Ovatko miehet mielestäsi epäempaattisia tai vain tyhmiä. Vrt. Minä 41 asteen kuumeessa saan valituksia kun en siivoa -> mies 37 as

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Voi

Vieras
Tämä on nähty niiiiin monta kertaa. Kärsin endometrioosista (mies tietää mikä tauti on kyseessa ja miten paljon kipua tuottava) minulla on pieniä kipuja päivittäin, harvemmin valitan kun olen tottunut suurempaankin kipuun. Olen vain hiljaa ja paikallani kipukohtauksen tultua ja pian se menee ohi ja voin jatkaa siivoamista tms.

Mies kun taas saa vaikkapa pienen paperiviiltohaavan pikkurilliinsä niin ei voi tiskata, laittaa pyykkiä koneeseen ei hoitaa lapsia...

Minulla vatsakipuja, mies tietää ja vaatii seksiä. Miehellä vatsakipuja, vaatii selänhierontaa ja että juoma, kaukosäädin jne. kannetaan viereen.

Minulta leikataan nivelsiteet, pidän kodin yhtä siistinä kuin muutenkin, tiskailen pesen pyykkiä, pesinpä ikkunatkin. Miehen nilkka nyrjähtää siten ettei tule turvotusta eikä edes kävellessä satu "mutta taivutettaessa vähän" niin ottaa sairaslomaa viikon eikä TODELLAKAAN tee mitään kotona.

Miehessäni on todella paljon epäempaattisia puolia ja olen huomannut että aika monssa miehissä on!

Näkyy muussakin, esim. itse töihin lähtiessäni ennen miestä varon etten metelöi, puen vaatteet vessassa, en kolistele astioita. Mies taas herättyään herättää minut kun alkaa puhua minulle, kyselee olenko nähnyt minne laittoi eilen sukkansa, kilistelee ja kolistelee laseja ja lautasia, paiskii kaapinovia eikä varo yhtään. Ei auta sanomiset :(

No mun miehessä ei ole, eli ihan universaalia tuo ei ole. Tekee aina paljon kotona, mutta nyt kun olen jo kolme kuukautta potenut raskauspahoivointia, niin hän on koko ajan kokannut ja hoitanut lähes kaiken kotona ihan oma-aloitteisesti. Hänestä se on itsestäänselvää. Mä makaan illat sohvalla ja torkun ja mies tuo mulle ruoan nokan eteen. Eli eipä voi yleistää..

Hän ei ota juuri koskaan sairaslomaa, kun on kipeänä joudun pakottamaan että jäisi pois töistä..

Tsemiä sulle...

Meillä on mies myös tooodella kipeä ollessaan 37,3 asteen kuumeessa... Mutta ei sitä tosin tarvii palvella, koska se tajuaa, että mulla on siinä jo lapset huollettavana. Eikä se todellakaan tule vaatimaan multa seksiä, jos mulla on migreeni vaan hoitaa lapset ja kodin ja antaa mun levätä. Ja ymmärtää olla herättämättä mua aamulla, koska mä olen muutenkin niin kiukkuinen aamuisin...

Kuulostaa niiiin tutulta! Joulun aikaan just tilanne että hän kuumeessa reilu 37 ja minä yli 39... No hän on tosiaan "kuoleman kielissä" taju kankaalla sohvalla ja minä hoidan 4,5 vuotiaan joululahja hössötyksineen sekä 5kk ikäisen vauvan. Lämmitän talon (meillä puu lämmitys) ja ruokin vielä lemmikitkin.

Olo oli heikko mutta selvisin, sillon kyllä...ttti, olis edes YRITTÄNYT mutta ei. Tiedän kyllä että aina kuumeessa ihan "tolkku pois kunnossa", mutta silti... Ymmärsi sentään seuraavana päivänä kiittää että hoidin hommat!

Yleisesti ottaen valittaa mielestäni pienestä ja on "toiminta kyvytön". Eikä yhtään helly empatiaa tai ylimääräistä apua kun minä olen kipeänä...

Mun exä juuri tuollainen!!! Raskauspahoinvointi oli jotain ihan järkkyä, oksensin pitkin päivää ja väsytti, niin siltikin valitti huonoa seksielämää ja laiskuuttani kritisoi... AARGH, suututtaa nyt sun puolesta! Mä lemppasin omani pihalle, kun tajusin, että elämästäni tulee yhtä helvettiä jos jatkan sen kaverin kyydissä. Please please, jätä se! Ei sun kannata elämääsi pilata tuollasen takia...

No ei kuulosta tutulta. Mun mies on liiianki huolehtivainen, mä en saisi tehdä mitään hommia kun olen kipeä vaan mies pakottaa lepäämään ja tekee kotityöt (vaikka olis itsekin kipeä). Omista vaivoista ei suostu kertomaan ennen kun pakon edessä vaan tekee hommansa valittamatta. Mä saan myötätuntoa ja apua ja vaikka silittelyä halutessani kun olen kipeä, vaika itsekin reippaasti hoitaisin kotityöt, mutta mies vain on niin huolehtivainen... :) Koko perhettä kohtaan! :) Mun isäni on samanlainen tässä asiassa, siksi kai valitsin huolehtivaisen miehen puolisokseni. Kun olen tottunut siihen että mies huolehtii perheestään. En tyytyisi vähempään...

Yhteistyössä