toivotaan että selviää tarkemmin eikä vakavaa.

no hui...mun täytyy kyllä myöntää että säikähtäisin kovastijos mun samanikäsellä tytöllä olis vastaavaa...ja rupeisin kyllä epäilemään varmaan ensiksi seks. hyväksikäytön mahdollisuuksia :(
Miksi siis aloittaja kieltää tälläisen mahdollisuuden? sellaista tapahtuu maailmassa niin paljon, ja niissä "hyvissä" perheissä ja ihmisten tahoilta, joista emme ikinä kuuna päivänä haluaisin uskoa moista! :(
Terv. lapsena sukulaisen toimesta lähennelty

[QUOTE="kookoo";22637446]no hui...mun täytyy kyllä myöntää että säikähtäisin kovastijos mun samanikäsellä tytöllä olis vastaavaa...ja rupeisin kyllä epäilemään varmaan ensiksi seks. hyväksikäytön mahdollisuuksia :(
Miksi siis aloittaja kieltää tälläisen mahdollisuuden? sellaista tapahtuu maailmassa niin paljon, ja niissä "hyvissä" perheissä ja ihmisten tahoilta, joista emme ikinä kuuna päivänä haluaisin uskoa moista! :(
Terv. lapsena sukulaisen toimesta lähennelty[/QUOTE]

Peesaan tätä kirjoittajaa!
Kyllä se seksuaalinen hyväksikäyttö nyt vaan tässä vaiheessa vielä pitää olla siellä vaihtoehdoissa, vaikka ap sinä et sitä uskalla myöntää! :(

Peesaan tätä kirjoittajaa!
Kyllä se seksuaalinen hyväksikäyttö nyt vaan tässä vaiheessa vielä pitää olla siellä vaihtoehdoissa, vaikka ap sinä et sitä uskalla myöntää! :(

Näimpä! En ymmärrä miten voit olla "huolesta soikeana" mutta sitten suljet mahdollisia vaihtoehtoja pois?
Kyllä minäkin miettisin seks.hyväksikäytön mahdollisuutta tuossa tilanteessa, vaikka ikinä en sellaista uskoisi kenestäkään sukulaisesta/ystävästä jne. IKINÄ ei voi olla varma!

Seksuaalinen hyväksikäyttö voidaan sulkea kuulkaa ihan varmuudella pois että siihen on ihan turha edes kommentoida. Unohtakaa koko juttu jos siihen haluatte takertua koska se on todellakin turhaa tässä tapauksessa, lapsi on kotihoidossa ja ketään ei ole joka voisi tälläistä lapselle tehdä.

[QUOTE="huolissaan";22637744]Seksuaalinen hyväksikäyttö voidaan sulkea kuulkaa ihan varmuudella pois että siihen on ihan turha edes kommentoida. Unohtakaa koko juttu jos siihen haluatte takertua koska se on todellakin turhaa tässä tapauksessa, lapsi on kotihoidossa ja ketään ei ole joka voisi tälläistä lapselle tehdä.[/QUOTE]

Älä rakas tyttösi äiti sulje tätäkään vaihtoehtoa pois!
Terveisin: lapsena kotihoidossa ollut, seksuaalisen hyväksikäytön kokenut (äitin tietämättä) tyttö.

KAIKKI on todellaankin mahdollista!! Vaikka äiti kuinka valvoisi... Eikä lähipiiri voi sitä uskoa... Onko lapselta otettu dna testit heti verenvuodon jälkeen?

en jatka enää kyselyä kun ihmiset ajattelevat välittömästi seksuaalista hyväksikäyttöä tässä tilanteessa. Se on kyllä nyt vaan on poissuljettu tässä tapauksessa. Kyselin vaan että onko kenenkään lapsella ollut kyseistä vaivaa ja nyt takerrutaan ihan väärään asiaan, joka tosin oli odotettavissa. Mutta olkoon sitten eiköhän asiaan saa sitten ens viikolla jotain selkoa toivottavasti.

[QUOTE="huolissaan";22639817]en jatka enää kyselyä kun ihmiset ajattelevat välittömästi seksuaalista hyväksikäyttöä tässä tilanteessa. Se on kyllä nyt vaan on poissuljettu tässä tapauksessa. Kyselin vaan että onko kenenkään lapsella ollut kyseistä vaivaa ja nyt takerrutaan ihan väärään asiaan, joka tosin oli odotettavissa. Mutta olkoon sitten eiköhän asiaan saa sitten ens viikolla jotain selkoa toivottavasti.[/QUOTE]

Minusta tuon asian kieltäminen tuntuu hassulta,ellette ole täysin kaksin ja ketään ette koskaan tapaa. Koska meillä aikanaan kävi niin että lapsi oli 4v kun leikki naapurin 6v pojan kanssa ja tämä poika oli halunnut leikkiä lääkärileikkejä. Onneksi aikuiset sattuivat siihen ja asia puitiin perinpohjin mutta jäi kyllä itselle olo että kyseinen lapsi "tiesi"liikaa aikuisten asioita......ja ei varmaankaan ollut tahallaan halunnut vahinkoa aiheuttaa meidän lapselle.
Ja tässä tapauksessa lapset olivat vaan hetken keskenään kun kävin välillä sisällä...

[QUOTE="huolissaan";22639817]en jatka enää kyselyä kun ihmiset ajattelevat välittömästi seksuaalista hyväksikäyttöä tässä tilanteessa. Se on kyllä nyt vaan on poissuljettu tässä tapauksessa. Kyselin vaan että onko kenenkään lapsella ollut kyseistä vaivaa ja nyt takerrutaan ihan väärään asiaan, joka tosin oli odotettavissa. Mutta olkoon sitten eiköhän asiaan saa sitten ens viikolla jotain selkoa toivottavasti.[/QUOTE]

Onko lääkäri poissulkenut asian?

Veren tulo on ollut kuitenkin sellaista että välissä on ollut noin kuukauden jakso ja kun veri on tullut niin ollaan oltu kotona ja tyttö on luullut että pissaa tuli housuun. Kun mennään vessaan niin pikkureissa on verta. Verta ei kuitenkaan tule lisää eikä ns. tuhruttamalla vaan kertasysäys. Ihan niinkun jotkut kuukautiset olis olleet puoli vuotta tytöllä ku verta tulee melko tasasin väliajoin.
Ei meidän tyttö leiki kun pikku siskonsa kanssa pääsääntösesti ja kylässä valvotun silmän alla, että ei sitä kyllä kukaan pääse tökkiin. Hoidossa on mummulassa satunnaisesti mutta enpä kuule usko että mummukaan sitä tökkkii. Että ihan voi oikeesti unohtaa sen kannan..

Ennenaikainen puberteetti? Silloin tosin muitakin ennenaikaisen puberteetin merkkejä(karvat, rinnat) Sitten myös syynä voi olla kasvain/syöpä, tai sitten hyväksikäyttö. Eli erikoislääkärille tutkimuksiin. Mitenkään normaalia ei ole jatkuva runsas(?) verenvuoto tuonikäiselle emättimestä!

Mä olisin äitinä huolissaan vaikka mummunsa luona olisi ollut. Olen niin vainoharhainen asiasta koska veljeni jotunut hyväksikäytön uhriksi 5-vuotiaana. Ei sitä ennen osannut ajatella koko asiaa, kun se sattui omassa perheessä siitä oppi että voi se meillekkin sattua eteen milloin vain.

Lääkäri kyseli onko tämä mahdollista ja vastasin ettei ole. Ja kyllähän semmosesta nyt muitakin merkkejä on jos on ollakseen. Tottakai lääkäri tutki ja katsoi että limakalvot ovat kunnossa. Oireena on AINOASTAAN noin kuukauden välein verenvuoto jota tulee kerralla sillen että pikkuhousut tulee verisiks.

Vajaa 4-vuotias on jo niin iso, että kyllä häneltä voi udella kautta rantain, että onko joku aikuinen tai lapsi tehnyt jotain "tylsää", josta hän ei pidä. Ja varmasti hänellä olis jotain muitakin oireita, kuten pelkotilat, itkuisuus ym. jotka kertoisivat hyväksikäytöstä.

Uskon, että aapee on sen verran fiksu ja asialla, että huomaisi lapsestaan hyväksikäytön merkit. Varmasti kyse on jostain muusta, toivottavasti ei kuitenkaan vakavasta asiasta.

Jaksamisia! :)

No ei todellakaan ole normaalia ja siksi olenkin ihan tosi huolissani. Ens viikolla on erikoislääkäri aika. Kyselin vaan täällä jos jollain olisi ollut samanmoista.

Millä tavalla on siis varmaa että seksuaalista hyväksikäyttöä ei ole? Mikä ihan satavarmasti poissulkee sen? En syyllistysmielessä kysy, vaan ihan mielenkiinnosta.

Minua ihmetyttää kyllä, miksi heti ensimmäisenä ollaan epäilemässä seksuaalista hyväksikäyttöä. Ensin pitäisi kai sulkea pois sairaudet ja hormonit ja muut. Kun kerran äitikään ei mitään sellaista osaa epäillä.

Joku sanoi olevan omaa kokemusta asiasta, että tapahtuu silloin, kun äiti ei näe. Anteeksi henkilökohtainen uteltu, mutta MISSÄ ja MILLOIN sellaista voi tapahtua, ettei äiti näe? Jos noinkin pienestä lapsesta kyse, joka varmasti äidin valvovan silmän alla kaiken aikaa. Kaikenlaista voi sattua, mutta ei ketään käytetä hyväksi ihan sekunnissa.

Mä olisin äitinä huolissaan vaikka mummunsa luona olisi ollut. Olen niin vainoharhainen asiasta koska veljeni jotunut hyväksikäytön uhriksi 5-vuotiaana. Ei sitä ennen osannut ajatella koko asiaa, kun se sattui omassa perheessä siitä oppi että voi se meillekkin sattua eteen milloin vain.

No kurjia kokeneet ja heistä tietävät ovatkin vainoharhaisia. Sekin on epätervettä ja inhottavaa. Ja tämä on tarkoitettu kaikille, jotka ovat vainoharhaisia.

Yhteistyössä