Alanya Turkki lasten kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja perheloma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

perheloma

Vieras
Millaisia kokemuksia teillä on Turkin Alanyasta lasten kanssa? Olemme suunnittelemassa matkaa ensi syksyksi ja lapset ovat silloin 10v, 8v, 8v, 4v ja vauva 5kk. Matkan olemme päättäneet tehdä valmismatkana ja Tjäreborgin kautta matkaamme.

Vaihtoehdoiksi olemme päätyneet joko SunGarden hotelliin (SunGarden Green Garden) joka sijaitsee Alanyassa tai sitten Sunwing Resort & Spa hotelliin (Sunwing Resort & Spa Side Beach) joka sijaitsee Sidessa. Onko kukaan ollut näissä kohteissa, että osaisi kertoa kokemuksia?

Kokemuksia otetaan vastaan! :) :flower:

Olimme perheen kanssa Alanyassa huhtikuussa -05. limme Finnmatkojen kautta. Se oli ensimmäinen koko perheen ulkomaan matka. Tosi kiva paikka. Kaksi erillistä hiekkarantaa. Kleopatran ranta on parempi. Liikenne on tosi kovantahtista. Suosittelen etukäteen vähän informoida lapsia. Kamalsti ostettavaa. Myyjät vaan aika tungetteleviä. Toisesta rannasat lähtee ns.Merirosvolinnake. huima kävely ylös vuorta, mutta aukeaa huimat näköalat. Taksit halpoja. 5x päivässä kuuluu minareeteistä rukouskutsut tosi voimakkaasti. Ensimmäinen kutsu herättä jo klo:5 aamulla!!!!
Nyt elokuussa -06 olimme kaksi viikkoa Marmariksessa. Kiva paikka sekin!!

Käy katsomassa www.turkki.fi. Ja tammikuussa -07 Matka-messuilla.

olin esikoispoikani kanssa turkin alanyassa nyt elokuussa.
musta oli kiva paikka, suht rauhallinen ja me ei ainakaan yhtenäkään aamuna herätty klo 5 aikaan mihinkään joikuun ;)
joten rauhassa saatiin nukkua niin pitkään kun haluttiin.

rannat ei musta mitään erikoisia (olen kai niin thaimaan upeisiin rantoihin "tottunut") mutta ihan kiva käydä siellä isompien lasten kanssa. oma 3,6v poikani ei jaksanut rannalla olla, oli kuuma ja tosi kovat aallot.

lentomatka on musta juuri sopiva (toki lyhyempikin voisi olla) mutta sen jaksaa pienikin.
kauppiaat välillä rasittavia, mutta niittenkin kanssa oppii elämään :D
turkkilainen hamam (sauna) on kokemus, kannattaa käydä. =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.12.2006 klo 15:34 PulttiBois kirjoitti:
olin esikoispoikani kanssa turkin alanyassa nyt elokuussa.
musta oli kiva paikka, suht rauhallinen ja me ei ainakaan yhtenäkään kikka3
rannat ei musta mitään erikoisia (olen kai niin thaimaan upeisiin rantoihin "tottunut") mutta ihan kiva käydä siellä isompien lasten kanssa. oma 3,6v poikani ei jaksanut rannalla olla, oli kuuma ja tosi kovat aallot.

lentomatka on musta juuri sopiva (toki lyhyempikin voisi olla) mutta sen jaksaa pienikin.
kauppiaat välillä rasittavia, mutta niittenkin kanssa oppii elämään :D
turkkilainen hamam (sauna) on kokemus, kannattaa käydä. =)

Oltiin alanyassa kesällä -05 sungarden sun park hotellissa. Mukana silloin 3v ja 15v tytöt. Reissu meni hienosti ja hotelliin + tjäreborgiin tosi tyytyväisiä. Alanyassa ihan kivasti nähtävää ja mielestäni kaupunki aikas iso + hyvät ostos mahdollisuudet. Kauempana käytiin taxilla mm:ssa tippukiviluolilla ja ihanalla joella missä veden päällä sellaisia vuokrattavia lepopaikkoja. Taksin hinta kannattaa sopia etukäteen ja paikat mihin se vie ym., on edullista. Meillä kävi vielä tuuri ja kuski puhui hyvää suomea. Oli kiva kun lapsetkin ymmärsi.
green gardenista kuulimme myös pelkkää hyvää. Itse pitäisin miinuksena 3,5 kilsan matkaa keskustaan.

Kaverini on ollut tooosi monesti Marmariksessa. Kivaa on kuulemma joka vuosi ollut, lämmintä ja HALPAA! Tosin myyjät (miehet,pojat..) ovat olleet hieman ahdistelijoita, mutta niistä pääsee eroon sanomalla terävästi vain EI! Itse haluasin lähteä nyt talvella jonnekkin lämpimään, HALPAAN ja hyvään lomapaikkaan. Olen ajatellut Egyptiä ja Thaimaata.. Egyptissä on kuulemma likaista ja ihmiset varkaita. Thaimaa taas kalliimpi ja lento pidempi. Kumpaan kannattaisi?

Yhteistyössä