Alapää kysymys. Tyttö menossa päiväkotiin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bannataankohan mut ku kysyn tämmöstä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Piin:
Meijän tytöllä on ollu alusta asti pimppi tai pimpsa. Ne on musta aika yleisiä nimityksiä pikkutyttöjen keskuudessa, tai siis heidän alapäästään puhuttaessa.. Saaks kysyy et miks ootte sanonu aina pyllyks?

Ei oo ennemmin ollu tarvetta käyttää muuta nimitystä.

Ei ole ollut tarvetta? Siis miksi asioista ei voi suoraan käyttää niiden ns. oikeita nimiä?

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Meijän tytöllä on ollu alusta asti pimppi tai pimpsa. Ne on musta aika yleisiä nimityksiä pikkutyttöjen keskuudessa, tai siis heidän alapäästään puhuttaessa.. Saaks kysyy et miks ootte sanonu aina pyllyks?

Ei ole ollut tarvetta? Siis miksi asioista ei voi suoraan käyttää niiden ns. oikeita nimiä?

Tyttö on sen verran pieni, että siksi ei oo ollu tarvetta. Vaikka tyttö ei meniskään päiväkotiin, niin jotaki nimitystä ois joka tapauksessa alettu käyttämään.

Alkuperäinen kirjoittaja just:

Tyttö on sen verran pieni, että siksi ei oo ollu tarvetta. Vaikka tyttö ei meniskään päiväkotiin, niin jotaki nimitystä ois joka tapauksessa alettu käyttämään.

Mutta MIKSI ei ole alusta asti voinut käyttää oikeaa nimeä? Onhan se nyt tyhmää, että ensin sanotaan sen olevan pylly ja sitten hetken päästä, että no ei se mikään pylly olekaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Bannataankohan mut ku kysyn tämmöstä :
Tytön alapäätä on tähän asti sanottu vain pyllyksi, mutta nyt ku tyttö on lähiaikoina menossa päiväkotiin, niin pitäs olla joku asiallinen nimitys. Mitä nimitystä päiväkodeissa yleensä käytetään tytön ja pojan alapäistä? pakkohan siellä on jotku nimitykset olla käytössä, ku lapset on yleensä kiinnostuneita alapää asiosta. Haluaisin käyttää samaa nimitystä ku hoitopaikassa. Anteeksi jos tämmösten kysely on kielletty täällä.

Oletteko kutsuneet myös silmiä ja korvia nenäksi ihan vain lyhykäisyyden vuoksi? No varmaan on tyttö vähän ihmeissään, että mikäköhän värkki tää on mulla, kun isillä ja äitillä on kuulemma vaan pylly, mutta mulla on pylly ja sit vielä tämmöinenkin!

Meillä ei tyttö osaa sanoa ku pylly, oon kyllä sanonu että pylly ja pimppi, mutta luulee että kummallakin puolella on pylly. Mikäs siinä, en jaksa ottaa ressiä, kyllä se joskus hoksaa. tyttö 2,5v

Meilläkään ei ollut varsinaista tarvetta käyttää pimppi-sanaa ennen viimeviikkoa. En siis mitenkään ole vältellyt sen käyttöä, en vaan ole eritelly, että nyt pestään pylly ja nyt pestään pimppi, eikä tyttö itse oo osoittanut kiinnostusta alapäätään kohtaan (tyttö on 1 v 5kk ). No, joka tapauksessa viime viikolla kun tyttö näki suihkussa mut alasti, niin osoitti mun tupsua ja sanoi innoissaan "pupu!". Repesin ja korjasin, että pimppihän se siinä. Tämä puputtelu on kyllä nyt jatkunut, koitan oikein iskostaa tytölle, mikä värkin oikea nimi on!

pimpsa tai pimppa meillä sanotaan. ja kaipa niitä samoja käyttävät päiväkodissa.
sen tiedän, että yksi hoitaja käyttää poikien pilistä nimistystä pippeli. lapsi tuli kerran kotiin ja kertoi että täti kertoi että mikolla on pippeli.

Alkuperäinen kirjoittaja Bannataankohan mut ku kysyn tämmöstä :
Tytön alapäätä on tähän asti sanottu vain pyllyksi, mutta nyt ku tyttö on lähiaikoina menossa päiväkotiin, niin pitäs olla joku asiallinen nimitys. Mitä nimitystä päiväkodeissa yleensä käytetään tytön ja pojan alapäistä? pakkohan siellä on jotku nimitykset olla käytössä, ku lapset on yleensä kiinnostuneita alapää asiosta. Haluaisin käyttää samaa nimitystä ku hoitopaikassa. Anteeksi jos tämmösten kysely on kielletty täällä.

Pippeli ja pimppi/pimppa.

Kyllä vanhempien pitää opettaa nimitykset lapsilleen, ettei käy niinkuin minulle.

Meille oli syntynyt uusi vasikka. Äitini kysyi, että mikä laitetaan nimeksi. Minusta Pimppi oli hyvä nimi ja ehdotin sitä. Vasikka myytiin, mutta nimi ei kelvannut naapurin emännälle. Jotain se oli höpissyt, että silittelen Pimppini karvaista pintaa... Tämä on tosi juttu 1960-luvulta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä vanhempien pitää opettaa nimitykset lapsilleen, ettei käy niinkuin minulle.

Meille oli syntynyt uusi vasikka. Äitini kysyi, että mikä laitetaan nimeksi. Minusta Pimppi oli hyvä nimi ja ehdotin sitä. Vasikka myytiin, mutta nimi ei kelvannut naapurin emännälle. Jotain se oli höpissyt, että silittelen Pimppini karvaista pintaa... Tämä on tosi juttu 1960-luvulta.

:D :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

:D :D

Yhteistyössä