Alapään vaivoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyttö tuollainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyttö tuollainen

Vieras
Kuuluis varmaan tonne terveys puolelle, mut en jaksa tämän takia tehdä tunnuksia itelle kun ei ole niitä.

Elikkä kun mulla on sellanen ongelma, että mulla on ilmeisesti tosi kuivat/herkät alapään limakalvot. Kutisee ihan hirveästi kokoajan, ja tuntuu et vähänkään ku on kovempi wc-paperi, niin heti ihan haavoilla ja kirvelee.
Tiedän etten sais käyttää pikkuhousun suojia, mutta ilman niitä en voi olla, koska jostain syystä vuodan aina yhdynnän jälkeen päivän tai pari, siis en tiedä onko se spermaa vai muuttaako se vaan mun valkovuodon niin vuolaaksi tms.

Okei, tiedän et siihen taas auttais kondoomi, mut ku siitä en tykkää, koska sillon koko yhdyntäkään ei tunnu miltään :/ Tai siis tympeeltä, jos joutuu sitä käyttään.. Ei tunnu yhtään aidolta, ja muutenkin kun toiveena olis tulla raskaaksi, niin siksikään ei mielellään sitä käytettäis..

Eli mikä ihme tähän neuvoksi? En tiiä mitä tämän kanssa tekis, ja tää vaivaa mua todella!! Haluais tosiaankin rakastella miehen kanssa (ilman kumia), mutta se sitten aiheuttaa sen vuototulvan, mikä taas vaatii ph-suojaa, joka taas aiheuttaa ankaraa kutinaa ja kirvelyä :O

Mene nyt ihmeessä lääkäriin jos kerran kutisee ja valkovuotoa tulee runsaasti. Voi olla joku tulehdus alapäässä (muukin kuin hiiva). Onko sukupuolitaudit seulottu?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Osta emättimeen laitettavia maitohappobakteerikapseleita Apteekista ja käytä niitä niin ph tasaantuu ja kalvot voivat hyvin ja vuodot lakkaavat.

Näin. Ja vaihda ne ph-suojat kestoversioihin, kuulostaa siltä että olet allerginen perussuojille.

Voi myös olla, että sun limakalvot ovat ohuet niinkuin mulla. Vaiva on lääkärin toteama noin 5 vuotta sitten, välillä tilanne on parempi ja välillä tosi huono: kutiaa, kirvelee, menee haavoille yhdynnässä / jopa vessapaperista ym.

Kävin juuri viime viikolla taas lääkärissä ja hän suositteli käyttämään Ovestenia, jota saa apteekista ilman reseptiä. Se sisältää estrogeenia ja vahvistaa limakalvoja. On oikeasti tarkoitettu vaihdevuosivaivoihin :) , vaikka mulla on siihen aikaa vielä parikymmentä vuotta.

Lääkäri sanoi juuri viime käynnillä, että ohuet /kuivat limakalvot on aika yleinen vaiva, mutta siitä puhutaan kovin vähän ja jokaisen potilaan kohdalla pitää erikseen miettiä se sopivin hoito (estrogeenivoidetta / kapseleita / kortisonivoidetta tms.)

En tiedä onko tästä kyse, mutta oli kovin samanlaista vaivaa kun mulla!

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Osta emättimeen laitettavia maitohappobakteerikapseleita Apteekista ja käytä niitä niin ph tasaantuu ja kalvot voivat hyvin ja vuodot lakkaavat.

Näin. Ja vaihda ne ph-suojat kestoversioihin, kuulostaa siltä että olet allerginen perussuojille.

Peesi tälle!

Alkuperäinen kirjoittaja tyttö tuollainen:
Kuuluis varmaan tonne terveys puolelle, mut en jaksa tämän takia tehdä tunnuksia itelle kun ei ole niitä.

Elikkä kun mulla on sellanen ongelma, että mulla on ilmeisesti tosi kuivat/herkät alapään limakalvot. Kutisee ihan hirveästi kokoajan, ja tuntuu et vähänkään ku on kovempi wc-paperi, niin heti ihan haavoilla ja kirvelee.
Tiedän etten sais käyttää pikkuhousun suojia, mutta ilman niitä en voi olla, koska jostain syystä vuodan aina yhdynnän jälkeen päivän tai pari, siis en tiedä onko se spermaa vai muuttaako se vaan mun valkovuodon niin vuolaaksi tms.

Okei, tiedän et siihen taas auttais kondoomi, mut ku siitä en tykkää, koska sillon koko yhdyntäkään ei tunnu miltään :/ Tai siis tympeeltä, jos joutuu sitä käyttään.. Ei tunnu yhtään aidolta, ja muutenkin kun toiveena olis tulla raskaaksi, niin siksikään ei mielellään sitä käytettäis..

Eli mikä ihme tähän neuvoksi? En tiiä mitä tämän kanssa tekis, ja tää vaivaa mua todella!! Haluais tosiaankin rakastella miehen kanssa (ilman kumia), mutta se sitten aiheuttaa sen vuototulvan, mikä taas vaatii ph-suojaa, joka taas aiheuttaa ankaraa kutinaa ja kirvelyä :O

Itse kärsin monta kuukautta kauheista kutinoista alapään limakalvoilla, nukkuminenkin oli hankalaa. Kokeilin hiivalääkkeitä ja ne auttoi hetkellisesti, mutta kutina palasi heti kahden kuurin jälkeen. Sitten sain neuvon käyttää Physiogel-voidetta, joka on uudenlainen perusvoide. Olin todella epäluuloinen, koska mielestäni olin kokeilut kaikenlaiset voiteet ja öljyt, usein tuntui että ne vain pahensivat tilannetta. Ajattelin kuitenkin kokeilla vielä tätä, kun sairaanhoitaja yritti minua niin kovasti vakuuttaa sen tehosta. Kuinka ollakaan, seuraavana aamuna kutina oli poissa!!! Uskomaton olotila pitkästä aikaa. Muutenkin limakalvot tuntuivat hyviltä. Nyt on aikaa kulunut vähän yli viikon ja oireet ovat pysyneet poissa. Laitan tätä voidetta aina pesun jälkeen. Miten joku voide voi auttaa näin nopeasti. Voide on kallista, mutta minusta hintansa arvoista. Sitä voi käyttää kuinka kauan eikä se aiheuta limakalvovaurioita. Googlettamalla löytyy lisää tietoa voiteesta. Toivottavasti tämä voide auttaa muitakin samanlaisen ongelman kanssa kamppailevia.