alapää turvonnut ja punainen. mitä teen???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua tarvitseva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua tarvitseva

Vieras
Olen 14 kohta 15 vuotias tyttö ja alapääni on ollut jo viikon ajan aivan punainen ja turvoksissa. Välillä sattuu aivan saatanasti ja kutittaa toisin välillä ei ole mitään ongelmaa. Onko kyseessä jokin hiivatulehdus vai mikä? Ja mistä saisin lääkkeitä tähän? En halua kertoa kenellekkää tutulle tästä enkä halua mennä apteekkiin. Voiko joku auttaa mua?

Olen 14 kohta 15 vuotias tyttö ja alapääni on ollut jo viikon ajan aivan punainen ja turvoksissa. Välillä sattuu aivan saatanasti ja kutittaa toisin välillä ei ole mitään ongelmaa. Onko kyseessä jokin hiivatulehdus vai mikä? Ja mistä saisin lääkkeitä tähän? En halua kertoa kenellekkää tutulle tästä enkä halua mennä apteekkiin. Voiko joku auttaa mua?

Sinun täytyy ehdottomasti päästä hoitoon heti. Vain lääkäri ja apteekki ovat paikkoja, joista apu löytyy.

Voi olla, että se on hiivatulehdus ja siinä tapauksessa sinulla on tuuria, koska se ei ole vakavimmasta päästä mahdollisista aiheuttajista. Hiivakaan ei parane itsestään, tarvitset siihenkin lääkkeen apteekista, se ei maksa paljoa ja on vaaraton, mutta käytä sitä tarkalleen ohjeen mukaan. On myös mahdollista, että vaivasi on virtasateiden tulehdus, koska sinulla on voimakkaita kipuja. Sen hoitaminen kiireesti on tärkeää, se voi levitä sisälläsi munuaisiin ja silloin ei todellakaan leikitä! Siinä voi mennä henki.

Mene hyvä tyttö lääkäriin heti, vaikka päivystyksen kautta, jotta saat apua nopeasti. Olet siinä iässä, jolloin terveenäkin on aika aloittaa naiseuteen kuuluvat säännölliset terveystarkastukset. Joka ainut nainen käy ainakin hiivatulehduksen läpi elämässään useampaan kertaan, eikä se ole sukupuolitauti, vaan elimistön omasta kemiasta aiheutuva. On muitakin mahdollisuuksia, jotka tulevat meistä itsestämme, siinä ei siis ole mitään häpeällistä. eikä noloa. Naisen täytyy suhtautua vakavasti alapäänsä vaivoihin AINA, sillä hoitamattomina ne voivat johtaa vakaviin ongelmiin läpi koko loppuelämäsi.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä