Alapään palautuminen synnytyksen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaivaantunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaivaantunut

Vieras
Mua on vaivannut jo pitkään yksi asia joka on aika nolo. Kuinka kauan alapään palautumisessa pitäis kestää, vai tarviinko mä jotain leikkausta? Meidän vauva on jo 10kk ikäinen, ja mulle jäi synnytyksestä kiusallinen vaiva. Vaikka en revennyt ollenkaan, mun "pienet" häpyhuulet on jääneet ihan kauhean suuriksi. En oo voinut synnytyksen jälkeen pitää mitään muuta jalassa kuin mummoalkkareita ja verkkareita, sillä mun sisemmät häpyhuulet hiertyy muuten ihan verille. Anteeksi tämä ällön ongelman paljastaminen jo etukäteen, mutta musta ois kiva esim. pitää farkkujakin joskus elämässäni vielä.

Jos mut pistetään johonkin leikkaukseen, niin tehdänkö se nopeasti? Me nimittäin asutaan nyt Helsingissä, mutta muutetaan 1,5kk päästä toiseen kaupunkiin, joten pitääkö mun odottaa siihen asti että asutaan jo siellä, koska lähetehän ei sitten enää ole voimassa jos ehditään vaihtaa asuinkaupunkia odotellessa?

Kyllähän se vaatii paljon aikaa. Voisihan kokeilla lantiopohjanlihasten treenausta ensiksi ja jos ei näytä olevan minkäänlaista vaikutusta niin sitten harkita sitä leikkausta... Hormoonitkin vielä varmaan vaikuttaa asiaan??

Eipä pahemmin tullut synnytyksen jälkeen katsottua alapäätä, mutta sitten piiiiiitkän ajan jälkeen huomasin sen olevan suht samanlainen kuin ennenkin....

Kyllähän se vaatii paljon aikaa. Voisihan kokeilla lantiopohjanlihasten treenausta ensiksi ja jos ei näytä olevan minkäänlaista vaikutusta niin sitten harkita sitä leikkausta... Hormoonitkin vielä varmaan vaikuttaa asiaan??

Eipä pahemmin tullut synnytyksen jälkeen katsottua alapäätä, mutta sitten piiiiiitkän ajan jälkeen huomasin sen olevan suht samanlainen kuin ennenkin....

Ehkä ne lantiopohjan lihakset ei kuitenkaan häpyhuuliin auta? Oon kyllä tehnyt niitä ahkerasti, ja kaikki muu on jo palautunut normaalin tuntuiseksi ja näköiseksi, paitsi nuo häpyhuulet.
Ei oo tosiaan kovin kiva kun alapää on verillä jos koittaa pukea jotain muuta jalkaan kuin löysiä vaatteita. :(

No kyllä tuo jos verille hiertyy niin kuulostaa sellaiselta asialta, että pitää saada hoidettua. En mä jäis miettimään, että missä ja miten nopeasti operoidaan vaan marssisin suoraan lääkäriin ja pistäisin asian vireille. Ei sen pitäisi mikään hirveän vaikeakaan operaatio olla, mutta tuskin koetaan niin kiireelliseksi, että ihan äkkiä ainakaan julkisella sektorilla järjestyisi. Lisäksi pitää miettiä sitä, että onko järkeä korjata asia nyt vai ootko kenties aikeissa hankkia lisää vauvoja ja synnyttää ne alateitse.

Itselleni ei ihan yhtä mittavaa tapahtunut, mutta kyllä kun peilin kanssa joskus katselin niin aika ruma on näky, vaikka tuntokin on pääasiassa jo ihan sama kuin ennenkin.

Ei lantipohjalihakset auta häpyhuuliin, ei niissä mitään lihaksia ole... Mene rohkeasti gynelle asian kanssa, ota asia vaikka neuvolassa puheeksi jos et tiedä mistä hakea apua. Ei ole normaalia että häpyhuulet ovat niin suuret että hankaavat. Tai siis on normaalia siinä mielessä, että joillakin voi olla sellaiset ihan ilman synnytystäkin, mutta niitä voidaan pienentää leikkauksella niin etteivät haittaa normaalia elämää :)

[QUOTE="vieras";23386001]No kyllä tuo jos verille hiertyy niin kuulostaa sellaiselta asialta, että pitää saada hoidettua. En mä jäis miettimään, että missä ja miten nopeasti operoidaan vaan marssisin suoraan lääkäriin ja pistäisin asian vireille. Ei sen pitäisi mikään hirveän vaikeakaan operaatio olla, mutta tuskin koetaan niin kiireelliseksi, että ihan äkkiä ainakaan julkisella sektorilla järjestyisi. Lisäksi pitää miettiä sitä, että onko järkeä korjata asia nyt vai ootko kenties aikeissa hankkia lisää vauvoja ja synnyttää ne alateitse.

Itselleni ei ihan yhtä mittavaa tapahtunut, mutta kyllä kun peilin kanssa joskus katselin niin aika ruma on näky, vaikka tuntokin on pääasiassa jo ihan sama kuin ennenkin.[/QUOTE]

En ole hankkimassa enää enempää lapsia, joten kaipa sitten huomenna varaan ajan cynekologille.

Yhteistyössä