Akvaarioharrastajat hoi!

Mulla on valinnan vaikeutta tässä, joten ajattelin hiukan neuvoa kysellä. Mulla tossa 180 litrainen allas, asukkeina tällä hetkellä 1 partis, 7 albiinomonnista ja 2 sinileukakirjoahventa. Jonkun parven sinne tahtoisin, mutten osaa valita, ehdotuksia? Partikselle ajattelin myös hommata vaimon.
 
"Nuuh"
Kiilakyljet vois mennä, tai sitruunatetrat. Ylipäätään korkeamman malliset pikkukalat niin ei mene sinileukojen suuhun. Mulla oli intiaaninsulkia ja nekin oli ihan hauskoja vaikkei niin näyttäviä.

Partiksen poikasia on vaikea saada myytyä joten en suosittele niiden hankkimista. Vaikka saattaisi olla että sinileuat pistelisi poikaset suuhunsa, niin en luottaisi että niin käy /on laitonta kasvattaa poikasia ruuaksi.
 
"asd"
Noi ahvenet on sinällänsä suht säyseitä, toki omaa reviiriänsä hieman vahtivia mutta tarpeeksi piilopaikkoja niin ei tuu ongelmaa. Jotain kaloja, jotka on suht samankokoisia noiden kanssa.
 
[QUOTE="asd";30435862]Noi ahvenet on sinällänsä suht säyseitä, toki omaa reviiriänsä hieman vahtivia mutta tarpeeksi piilopaikkoja niin ei tuu ongelmaa. Jotain kaloja, jotka on suht samankokoisia noiden kanssa.[/QUOTE]

Joo, tarkempi tuo meidän partis on reviiristään kun noi ahvenet :) Jos nyt ymmärsin oikein ja tarkoitit samankokoisia kuin noi ahvenet, niin eihän ton kokoiseen altaaseen voi laittaa parvikaloja jotka on niin isoja.
 
"fisu"
[QUOTE="piipi";30436077]Puna-aavetetrat ovat kestäviä kaloja ja kauniita katsellakkin.[/QUOTE]

Meillä parvi näitä sinileukojen kavereina, eivät hätyyttele vaikka suht agressiivisia kun kutevat (2 naarasta ;) ). Myös seeprakalat on kivoja parvikaloja mielestäni. Tai kirsikkabarbit, keltabarbit ja kuparitetrat.
 

Yhteistyössä