Akupisteet synnytyksen jouduttamiseksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Supistuksiin potkua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Googlen kautta löysin joskus jonkun sivun missä niitä oli kuvattu, muistaakeni kädessäkin oli jossain kohtaa. Ostin akukynänkin ja aion verestää muistia ennen synnytystä jotta tiedän mihin tökkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Supistuksiin potkua:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jalkapohjahan on täynnä vyöhykepisteitä, mitä painamalla voi vauhdittaa synnytystä ja saada suppareita aikaseksi.

olisko sulla laittaa linkkiä tjtn?

Yritin tossa just googlella katella, jos löytys joku kartta, mut aika huonosti löytyy. Jos et nyt heti tarvi noita pisteitä, niin kirjastosta löytyy kyllä kirjoja, missä on kuvia jalkapohjista ja niistä pisteistä :)
Yks piste on akillesjänteen vieressä tuossa kehräsluun vieressä. Siinä on kohdun piste, jota painamalla/hieromalla voi kokeilla saada supistuksiin vauhtia :)

Niin ja voithan käydä vaikka kerran vyöhyketerapiassa, jossa käsitellään noita pisteitä. Pyydät vaan terapeuttia näyttämään pisteiden paikat, niin voit sitten kotona painella niitä :)
Mä oon kans raskaana ja kävin ennen raskautta vyöhiksessä ja nyt meinaan lasketun ajan tienoilla käydä myös vauhdittamassa supistuksia :)

Voi kun mä nää vielä muistaisin..

Akupisteitä on siinä nilkan luun vieressä (hierotaan alasäärestä kehräsluun takaa aina nilkaan saakka), isovarpaan sisäsyrjässä (hierotaan pyörivin liikkein) ja jalkapohjassa noin 5cm alaspäin isovarpaan juurelta.

Näiden lisäksi vyhyketerapeutti hieroi korvia. Korvassa ihan yläreunassa, poimun alla on kohtuheijaste.
Korvan rustoa voit hieroa myös, sillä se vaikuttaa selän lihaksiin.

Kaikkein tehokkain luontaishoito synnytyksen käynnistykseen on ehkä kuitenkin lymfaus, kovinkaan moni lymfaaja ei suostu edes tekemään raskaana olevalle. Anoppi noita tekee ja kahdella on synnytys käynnistynyt siinä samassa :)
Itsellä tuli säännöllisiä, kipeitä supistuksia muutamia tunteja muttei käynnistynyt, siihenkin oli kuitenkin sitten omat syynsä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lenore:
Voi kun mä nää vielä muistaisin..

Akupisteitä on siinä nilkan luun vieressä (hierotaan alasäärestä kehräsluun takaa aina nilkaan saakka), isovarpaan sisäsyrjässä (hierotaan pyörivin liikkein) ja jalkapohjassa noin 5cm alaspäin isovarpaan juurelta.

Näiden lisäksi vyhyketerapeutti hieroi korvia. Korvassa ihan yläreunassa, poimun alla on kohtuheijaste.
Korvan rustoa voit hieroa myös, sillä se vaikuttaa selän lihaksiin.

Kaikkein tehokkain luontaishoito synnytyksen käynnistykseen on ehkä kuitenkin lymfaus, kovinkaan moni lymfaaja ei suostu edes tekemään raskaana olevalle. Anoppi noita tekee ja kahdella on synnytys käynnistynyt siinä samassa :)
Itsellä tuli säännöllisiä, kipeitä supistuksia muutamia tunteja muttei käynnistynyt, siihenkin oli kuitenkin sitten omat syynsä.

mikä on lymfaus?

Yhteistyössä