Alapää on ruma synnytyksen jälkeen. :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -B-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

-B-

Vieras
Synnytyksestä on lähemmäs 2v kohta. Alapää toimii ja tuntuu samalta sisäpuolelta, mutta ulkoisesti s eon rumentunut. Mulla tuli välilihaan repeämä joka ilmeisesti jätettiin liiaksi auki tai sitten ompeleet repes paljon. Näyttää kuin sieltä pursuaisi jotain. Myös klitoris näyttää venyneeltä, samoin toinen sisemmistä häpyhuulista. Huuli on myös aika tunnuton. Pinnallistahan tämä on, mutta nolottaa näyttää alapäätä miehelle.
Miksi ei ne voineet ommella sitä kunnolla umpeen, tai miksi ompeleet meni repeämään. En tiedä kummasta on kyse.. Harmittaa vaan ruma värkki. Tuosta on sekin huono puoli vielä, että repeämä pitää emättimen aukkoa tavallaan vähän auki tietyissä asennoissa jolloin hörppää ilmaa, mikä on tietysti noloa kun se tulee pois kuulostaen pierulta. :ashamed:
Epäreilua, että nainen joutuu kärsiin fyysisesti enemmän kuin mies ja vieläpä lopullisesti. :(

Että sellasta.. Onko muiden alapäät rumentuneet synnytyksen myötä?

No eivät ne ainakaan siitä kaunistu. Isoisoäitini sanoi aikanaan, että kahdeksan lapsen jälkeen toosan väri ei enää ole ruusunpunainen vaan tummanvioletti. Uskon, sillä ihan parin tenavan jälkeen se on jo ihan eri värinen.

Pimppiperu vaatii jokseenkin tiukan tavaran, joten niitä ei kannata häpeillä, se vain on eräänlainen käyttökuntotiedote. ;)

No eivät ne ainakaan siitä kaunistu. Isoisoäitini sanoi aikanaan, että kahdeksan lapsen jälkeen toosan väri ei enää ole ruusunpunainen vaan tummanvioletti. Uskon, sillä ihan parin tenavan jälkeen se on jo ihan eri värinen.

Pimppiperu vaatii jokseenkin tiukan tavaran, joten niitä ei kannata häpeillä, se vain on eräänlainen käyttökuntotiedote. ;)

mistähän toi värinmuutod johtuu? joskus pienenä ihmettelin saunassa kun 7 lasta synnyttäneellä äidillä oli totaalisen erivärinen alapää kuin mulla.

Nauratti tää vastaus, vai että tumman violetti. :D Onhan se joo yhdenkin jälkeen jo kaikkea muuta kuin ruusunpunainen. :D

[QUOTE="piu";25347056]mistähän toi värinmuutod johtuu? joskus pienenä ihmettelin saunassa kun 7 lasta synnyttäneellä äidillä oli totaalisen erivärinen alapää kuin mulla.[/QUOTE]

Veikkaisin, että verisuonisto uusiutuu ja verenkierto tehostuu raskausaikana koko alueella eikä ainoastaan kohdussa. Mihinkäs se verisuonisto sitten enää katoaisi? Mutta ei mulla mitään oikeaa tietoa ole, tuo on arvaus.

[QUOTE="hei";25347032]Jos teille on vielä lapsia lisää tulossa niin viimeisen odotuksen kohdalla ota puheeksi neuvolassa, tuon voi korjata seuraavan synnytyksen yhteydessä.[/QUOTE]

Hienoa, tämä menee plussien puolelle sillä listalla jossa käsitellään toisen lapsen hankintaa. ;) No ei vainenkaan, ei meille taida toista tulla, joten se ei ole ratkaisu. Mutta kiva tietää. :)

No mulla ei toisen synnytyksen kohdalla tullu repeämiä, mutta jälkeenpäin melkein toivoin että niitä olis tullu... Olis edes vähän saanut kursittua kokoon tuota aukkoa. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti x2;25347079:
No mulla ei toisen synnytyksen kohdalla tullu repeämiä, mutta jälkeenpäin melkein toivoin että niitä olis tullu... Olis edes vähän saanut kursittua kokoon tuota aukkoa. :D

Niin joo, se vaatii sen kudoksen rikkoontumisen, että voidaan ommella. Eli ei se uudi synnytys mikään tae olisi. :p Jospa ne jättivätkin tarkoituksella sen noin auki, että mahtuu sitten helposti seuraava tuleen? :D

Muistelin että ekan synnytyksen jälkeen mustakin tuntui että se on jäänyt jotenkin auki vaikka olikin ommeltu, mutta se olikin ilmeisesti ihan siitä venymisestä johtuvaa... Näytti vaan niin erilaiselta kuin ennen.

Jos sä oot sitä mieltä, että se merkittävästi haittaa sun seksielämää vaikkapa seuraavien 10 vuoden ajan, niin sinuna miettisin kosmeettista kirurgiaa? Voithan ehdottaa miehellesi, että hän osallistuisi leikkauksen kustantamiseen, oothan sä kuitenkin hänen loppuelämänsä sijoitus ja sun onnen pitäisi olla tärkeämpi kuin mikään muu hankinta. :)

Mä ainakin pystyn hyvin elämään "synnyttäneen naisen alapään" kanssa. Mieskään ei ole valittanut ja seksielämä kukoistaa. Köyhää olisi elämä jos alapäätä pitäisi kosmeettisen kirurgian avulla korjailla. Aika harvoin sitä tulee itse ihmeteltyä kun elämässä on niin paljon tärkeämpiäkin asioita. Eri asia olisi jokin toiminnallinen häiriö.

On mulla intiimikirurgia käynyt mielessä, mutta en mä ehkä halua laittaa niin paljoa rahaa alapään ulkonäön parantamiseen. Tai en tiedä.. Olen nyt elänyt tämän kanssa vasta 2 v, ja toisinaan asia vaivaa enemmän joskus vähemmän. Toisaalta se parantaisi omakuvaa, toisaalta se on monen muun asian rinnalla pikku juttu. Eihän sitä muut näe kuin mieheni, itse en tuonne kurki pahemmin. Mies ei oikein kommentoi kun valitan asiasta.. Seksi on ainakin ihan hyvää, mutta olen usein vähän vaivaantunut jos mies vaikka antaa suuseksiä tai katsoo alapäätäni.

[QUOTE="a.p";25347352]Ei se sitä korjaa. Ja seksi on hankalaa housut päällä.. :p[/QUOTE]

No, sammuta valot.

Oikeasti, jollain tasolla saatan hieman tavoittaa jonkin sortin ymmärryksen häiväjduksen, mutta lähinnä pidän tuon luokan ongelmia (vaikka ne jollekin ovat ihan oikeita ongelmia) säälittävinä ulkoapäin tulleina mukamas-oleellisina omanarvon ja itsetunnon tuhoajina.

Että sellasta.. Onko muiden alapäät rumentuneet synnytyksen myötä?

Suoraansanottuna en tiedä, en ole koskaan ihmeemmin tarkastellut millaista tuhoa synnytys sai aikaan alapään ulkoiselle olemukselle. Ihan pieni arpi ainakin tuntuu sormella. En usko, että mies on kovin pahoillaan vaikka alapää olisi eri näköinen (mielestäni se ei ole kaunis koskaan ollutkaan, siksi en kuljekaan ihmisten ilmoilla housuitta saati laita siitä valokuvia takanreunalle), vaan on lähinnä tyytyväinen, että paikat toimivat kuten ennenkin ;) Uskon että vaikean imukuppisynnytyksen eppareineen ja repeämisineen nähnyt mies ei ajattele että "hyi hitto, toinen häpyhuuli venyi ainakin 3mm ja väri muuttui ainakin kahdella asteella!" vaan "hienoa, se toimii vieläkin (ihme kyllä)!"... :D

Ainahan sitä voi laittaa rahansa kosmeettisiin leikkauksiin, mutta ehkä sä opit vielä hyväksymään muutokset :) Oletko kertonut miehelle, miltä susta tuntuu? Osta nätit alkkarit, hanki treenikuulat ja treenaa lantionpohjalihakset parempaan kuntoon kuin ne oli ennen synnytystä? :)

Kyllä muuttui minullakin ja se häpyhuulien väri myös tumman violetin värinen etenkin kiihoittuessa. Häpyhuulet selvästi näkyvillä isompien välistä jota ei ollut ennen lapsia.
Olin vasta saunassa tuttavani (alle 40) kanssa jolla 5 lasta, hänellä alapää näyttää ihan siistiltä (ajelee myös karvat pois) ja ei mitään sieltä näkyvillä. Joten erilaisia me kai olemme. Pääasia mieheni mielestä että sisältä tiukka ja käytän vieläkin kuulia lähes päivittäin, jotta kestääkin tiukkana.

Yhteistyössä