Akvaarion kaloista kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja papan mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

papan mamma

Aktiivinen jäsen
06.05.2006
5 194
0
36
Tuli tuosta toisesta akvaariokeskustelusta mieleen kysellä, että millaisia akvaarioita teillä on?
Mulla oli sellainen kotona asuessani, mutta nyt se on ollut usean vuoden tyhjillään. Muutetaan nyt isompaan taloon ja tekisi mieli ottaa se meille taas.

Mutta mitä sinne ottaisin?
Se taitaa olla sellainen noin 60 litrainen eli ei kovin iso. Jotain kivoja kaloja lasten iloksi sinne voisi ottaa, ei mitään hirveän vaativaa.

Kokeneemmat, suositelkaa jotain ja kertokaa omistanne. :)

:flower: =)

Meillä on "hoidossa" tuommonen olikohan tuo nyt 180litrainen akvaario. Siellä on 19 kardinaalitetraa, 1 punapäätetra, 5 pandamonnista, 4 korumonnista, 2 partamonnia, 4 taistelukalaa sekä sinirapu. Kokenut en ole, sillä akvaario on ollu meillä nyt n. 2,5kk ja tuli kaloineen päivineen. Uusia kaloja kyllä ollaan ostettu sinne.

Alkuperäinen kirjoittaja ed:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kunnon parvi(50kpl) miljoonakaloja :)

Ja se olis sitten siinä :)

Tyhmä minä!!! Tarkoitin neontetroja!

Meinasin jo sanoa, etten kyllä miljoonakaloja ota enää ikinä. Niitä kun on kohta se miljoona. ;)

Neontetrat on kivoja, niistä tykkään. Ja ehkä jokunen pohjakala vois olla ok kokoonpano. :)

60 litraaseen sopis mainiosti vikka miljoonakalojen poikamiesboxi, siis pelkkiä komea pyrstöisiä koiraita eikä yhtään naarasta niin eivät lisäänny ulos altaasta.

Mulla on 450litranen seura-akvaario: siniseeprakaloja, haarniskamonneja, leopardimonnisia, rusokirjoahvenia. Ja toisessa altaassa punatimanttiahven pariskunta.

Niin ja onhan pojalla oma rapuallas.

Mulla on "pikkuakvaariossa" n. 40 platya ja muutama leväbarbi, 3 tiikerinuoliaista, 5 kpl pikkumonnisia ja partamonneja.

Isossa akvaariossa on mustatetroja, neontetroja, helmirihmakaloja, tiikerinuoliaisia, tiikeribarbeja, partamonneja, leväbarbeja, piikkisilmiä ja pari monnista ja yksi pleco.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Mulla on "pikkuakvaariossa" n. 40 platya ja muutama leväbarbi, 3 tiikerinuoliaista, 5 kpl pikkumonnisia ja partamonneja.

Isossa akvaariossa on mustatetroja, neontetroja, helmirihmakaloja, tiikerinuoliaisia, tiikeribarbeja, partamonneja, leväbarbeja, piikkisilmiä ja pari monnista ja yksi pleco.

Minkä kokoinen sun 'pikkuakvaario' on? Leväbarbi tarvitsee satoja litroja vettä ja samoin myös tiikerinuoliainen...

Alkuperäinen kirjoittaja papan mamma:
Kiitos kaikille vastanneille.
Varmaan tuo yhden lajin allas on hyvä idea. Mutta oisko ne pari pohjakalaa hyvä siellä olla vai tarviiko niitä?

:flower:

Kyllä niitä vois siellä olla. Muta monnisia pitäis sitten olla vähintään myös se 6 kpl. Ja hienoa hiekkaa pohjalle :)

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Noin pieneen akvaarion sopii ehkä parvi pieniä tetroja ja pohjalle parvi joitakin corydoras-monnisia.

Ihan mitä tahansa monnista en noin pieneenaltaaseen laittaisi, jokin pieneksi jäävä laji toki käy. Mutta 7cm pitkä peukalonpaksuinen kuparimonninen ei todellakaan olisi onnellinen 60 litran altaassa.

Piikkisilmät on hauskoja touhottajia, niille kuin myös monnisille pitää olla hiekkapohja.

Nuolimonnit on pieniä ja syö levää. Älä hanki partamonnia, ne kasvaa liian suuriksi noin pieneen altaaseen.

Ajattele niitä kaloja viimeiseksi. Kaikki muu ennen kaloja.

Itse en laittaisi vaaleaa pohjaa. Panostaisin kasvustoon enemmän.

Miten menisi kimalaispallokalat? Ne on varsin eloisia vekkuleita.

Meillä on 180-litrainen akvaario, josta löytyy
kardinaali- ja neontetroja
naaras taistelukaloja
kuparimonnisia
partamonni
leväsukarapuja

60-litraiseen ei kovin montaa kalaa mahdu, mutta eiköhän siitä iloa lapsille ole. :)

Mä luovuin omasta 105 litrasesta. Se vaan oli liian pieni. Nyt haaveilen että olisi tilaa isommalle kipolle niin hankkisin sellaisen. Meillä oli jossain vaiheessa 300litrainen lähinnä lehtikalojen käytössä mutta se poksahti ja päästi vedet ulos :/
Partamonnit on mun ehdottomia suosikkeja, ne on niin käheitä.

Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Mä luovuin omasta 105 litrasesta. Se vaan oli liian pieni. Nyt haaveilen että olisi tilaa isommalle kipolle niin hankkisin sellaisen. Meillä oli jossain vaiheessa 300litrainen lähinnä lehtikalojen käytössä mutta se poksahti ja päästi vedet ulos :/
Partamonnit on mun ehdottomia suosikkeja, ne on niin käheitä.

Meidän ihQ partisherra makoilee parhaillaan kurkunpalan päällä ja murkinoi. :heart: Suosikki meidän akvaarion asukeista, altaan kunkku.

Yhteistyössä