ala-asteikäisten vanhemmat kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelen

Vieras
käyttääkö lapsenne pyöräilykypärää?
ja jos ei niin miksei? meinaan todella monen lapsi ei käytä ja en voi kuin ihmetellä että onko teillä ylimääräisiä lapsia vai mikä on vikana???!!!

Kyllä se ainakin kypärä päässä pihasta lähtee ja sitten kotiin tulee. Eli siinä uskossa olen että käyttää.
Olen kyllä itsekkin nähnyt miten lapset pyöräilee kypärä tangolta roikkuen... :/

Todellakin käyttävät, jos jäävät kiinni kypärättä ajamisesta lähtee fillari aika pitkäksi ajaksi jäähylle.
Mun serkku kuoli 11-vuotiaana kun jäi fillarin kanssa auton alle, jos ois ollut kypärä päässä niin todennäköisesti ei olis kuollut :'(

Alkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:
Kyllä se ainakin kypärä päässä pihasta lähtee ja sitten kotiin tulee. Eli siinä uskossa olen että käyttää.
Olen kyllä itsekkin nähnyt miten lapset pyöräilee kypärä tangolta roikkuen... :/

mutta yleensä se on ehkä se merkki että kotona vaaditaan kypärän käyttöä kun se edes on mukana, mutta kun on paljon pieniä koululaisia liikenteessä joilla ei edes ole mukana sitä kypärää

meilläpäin kyllä pienemmillä on kypärät, mut oon huomannu että kyllä 4luokasta ylöspäin alkaa olla vähemmän kypärän käyttäjiä, ainaki pojilla ei kypärä näytä olevan "in" :/

omat käyttää aina kypärää, vaikka ajettais omaa tietä pitkin vaan. ollaan opeteltu siihen että kypärää ei jätetä koskaan pois, niin se tulee sitte automaattisesti aina päähän ajattelemattaki ;)

Yhteistyössä