Akupunktiosta kokemuksia

Jonsered
Migreenistä päästiin moneksi vuodeksi, sekä minä, että mies. Hormonitasapaino korjattiin, tulin raskaaksi kaksi viikkoa hoidon jälkeen. Fibromyalgiasäryt vähenevät siedettäviksi. Hermostuneisuus väheni, eli pinna piteni. Uniongelmatkin vähenivät.

Toimii n. 90%:lla ihmisistä, joilla ei toimi, ei aiheuta myöskään sivuvaikutuksia. Itse nukahdan lähes heti, kun neulat ovat paikoillaan. Siinä kaikki sivuoireet :D

sleepless
Kiitos Jonsered. Aion soittaa tänään akupunktiolekurille. Nimittäin en kestä näitä uniongelmia enää, n. kolme kuukautta on tullut syötyä nukahtamislääkkeitä enemmän tai vähemmän säännöllisesti ja päivisin olo on kamalan tokkurainen!!! Onko muilla kokemuksia akupunktiosta unettomuuteen???

Jonsered
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 10:56 sleepless kirjoitti:
Kiitos Jonsered. Aion soittaa tänään akupunktiolekurille. Nimittäin en kestä näitä uniongelmia enää, n. kolme kuukautta on tullut syötyä nukahtamislääkkeitä enemmän tai vähemmän säännöllisesti ja päivisin olo on kamalan tokkurainen!!! Onko muilla kokemuksia akupunktiosta unettomuuteen???
Saattaa tarvita pidemmän kuurin, mutta kannattaa kokeilla.

Kannattaa kyllä kokeilla. Itse kävin pahojen jatkuvien painajaisten ja migreenin takia. Molemmat paranivat hetkellisesti, mutta tulivat takasin. Pitäisi käydä jatkuvasti hoidoissa jotta eivät palaisi, eikä mulla riittänyt aika tai rahat siihen...
Niin, siis kävin noin 10kertaa hoidoissa.<br><br>

Jonsered
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 11:07 Rudebox kirjoitti:
Kannattaa kyllä kokeilla. Itse kävin pahojen jatkuvien painajaisten ja migreenin takia. Molemmat paranivat hetkellisesti, mutta tulivat takasin. Pitäisi käydä jatkuvasti hoidoissa jotta eivät palaisi, eikä mulla riittänyt aika tai rahat siihen...
Niin, siis kävin noin 10kertaa hoidoissa.
Meillä mies ottaa hoitokuurin n. 2-3 vuoden välein ja se riittää hänelle. Minä saan hoitoa särkyihin tarvittaessa ja migreeni pysyi poissa 5 vuotta ja uudella kuurilla on taas ollut poissa useamman vuoden.

sleepless
joo oon varautunut siihen että se tulee maksamaan ja että pidempi kuuri edessä. Mutta luojan kiitos että rahaa on sen verran että aion satsata tähän.
Jättää sitten jotain muuta turhaa pois, terveys on sijalla yksi!!

tämä tarina on tosi
akupunktio on henkimaailman juttuja, sieltä pimeältä puolelta. Sitä ottaessanne altistutte pahoille hengille ja muutenkin koko homma on ihan hömppää. en suosittele.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 14:41 tämä tarina on tosi kirjoitti:
akupunktio on henkimaailman juttuja, sieltä pimeältä puolelta. Sitä ottaessanne altistutte pahoille hengille ja muutenkin koko homma on ihan hömppää. en suosittele.

no itseasiassa hoitoon kuin hoitoon kuuluu pisara tai isompikin määrä hoitoon uskomista. Mitä henkimaailmaa siinä akupunktiossa muuten on, ei siinä kukaan ole naamari päässä hymissyt mitään outoja vaan ihan oikea lääkäri ne neulat tuonne niskaan yms tunkenut.
Mutta kenenkään ei ole pakko uskoa mihinkään, ei edes buranan tehoon särkyihin, sekinhän on kemiallinen tuote. Onko kemia tarkoitettu ihmisen kehon hoitoon ja hallitsemiseen?

Minä sain apua pitkään jakuneeseen lonkan kipuiluun akupunktiosta, aivan taivaallinen olo! Kun neula osui hermoon, sain pienen sähköiskun ja sen jälkeen ihana lämpö levisi hoidettavalle alueelle, aivan kuin veri olisi ruvennut kiertämään. Hoitopäivänä oli hieman hömelö olo, mutta muita sivuvaikutuksia ei ollut.

Hee, piti ihan nauraa tuolle aikaisemmalle kommentille. Jos koko homma on hömppää, niin miten voit uskoa, että siihen liiittyy pahoja henkiä?!? Kyse on ihan hermojen "aktivoinnista".

Maaliskuun mamma

Raskaus kuivatti entisestään kuivia silmiäni niin, että kärsin päivittäisistä näköhäiriöistä tehdessäni näyttöpäätetyötä. Erinäisten lääkäritutkimusten jälkeen päädyin kokeilemaan akupunktiota ja sain avun ongelmaani jo toisen hoitokerran jälkeen. Nyt kehon nestetasapaino on ollut kohdillaan parin kuukauden ajan, joten olen tältä erää lopettanut akupunktiohoidot. Olo on muutenkin kaikin puolin parempi, kun en enää kärvistele kuivuudessa.

Akupunktiosta 1/3 ei saa mitään apua, 1/3 saa osittain apua ja 1/3 saa huomattavaa helpotusta. Ei voi tietää mihin ryhmään kuuluu, joten kannattaa kokeilla.

Itse sain hyvän avun alkuraskauden pahoinvointiin, vaikken uskonut siihen yhtään (eli lume-vaikutusta ei ollut mukana). Mitään henkimaailman hömppää se ei missään nimessä ole!

Moni tuttu saanut avun migreeniin tai niskakipuihin.

En uskonu ite tippaakaan akupunktioon mutta kun pahan migreenin takia olin joutunut jo pari kertaa sairaalaan (eikä migreenilääkkeet auttanu) niin olin valmis kokeilemaan mitä vaan. Eka kerralla kun menin akupunktioon oli alkava migreeni. Mieletön tunne kun se loppukin siinä hoidon aikana!
Loppujen lopuksi kävin kerran viikossa puolen vuoden ajan ja yhtään migreeniä ei ole ollu viiteen vuoteen. Ennen oli parina kolmena päivänä viikossa. Kalliiksi tuli mutta elämänlaatuparani heti 100%
En sitten tiedä toimiiko kaikilla yhtä hyvin, oon kuullu ettei auta kaikilla.

nyt kokenut
no, kävin sitten siellä akupunktiossa unettomuuden takia. Oli tosi miellyttävä kokemus. ja yöllä sain unta ja vaikka vauva herätti muutaman kerran niin onnistuin kuitenkin sen jälkeen aina saamaan uudestaan unenpäästä kiinni. Ensi viikolla uudestaan. Kalliiksi kyllä tuli, 50 egee kerta...

mappi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 10:23 Jonsered kirjoitti:
Migreenistä päästiin moneksi vuodeksi, sekä minä, että mies. Hormonitasapaino korjattiin, tulin raskaaksi kaksi viikkoa hoidon jälkeen. Fibromyalgiasäryt vähenevät siedettäviksi. Hermostuneisuus väheni, eli pinna piteni. Uniongelmatkin vähenivät.

Toimii n. 90%:lla ihmisistä, joilla ei toimi, ei aiheuta myöskään sivuvaikutuksia. Itse nukahdan lähes heti, kun neulat ovat paikoillaan. Siinä kaikki sivuoireet :D
Hei, muistatko mitä pisteitä sulla neuloteltiin...? Mulla on myös hormonihäiriötä, fibron oireita ja pinna kireenä. Olen käynyt akupunktiossa jo jonkin aikaa ja paremmasta olosta on vasta pilkahduksia.

Jonsered
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2007 klo 17:42 mappi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 10:23 Jonsered kirjoitti:

Hei, muistatko mitä pisteitä sulla neuloteltiin...? Mulla on myös hormonihäiriötä, fibron oireita ja pinna kireenä. Olen käynyt akupunktiossa jo jonkin aikaa ja paremmasta olosta on vasta pilkahduksia.
Minua hoiti tanskalainen, Kiinassa opiskellut tohtori, joka kouluttaa/koulutti tanskalaisia lääkäreitä.

Mutta fibromyalgia kipuihin auttoi varpaissa (olisikohan nimettömässä) kynnen alareunassa olevat pisteen ja hormoni/migreeni peruspisteet peukalon kynsinauhassa. Näiden lisäksi käsiteltiin muitakin pisteitä, mutta noista saa kotonakin avun, joko hieromalla, painamalla tai neuloilla. Mies osaa laittaa neulat näihin kohtiin, lääkäri opetti.

Yhteistyössä