Alapään kutina ennen kuukautisia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kutina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minullakin on lievää kutinaa kuukautisten alkaessa ja oon epäillyt , että olisi lievää hiivatulehdusta. Kutina lakkaa, kun vuotoa tulee enemmän. Hiivahan usein paranee kuukautisten aikana, en kyllä tiedä miksi.

ap, mulla kans samaa ja hiiva yleensä ollu kyseessä. joskus ihan vaan limakalvot kuivuu kun hormonit vaihtelee. ja ikää siis 25v ettei oo kyse mistään menopaussista.

[QUOTE="Heps";28463313]Onko kellään selvinny, mikä tämä oire on? Itselläni kans ennen kuukautisia tulee kutiava kohta ulompaan häpyhuuleen, ennen kutinaa saattaa olla hermokipua, joka voi säteillä jalassa asti. Raskausaikana tätä ei ole vaan alkaa aina, kun kuukautiset palaa ja joka kierron yhteydessä melkeinpä on. Kerran lääkärille näyttänyt kutinakohtaa ja se ei mitään osannut sanoa ja papa on aina ollut puhdas..[/QUOTE]

Hermokipu kuulostaa vulvodynialta. Lisätietoa löytyy osoitteesta vdopas.com

Ilmeisesti nuo kutinat voi johtua hormoneista. (Mulla tosin on myös vulvodynia, joka mulle on aiheuttanut yhdyntäkipuja ja nykyisin lähinnä vain tuota kutinaa.) Minä myös käytän kestositeitä varsinkin vuodon ollessa vähäistä. Lisäksi tarvittaessa rasvaan alapäähän tarkoitetulla voiteella ja joskus käytän Vagi-C kapseleita: Vagi-C

Kappas, joku olikin jo ehtinyt laittaa tänne vdoppaan linkin. Hyvä! Alkoi pikkuhiljaa ärsytys kasvaa, kun luin ketjua eteenpäin, eikä missään mainittu vulvodyniaa, mikä on todennäköisin syy aika monen täällä kirjoittaneen oireisiin...

Jos oireet tulevat aina tiettyyn aikaan kuukaudesta, niin kyseessä voi olla SYKLINEN VULVOVAGINIITTI.

Kannattaa tosiaan katsoa: vdopas.com !

Jostain muistan lukeneeni että kun kuukautisten aikana alkaa turvottamaan, ja myös alapäässä, saattaa se aiheuttaa kutinaa kun turvotus tapahtuu niin lyhyessä ajassa.
En tiedä pitääkö paikkaansa enkä tosiaan muista koko jutun tarinaa mutta jotain tämmöstä tuli mieleeni