Alan väsyä tähän kulissisiivoukseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tiedättekös mitä se on?

Mulla tänään tasan rv 39+0 ja mies on jo toista viikkoa höpöttänyt, että täytyy pitää koti siistinä sitä varten, että kun pitää lähteä sairaalaan niin on siistiä. Eli koska kotiin jää kaksi lasta ja heitä tulee joku hoitamaan niin ei voi olla ihan sekaista.

Arvatkaa olenko jo kypsä. Joka päivä sama virsi.

Mies siis lähinnä hoitaa tuota siivousta. Minä olen hoitanut pyykkipuolta jo ihan sen takia, että ei ole katastrofi vastassa, kun tulen sairaalasta. Meillä ei mies pese pyykkiä, olen kieltänyt.

Mutta tietysti sitä kahden pienen lapsen kanssa saa fiksailla paikkoja yhtenään joka päivä, vaikka mieskin siis asiaa hoitaa iltaisin.

Alan olla vaan jo niin valmista kauraa synnärille ja sitten tämä siivouspuoli ärsyttää.... äsken pistin taas pyörimään sen "viimeisen koneelisen pyykkiä". Olen jo monta kertaa ajatellut, että kun nämä pesen niin sitten ei tartte enää ennen sairaalaanmenoa pestä.

Sun täytyy vaan sanoa nyt miehelle että sä et enää jaksa touhuta. Mies siivotkoon miten paljon tykkää, mutta kannattaa myös hänelle selvittää että ketään ei oikeasti kiinnosta missä kunnossa teidän huusholli on. Siis aikalailla ymmärrettävää jos on vähän sotkuista tuossa tilanteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mies on jo toista viikkoa höpöttänyt, että täytyy pitää koti siistinä sitä varten, että kun pitää lähteä sairaalaan niin on siistiä. Eli koska kotiin jää kaksi lasta ja heitä tulee joku hoitamaan niin ei voi olla ihan sekaista.

Sano miehelle, että siivoaa, jos se on niin tärkeää. Sinä et enää jaksa. Tärkeintä tulevan vauvan - saati kotiutumisen jälkeisen arjen sujumisen- kannalta on ettet väsytä itseäsi jo etukäteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Ja arvaa haittaako se sitä lastenvahtia tippaakaan onko teillä sotkuista vai siistiä! joten lopettakaa nyt tuollainen touhottaminen.

No tänne tulee ensin eräs ystäväpariskunta, mutta anoppi ja appiukko ajelee tänne omaa tahtiaan sitten heidän tilalleen. Ja anoppihan on ihan siivousfriikki. Sikäli se on ihan se ja sama, koska meillä ei kuitenkaan ikinä ole niin siistiä, että se anopille kelpaisi.

Mutta anoppi tekee tänne kuitenkin varmaan taas siivouksen kun tulee, joten pääseehän se helpommalla kun sen ei ensin tarvi siivota että voi alkaa siivota. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Bones:
Parhaimmassa tapauksessa sulla on vielä 3vk sitä siivoamista.
Ehdit siistimään sen verran kun on tarvis sitten, kun ensimmäiset supistukset alkaa nipistelemään.
Toinen asia tietysti, jos vedet menee ensin...

Ai parhaimmassa tapauksessa? Ettei pahimmassa kuitenkin?

Joka tapauksessa en missään nimessä usko, että menisi niin pitkälle. Enkä edes suostuisi siihen. Nostan kyllä äläkän jo paljon ennen. Pakko tämä olisi käynnistää jos mielitään, että jaksan synnyttää ja hoitaakin lapsia vielä sen jälkeen.

Ei ne käynnistykset ole mitään kovan tahtomisen arvoisia tapauksia. Sairaalassa voi joutua olemaan monta päivää, kun käynnistellään, ennen kuin vauva sitten syntyy.
Yliaikainen raskaus on vasta 42 viikon jälkeen. Kun nuo lasketut ajatkin on kuitenkin vain arvioita, niin ei kyllä käynnistystä kannata lähteä hakemaan äläkän kanssa. Ihan riskitöntä ei sekään ole.

No, toivottavasti sun synnytys käynnistyisi pian, niin ei tarvi nosta äläkkää.

Yhteistyössä