Älä lue "murrevastainen"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ilimi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ilimi

Vieras
Ilimi täs terve.
Nyt kuulkaha o tapahtunu semmoosta nottei voi olla kirijottamata.

Ukon kans asutaha vähä sivuss isommista kaupungeista, niinpä joskus pyörähettävä niinku Kokkolassa ja Vaasassaki asioomas.
Sielähä sitte tuppaa menöön ainaki puoli päivää, ja nuuka ku oon, en ainakaa syömähä henno mennä niillä reissuulla.Tuloo muutenki maksamaha.
Ja ku aatteloo tuota kahavia, sitä saa kaupoosta jos o tarijouksess, melekee paketillise kupi hinnalla, ja otettava siihe jottain palastaki.

Niinpä sanonki ukolle ku näkkyy oleva nuita ilimootuksia notta nuaret naiset tarijoutuu kiehauttammaan päiväkahavit, että kysästääs!
Katoin yhen tiinan numeron valahimiksi ja ukko näpytteli.
Tiina vastas ja ukko kysy mite ois keskiviikkona siinä puolen päivän jäläkehe.
Se sopi ja reiluna ihimisenä se rupes puhumaha het hinnoosta ja ajankuluusta.
Ukko meni vähä ouvo näkööseks ja sanoo mulle siitä sivuusta notta pualisen tuntia ois sata euroa.
Minä otin sitte puhelime ku aatteli notta tiina käsitti että kysseessä ois kurmetateria.
Sei ehtiny sannoa mittää ku minä jo ehotin sopisko nii notta tiina kiehauttas vain ne kahavit ja minä tekisi meille kaikille kolomelle karijalan piirakat munavoilla..
Että ossaisko sannoa hinnan vaikka nuin suurinpiirtein.

Ja Jumalantähere, eikö se puhelu katkennu siihe paikkaa...
Ukko oli vielä nii kumman näköne notta katoin paraamks unohtaa koko hyvän irean.

Muuten menee mukavasti, "harjoittelen" nuoren kanssa elämisen alkeita..entä teillä tuttavani?
Pistäydyn taas..

No jooo-o.
Samaa olen miettiny, kun kahvista tykkään ja ihmisiä usein oon päiväkahville pyytänyt, et jonkun sortin väärinkäsityst ilmassa on, kun pullapussin sijasta tulevat kortonkipaketti kainalossa..

Minäpästä peäsin semmoseen fasepuukkiin jo vuonna 76 kun kirjotin. Suomussalamen lukijon kohalta kun kahtoo Isänmoan Toevoesta (Spes Patriae), niin sielläpä noamakirjassa minnäe pokotan.

Alkuperäinen kirjoittaja ilimi:
Ilimi täs terve.
Nyt kuulkaha o tapahtunu semmoosta nottei voi olla kirijottamata.

Ukon kans asutaha vähä sivuss isommista kaupungeista, niinpä joskus pyörähettävä niinku Kokkolassa ja Vaasassaki asioomas.
Sielähä sitte tuppaa menöön ainaki puoli päivää, ja nuuka ku oon, en ainakaa syömähä henno mennä niillä reissuulla.Tuloo muutenki maksamaha.
Ja ku aatteloo tuota kahavia, sitä saa kaupoosta jos o tarijouksess, melekee paketillise kupi hinnalla, ja otettava siihe jottain palastaki.

Niinpä sanonki ukolle ku näkkyy oleva nuita ilimootuksia notta nuaret naiset tarijoutuu kiehauttammaan päiväkahavit, että kysästääs!
Katoin yhen tiinan numeron valahimiksi ja ukko näpytteli.
Tiina vastas ja ukko kysy mite ois keskiviikkona siinä puolen päivän jäläkehe.
Se sopi ja reiluna ihimisenä se rupes puhumaha het hinnoosta ja ajankuluusta.
Ukko meni vähä ouvo näkööseks ja sanoo mulle siitä sivuusta notta pualisen tuntia ois sata euroa.
Minä otin sitte puhelime ku aatteli notta tiina käsitti että kysseessä ois kurmetateria.
Sei ehtiny sannoa mittää ku minä jo ehotin sopisko nii notta tiina kiehauttas vain ne kahavit ja minä tekisi meille kaikille kolomelle karijalan piirakat munavoilla..
Että ossaisko sannoa hinnan vaikka nuin suurinpiirtein.

Ja Jumalantähere, eikö se puhelu katkennu siihe paikkaa...
Ukko oli vielä nii kumman näköne notta katoin paraamks unohtaa koko hyvän irean.

Muuten menee mukavasti, "harjoittelen" nuoren kanssa elämisen alkeita..entä teillä tuttavani?
Pistäydyn taas..
Älä lue täsä ny ”murrevastainen”
ilimi kui mun nysse tarttis sano täs terve.
ny kuulkaha o tapahtunu semmoost nottei voi ol kirijottamata.
ukon kans asutaha vähä sivuss isommist kaupunkeist, niinpä joskus kui mun nysse tarttis sano pyärähettävä täsä ny niinku Kokkolas ja Vaasassaki asioomas.

sielähä sitte tuppaa menössen ainaki totanoi puali päivää, ja nuuka ku ossen, mahtaks sitä sanokka kehrata en ainakaa mut kumminki syämähä henno mennä niil sem pare vaa reissuul. Tuloo muutenki maksamaha.

ja ku aatteloo tuata kahavia, sitä kyl mar sit saa kaupoost jos o tarijouksess, melekee paketillise kupi hinnal, mut kumminki ja otettava siihe simmottos sit vaa jottain palastaki.
niinpä sanonki totanoi ukol ku näkkyy oleva nuit ilimootukssi not nuaret naiset tarijoutuu kiehauttammaan päiväkahavit, kui vaa et kysästääs!
katoin yhen tiinan kui vaa numeron valahimiks ja ukko näpytteli.
tiina vastas ja ukko kysy mite ois keskiviikkona ei mar siinä pualen päivän jäläkehe.
se sopi ja reiluna ihimisenä hän rupes ei mar puhumaha het kyl mar sit hinnoost ja ajankuluust.
ukko meni vähä nimpal mukavast ouvo näkööseks ja sanoo mul siitä sivuust not pualisen tuntia ois sata euroa.
minä otin sitte puhelime ku aatteli not kui mun nysse tarttis sano tiina kui vaa käsitti et kyssees ois kurmetateria.
sei ehtiny sannoa mittää ku mää vai kummottos jo ehotin sopisko nii not tiina mahtaks sitä sanokka kehrata kiehauttas vain he kahavit ja mää tekis meil kaikil kolomel karijalan piirakat munavoil..
että ossaisko ja nii om mone muukki sanonu sannoa hinnan vaikka simmottos sit vaa nusi suurinpiirtein.
ja Mut kumminki jumalantähere, eikö hän puhelu katkennu siihe paikkaa...
ukko oli viäl nii kumman näköne not katoin paraamks unohtaa vai kummottos koko hyvän sem pare vaa irean.

muuten menee mukavasti, harjoittelen" mut kumminki nuaren kans elämisen kyl mar sit alkeit..entä teil tuttavani?

pistäyryn taas.. totanoi

Alkuperäinen kirjoittaja pit.:
No jooo-o.
Samaa olen miettiny, kun kahvista tykkään ja ihmisiä usein oon päiväkahville pyytänyt, et jonkun sortin väärinkäsityst ilmassa on, kun pullapussin sijasta tulevat kortonkipaketti kainalossa..

Vähän sitkaita ne varmaan on kahvileiväksi...Mutta jos tekisit vaikka makeaa mehua ja lorauttelet sitä kortsuihin ja sitten pakkaseen, nii johantulee veikeitä mehujäitä jouluksi.

Oletkos muuten muistanut olla tuhmana?..Joulu kun on jo noin lähellä.

Ilimille terveisii, jotta hyvin männöö, mutta minkäs sille mahtaa..

Nyt kuulkeeha on tapahtuna semmosta jotta ee voe olla kirjottamata.

Ukon kanssa pietään kortteeria enempi syrjässä isommista mualikylistä. Sempätähe joskus jootuu pyörähtämmään vaekka Kokkolassa ja Vaasasssa värtieroomassa.
Siellä sitä sitte tuppoo mänemään aenakii puolj’ päevee, ja nuuka ku oun, en aenakaa syömään kehtoo männä niillä reissuilla.Tulloo muutennii hintoehisa.
Ja ku uatteloo tuota kahvia, sitä suap kaoppapuojista varsiinni tarjooksesta, melekeen paketillisen kupin hinnalla, ja pitäs kaet sitä ottoo vielä palasta särpimeks.

Niinpä sanoennii ukolle ku näkkyy olevan nuita ilimootuksia jotta nuoret naiset tarjoutuuvat kiehaottammaan päeväkahvit, nii että kysästäänpäs!
Katoen erräännii Tiinan numeron valamiiksi ja ukko sen näpytellä nassautti.
Tiina vastasj’ välleen ja ukko kysy mitenkä oesj’ keskiviikkona siinä puolen päevän jäläkeen.
Sehän passasi ja reeluna ihmisenä se rupesj’ välleen ruataelemmaan hinnoesta ja ajankulusta.
Ukko mänj’ vähä ouvon näköseks ja sano mulle siitä sivusta jotta puolisen tuntia tekis sata eoroo.
Minä otin sittä puhelimen ku uattelin jotta Tiina värtieroo kurmeeaterian kanssa.
Se ee ehtinä sannoo mittään ku minä jo ehottelin sopisko niin jotta Tiina keettelis vuan ne kahvit ja minä tekisin meelle kaekille kolomelle karjalan piirakat munavoen kanssa.
Että ossoesittako työ sannoo hinnan vaekka nuin suurinpiirtein.

Ja voe täätinen sentään! Eekös se puhelu katkenna siihen paekkaan!
Ukko olj’ vielä niin sen verta oovon näkönen jotta katoin parraaks unohtoo koko päeväkahvit.

Muuten mäännä köllöttellöö, kun ee liikoja vuntieraele. Uamut männöö kattoon syleskellessä ja iltapäevät sylykiä väestellessä.

Yhteistyössä