akuanko teillä on kestänyt tyhjennysvuoto kierukan poiston jälkeen?

  • Viestiketjun aloittaja Kysymys
  • Ensimmäinen viesti
Kysymys
sekä kuinka pian olette alkaneet odottamaan vauvaa kun kierukka on poistettu? Mulla poistettiin viikko sitten kierukka ja vuotoa on nyt jo kestäny 5 päivää eikä loppua näy..... Olen jo hieman varttuneenpi ja nyt jännätään tuleeko meille enää vauvaa vai onko jo ikä tehny tehtävänsä :/
 
näin minulla
Kumpi kierukka sinulla oli, kuparinen vai Mirena? Mirena oletan. Itsellä kesti vuoto Mirenan poiston jälkeen reilut kaksi viikkoa, raskaaksi tulin viisi kuukautta poistosta, ikää silloin 39 v.
 
Moi!

Mirena poistettu 16.9 eikä minkäänlaista vuotoa ole tullut tähän päivään mennessä... Ehkäisyä ei ole käytetty missään vaiheessa. Hätäpäissäni jo testasinkin kerran (koska mirenan aikana ei menkkoja ollut yli kuuteen vuoteen, joten ei ole aavistusta kierrosta) ja negatiivisistahan tuo tietenkii näytti =) Täytynee odotella vielä pari viikkoa/kuukausi ja testailla uudestaan jos ei vuotoa ala tulemaan.
 
Vihdoinkin pois
Kierukka poistettiin tiistaina, keskiviikkona pientä vuotoa ja torstaina kipinkapin kauppaan ostamaan isoimpia siteitä, mitä löytyi. Kierukka laitettiin neljä vuotta sitten ja alkuun vuotoa oli lähes neljä kuukautta todella runsaasti, kunnes lakkasivat lähes kokonaan.

Otatin pois, koska en enää tarvitse ehkäisyä ja sivuoireet vaivaavat (lihominen, ylimääräinen karvoitus, näppylät yms.). Mieluummin kestän runsaatkin kuukautiset, ja on taas sellainen tunne, että kohtu tyhjenee kunnolla. Varmaan vain jonkinlainen valeolo, mutta tuntuu oikeasti hyvältä, että kroppa toimii taas normaalisti niin kuin luonto sen tarkoitti.
 
Samata sanat
Kierukka poistettiin tiistaina, keskiviikkona pientä vuotoa ja torstaina kipinkapin kauppaan ostamaan isoimpia siteitä, mitä löytyi. Kierukka laitettiin neljä vuotta sitten ja alkuun vuotoa oli lähes neljä kuukautta todella runsaasti, kunnes lakkasivat lähes kokonaan.

Otatin pois, koska en enää tarvitse ehkäisyä ja sivuoireet vaivaavat (lihominen, ylimääräinen karvoitus, näppylät yms.). Mieluummin kestän runsaatkin kuukautiset, ja on taas sellainen tunne, että kohtu tyhjenee kunnolla. Varmaan vain jonkinlainen valeolo, mutta tuntuu oikeasti hyvältä, että kroppa toimii taas normaalisti niin kuin luonto sen tarkoitti.
Puhut kutakuinkin mun suulla, kierukka tosin asennettiin vuosisitten, 6 kk jatkuvaa vuotoa, siitä eteenpäin jatkuvaa tiputtelua, kunnes viikko sitten otettiin pois 3 vrk poiston jälkeen alkoi niukka vuoto, nyt 1vko poistosta alkoi ihan tajuttoman runsas vuoto, isja hyytymiä ja sidettä saa vaihtaa parin tunnin välein :/

Samoja haittavaikutuksia oli minullakin, akne, karvoitus, painonnousu, ärtyisyys...

Ikinä enää en sekaannu kierukkaan!

Hämmentävää on se, että vuotoa tulee, vaikka Nuvaring on ollut käytössä kierukanpoistosta lähtien.
 
30vee
multa poistettiin kuparikierukka 3kk sitten. tyhjennysvuotoa tippui vuoro viikoin poiston jälkeen, ei mitään maata kaatavaa vuotoa, mutta tihkuttelua. kummastelin tätä viikosta toiseen jatkuvaa ilmiötä kovastikin..sitten tuli reilun viikon paussi, ja nyt reilut kaksi viikkoa sitten "alkaneet" menssit ovat edelleen päällänsä! tai vuoto on vähäistä, mutta jokapäiväistä. sain gynelle ajan vasta parin viikon päähän, joten ei auta kuin stressata sinne asti varmaankin..raskaana tuskin olen, oireet eivät nyt oikein siihen viittaa. makuuhuonehauskathan tästä tällaisesta kärsii... :(
 
"kysymysmerkki"
Minulle laitettiin Mirena vajaa vuosi sitten. Ensimmäiset 6kk menivät tiputteluvuodosta kärsiessä, jotka sitten loppuivat täydellisesti. Kierukka toimi siis kuin unelma. Nyt viikko sitten kävin ottamassa sen pois raskauden toivossa, pari päivää poistosta alkoi runsas vuoto, hyytymineen päivineen ja kovat vatsa kivut/säryt. Loppua ei näy. Kauanko tätä voi kestää?? :D
 

Yhteistyössä