Akvaarioihmiset!!!

Me perustettiin tänään akvaario lemmikkiaseman neuvomana ja mietitään kuumeisesti mitä kaloja sinne laitettaisiin. Akvaariosta ei meille varmaan tule mitään aktiiviharrastusta, vaan enemmänkin lasten mielenkiinnonkohde ja "koriste". Olis kiva jos kalat siis olis kaiken hyvän lisäksi nättejä :D

Mitäs kaloja voi laittaa esim taistelukalan seuraksi? tai sit jos haluis miljoonakaloja niin mitä niiden seuraksi? mitäs kaloja ehdottaisitte itse?
 
"Minä"
Mun mielestä nuo voi laittaa samaan altaaseen. Kannattaa tuo kovuus ainakin sitten laittaa kohdillensa. Miljoonakalat tykkää kovasta ja taistelukalat menee melkein missä vain. Millikset lisääntyy yleensä kovaa tahtia joten ei kannata ottaa niitä aluks kovin paljoo, ja välillä ottaa uutta verta joukkoon.
 
"laura"
Taistelukalan seuraan sopivia kaloja on listattu mm. tänne:
http://millia.aqua-web.org/tekstit/kalat/labyrinttikalat/taistelukala.htm#seura

Mä ottaisin taistelukalauroksen ja sit väh. 10 yksilön parven jotain sopivia tetroja tai vaikka intiaanisulkia ja pohjalle vielä jotain monnisia. Helmimonniset on kauniita, meillä on kuparimonnisia ja ne kans on jotenkin tosi kivoja vaikka vaatimattomamman näköisiä.

Monnisten takia hiekkapohja ja kierteissarvikotiloita, jotka pöyhii hiekkaa ja pitää pohjan kunnossa :)
 
"laura"
Me aloitettiin aikoinaan 85-litraisella ja vesiarvot on aina pysyneet ihannelukemissa eikä ole ollut ongelmia. Ei se akvaarion hoitaminen ole salatiedettä, pitää vaan jaksaa ottaa asioista selvää ja harrastaa lähdekritiikkiä, miekuiten _ennen_ kun ne kalat on siellä akvaariossa. Noin pieneen mahtuu kyllä monia lajeja, mutta ei hirveän isoja parvia, ja vähänkin harvinaisemmat ja näyttävämmät kalat vaativat yleensä jo reilusti isomman akvaarion.
 

Yhteistyössä