alan tekemään tammikuusta lähtien töitä sillon tällön ja nyt tuntuu että teen ison virheen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uu

Vieras
teenkö..?

alkoikin tuntumaan että miksi lupauduin töihin, haluan olla lapsen kanssa kotona..

teen sellaisia vuoroja että lapsi on isänsä kanssa silloin kotona tai jos isäkin töissä niin sitten äitini tulee lapsen luo meille ( omasta tahdostaan ).

mutta enhän jää mistään paitsi jos teen työkeikkoja muutaman vuoron viikossa :( vai jäänkö....? :( :(

Minkä ikäinen lapsi?

Itse teen keikkatyötä satunnaisesti ja lapset on silloin isänsä kanssa tai hoidossa. Ainakin meille ollut hyvä ratkaisu ja omalle mielenterveydelle päästä välillä pois kotoa. Jaksaa lasten kanssakin ihan erilailla. En koe että olisin jäänyt mistään paitsi kuitenkaan.

lapsi on 1v5kk.. :( mulle tuli vaan nyt jo ihan hirvee ikävä.. asiaa kyllä helpottaa että lapsi on isänsä tai äitini kanssa.. päiväkotiin en olisi missään niimessä raaskinut vielä viedä..

ja mä viihdyn kotona lapsen kanssa tosi hyvin.. töihin menen sen takia että saisin vähän ekstraa jotta voisin ostella lapselle kaikkea kivaa....:) ja lattaa säästöönkin, pahan päivän varalle..

Alkuperäinen kirjoittaja Hei:
Minkä ikäinen lapsi?

Itse teen keikkatyötä satunnaisesti ja lapset on silloin isänsä kanssa tai hoidossa. Ainakin meille ollut hyvä ratkaisu ja omalle mielenterveydelle päästä välillä pois kotoa. Jaksaa lasten kanssakin ihan erilailla. En koe että olisin jäänyt mistään paitsi kuitenkaan.

Samma här! :)

Alan tekemään tammikuusta kokopäiväistä työtä vakkaripaikassani ja kaduttaa nyt jo ihan helvetisti. Haluaisin olla lapsen kanssa kotona ja nähdä hänen kehityksen. Lapsi nyt 1v 4kk. Muutenkin inhoan työpaikkaani, työtäni ja työyhteisömme on perseestä. On ollu kaikennäköistä yritystä ulkopuolistenkin tahojen toimesta parantaa työilmapiiriä, mutta se vain on kumma miten tavat ja ihmiset eivät vain pysty muuttumaan. Ei ihme että meidän työpaikan työntekijöiden vaihtuvuus on niin suuri.

Anteeks oli ap:n asian vierestä ,mut oli vaan pakko avautua. Jos oot ap vaan muutaman päivän viikosta töistä, niin itse ainakin ajattelisin, että se vois olla hyväkin ratkaisu. Varsinkin jos viihdyt työssäsi, niin saat "omaakin elämää" menettämättä silti olennaisesti lapsen kanssa oloaikaasi.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alan tekemään tammikuusta kokopäiväistä työtä vakkaripaikassani ja kaduttaa nyt jo ihan helvetisti. Haluaisin olla lapsen kanssa kotona ja nähdä hänen kehityksen. Lapsi nyt 1v 4kk. Muutenkin inhoan työpaikkaani, työtäni ja työyhteisömme on perseestä. On ollu kaikennäköistä yritystä ulkopuolistenkin tahojen toimesta parantaa työilmapiiriä, mutta se vain on kumma miten tavat ja ihmiset eivät vain pysty muuttumaan. Ei ihme että meidän työpaikan työntekijöiden vaihtuvuus on niin suuri.

Anteeks oli ap:n asian vierestä ,mut oli vaan pakko avautua. Jos oot ap vaan muutaman päivän viikosta töistä, niin itse ainakin ajattelisin, että se vois olla hyväkin ratkaisu. Varsinkin jos viihdyt työssäsi, niin saat "omaakin elämää" menettämättä silti olennaisesti lapsen kanssa oloaikaasi.

etkö voisi perua töihin menoa? tai tekisit itsekin sillon tällöin..? kiitos rohkaisusta, kyllä mä itsekin ajattelen että se on vain muutama päivä viikossa, mutta välillä ( ja varsinkin nyt ) olo on todella kurja ja tuntuu ettäen näe lapsen kehitystä.

missä hommissa olet ja millaset vuorot sulla on?

En enää voi perua töihin menoa. Myöskään ei ole mahdollista tehdä vain silloin tällöin. Olen suunnitteluinsinöörinä konsulttitoimistossa, työ on kiireistä, stressaavaa, ei-palkitsevaa, ylitöitä paljon... En keksi tällä haavaa yhtään positiivista asiaa työpaikastani. Periaatteessa mulla on liukuva työaika, mutta käytännössä se tarkoittaa liukumaa vaan ylityön puolelle. En näe, en ole ennen töistä poisjääntiäkään äitiyslomalle nähnyt muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa työpaikka (tosin täällä päin ei töitä ole tarjolla, joten pitäisi vaihtaa kokonaan alaa). Työpaikan vaihdoskaan ei välttämättä toisi kyllä ratkaisua siihen, että haluaisin olla lapsen kanssa koto´na enemmän.

Meillä on toinen lapsi haaveissa jossain kohtaa tulevaisuudessa ja voi olla, että sen yritys alkaa ehkä nopeammin kuin olemme ajatelletkaan... :)

Tsemppiä sulle töihin menoon ja uskon kyllä, ettet missaa lapsesi kehitystä olemalla muutaman päivän töissä välillä.