Akku loppu, vessapaperi loppu, tyttö kipeä, mies tekee kiusaa ja ei auta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Shine
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä:
sä sit vingut silt ukoltas mitään, jos kerran ootte eroomas? meinaatko eron jälkeenkin ruikuttaa miehelle et akku on loppu, lapset kipeenä, jääkaappi on tyhjä, ei oo rahaa.......?
Kyllähän se ukko jäynää tekee ku annat aiheen.
No ymmärrätkö kulta pieni, että tämä on meidän yhteinen koti vielä, tämä ok talo, yhteinen auto, yhteiset lapset varsinkin. Ja lasten takia tässä näitä asioita yritän hoitaa aikuismaisesti. Mitä ihmeellistä siinä on? |O :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

meillä myös ero meneillään ja joka kerta kun vähänkin tarviin apua niin heti soitan miehelle, miksi hänen muka pitäisi päästä niin vähällä...tyhmä jos niin lulee.Odottakoon vaan kun saas en oman kämpän niin muksut onkin siellä sitten harva se yö, hän kun on valmis tekeen kaiken lasten vuoksi niin minähän otan hyödyn irti ja voivotan surkeuttani.Nyhdän sen äijän vielä kuiviin tässä samalla. Nauttikoon nyt vapaudesta mitä niin kovasti halusi ja miksi otti eron.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä myös ero meneillään ja joka kerta kun vähänkin tarviin apua niin heti soitan miehelle, miksi hänen muka pitäisi päästä niin vähällä...tyhmä jos niin lulee.Odottakoon vaan kun saas en oman kämpän niin muksut onkin siellä sitten harva se yö, hän kun on valmis tekeen kaiken lasten vuoksi niin minähän otan hyödyn irti ja voivotan surkeuttani.Nyhdän sen äijän vielä kuiviin tässä samalla. Nauttikoon nyt vapaudesta mitä niin kovasti halusi ja miksi otti eron.

Minä olen meillä se, joka halusi eron, mieskin kyllä, mutta jahkaa ja jahkaa kuitenkin. Haluis vielä selvittää asiat yms. Tähän mennessä minä olen ollut se, joka on halunnut selvittää asioita, olla riitelemättä yms. että asiat olisi hyvin, mutta aina on menny lopulta yhtä huonosti. Toki olen itsekkin riitoihin yms. syypää, en sitä kiellä.

Tommosta kiusantekoo ja vittumaisuutta en silti ikinä ole hyväksyny enkä hyväksy, mitä mies harjottaa. Siihen kuuluu myös uhkailu ja kiristys.

Mies sano mulle, että yleensä se, joka haluaa eroa, saa hoitaa lapset ja käytännön asiat kaikki. Pah, saa kyllä itsekkin tehdä jotain lasten hyvinvoinnin eteen. Musta sen ei tartte huolehtia, mää kyllä pärjään ja paljon paremminkin ilman miehen latistamista.

Lapsista tässä kuitenkin on kysymys. Hyvä, että sulla mies hoitaa lapsia yms. Uskon, että meilläkin, kun minä + lapset saadaan kämppä ja muutetaan tästä yhteisestä talosta pois. Kyllä mies tykkää lapsistaan ja on varmasti ihan hyvä isä silloin kun olisi lasten kanssa, se on vaan niin harvinaista ollu aina...

Katkera?

Jaa tuli mieleen vielä, että onko teillä sitten yhteishuoltajuus, vai miten teillä menee noi "kyläilyt" lapsilla?

Mun mies uhkailee (taas kerran), että hakee esikoisen huoltajuutta ja hänen ei tarvitse sitten maksaa elatusta kuin yhdestä. En tiedä miten se oikeesti menee...

Ja sitten sitä, että ottaa lapset vaan jokaitoinen viikonloppu (2 nuorempaa), että saan olla omillani ja kärsiä (siis hoitaa yksin lapsia). EN ymmärrä, ittelleen se vaan hallaa tekee ja lapsille tietenkin, jos ei niitä halua ottaa sen takia, että haluaa tehdä mulle kiusaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Shine:

Jaa tuli mieleen vielä, että onko teillä sitten yhteishuoltajuus, vai miten teillä menee noi "kyläilyt" lapsilla?

Mun mies uhkailee (taas kerran), että hakee esikoisen huoltajuutta ja hänen ei tarvitse sitten maksaa elatusta kuin yhdestä. En tiedä miten se oikeesti menee...

Ja sitten sitä, että ottaa lapset vaan jokaitoinen viikonloppu (2 nuorempaa), että saan olla omillani ja kärsiä (siis hoitaa yksin lapsia). EN ymmärrä, ittelleen se vaan hallaa tekee ja lapsille tietenkin, jos ei niitä halua ottaa sen takia, että haluaa tehdä mulle kiusaa...

no tottakai mies maksaa elatuksen kaikista lapsista, jos ne kerran hänen ovat ja kaikki lapset asuvat äidillä. aivan sama onko yhteis vai yksinhuoltajuus.

Olisko miehessäs vähän narsistin vikaa? Kun kokee tärkeämpänä vain tehdä kiusaa sinulle? Ja voi noin vain pompotella lapsia, jotka ovat myös hänen? Itselläni lähipiirissä vähän samantyyppinen tilanne, tosin uskallan sanoa että ehkä hieman pahempi jopa... :(

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
No johan on :o Sun täytyy kostaa...teet miehelle jotain ruokaa, vaikka mureketta ja piilotat sinne kissan paskaa :kieh:

Tää oli hyvä :laugh: . Pakkaa ensin ne miehes tavarat sinne jätesäkkiin ja ruuan jälkeen annat jätesäkit ja kerrot mitä ruuassa oli. Voimia sulle, ei tosiaankaan sun tilanne naurata :hug: . Ja se oli hyvä neuvo et osta akku (lainaa vaikka rahat) pyydä naapuria auttamaan ja aja auto katsastukseen. Saa sun mies pitkän nenän!

Alkuperäinen kirjoittaja tyttitiina:
Olisko miehessäs vähän narsistin vikaa? Kun kokee tärkeämpänä vain tehdä kiusaa sinulle? Ja voi noin vain pompotella lapsia, jotka ovat myös hänen? Itselläni lähipiirissä vähän samantyyppinen tilanne, tosin uskallan sanoa että ehkä hieman pahempi jopa... :(

ei välttämättä narsisti. voihan miehelläkin olla henkisesti paha olla. kyllä tilanne siitä tasoittuu.

Alkuperäinen kirjoittaja JoosepinÄiti:

no tottakai mies maksaa elatuksen kaikista lapsista, jos ne kerran hänen ovat ja kaikki lapset asuvat äidillä. aivan sama onko yhteis vai yksinhuoltajuus.

No se meinas, että esikoinen jääkin tähän asumaan miehen kanssa. No, mies tekee aamusta iltamyöhään töitä yrittäjänä, onko kiva tytön olla tässä talossa yksin? Musta mies on johdatellu tyttöä siihen, että "isin ei tarttis jäädä tänne yksin asumaan". Näin tyttö sano mulle, kun kysyin, mitä mieltä hän on, haluaako muuttaa sitten, vai jäädä tänne, saa itse päättää, kun koulu on täällä ja kaikki kaverit. Sitten yhdessä mietittiin, että kyllä luokaltaan monikin on muuttanut ja siten kaverit on jääny tänne, mutta on sitten saaneet uusia kavereita uudesta koulusta...

Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
No johan on :o Sun täytyy kostaa...teet miehelle jotain ruokaa, vaikka mureketta ja piilotat sinne kissan paskaa :kieh:

Tää oli hyvä :laugh: . Pakkaa ensin ne miehes tavarat sinne jätesäkkiin ja ruuan jälkeen annat jätesäkit ja kerrot mitä ruuassa oli. Voimia sulle, ei tosiaankaan sun tilanne naurata :hug: . Ja se oli hyvä neuvo et osta akku (lainaa vaikka rahat) pyydä naapuria auttamaan ja aja auto katsastukseen. Saa sun mies pitkän nenän!
No sen teenkin, täytyy rahat vaan lainata...

ei välttämättä narsisti. voihan miehelläkin olla henkisesti paha olla. kyllä tilanne siitä tasoittuu.
Juu, mutta miksi se pitää kostaa lapsille. :/ Lapsethan tuossa loppujenlopuksi kärsii. Aikusen pitäisi osata laittaa lasten tarpeet oman pahan mielensä edelle.

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:

Juu, mutta miksi se pitää kostaa lapsille. :/ Lapsethan tuossa loppujenlopuksi kärsii. Aikusen pitäisi osata laittaa lasten tarpeet oman pahan mielensä edelle.

mutta aina ei välttämättä pysty vaikka olisi miten hyvä vanhempi tahansa. vai kuinka moni palstalainen voi käsi sydämmellä vannoa, ettei koskaan ole purkanut pahaa mieltään tai väsymystään lapseensa?
ja kyllä se ero on suuri kriisi myös miehelle!

mutta aina ei välttämättä pysty vaikka olisi miten hyvä vanhempi tahansa. vai kuinka moni palstalainen voi käsi sydämmellä vannoa, ettei koskaan ole purkanut pahaa mieltään tai väsymystään lapseensa?

Sehän siinä onkin... Vaikka onkin suuri kriisi myös miehelle, se ei oikeuta tuollaista käytöstä lapsia kohtaan. Pitäisi löytää toisenlaiset keinot purkaa pahaa oloa ja ahdistusta. Vaikka hyvähän se minun on sanoa...

En ole väittänytkään ettei olisi kriisi. Varmaan jokainen on joskus sortunut tuohon että purkaa tahtomattaan pahaa mieltään lapseensa. MUTTA jos lapsi konkreettisesti kärsii, siis ei pääse lääkäriin jne, niin silloin ollaan mun mielestä ihan kiusanteon puolella. :(

elatustuet maksaa molemmista lapsista. Me sovimme että lapset olisi hyvin paljon myös isänsä luona kun hän vain saa asunnon, minulla on vuorotyö niin jo senkin vuoksi hänen on otettava yhtä suuri vastuu käytännössä muksujen hoitamisesta. Minä en näitä lapsia yksin tehnyt enkä myöskään ala niitä yksin hoitamaan. En rupea yksin tahkoon seuraavaa 10 vuotta, menettämällä paljon omasta elämästä ja vapaudesta,olkoon niin hyvä isä kun sanoo olevansa ja ottakoon lapset todella konkreettisesti elämäänsä ja arkeensa. Nyt hyvittelee ostamalla kaikkea lapsille ja käymällä ruokakaupassa ym...ja hoitelisi minunkin "tarpeeni"vielä..naurettava äijä!!! Syyllistän häntä tästä lopunikää, varmasti tulen muistuttamaan aikaajoin että kuka se halusikaan rikkoa perheen ja lasten kodin. Suurinta rakkautta on olla epäitsekäs, kyllä se vapaus olisi koittanut vähän myöhemminkin...ei tainnut pää kestää pieniä lapsia...nooh mitenköhän kestää kun kohta he ovat siellä ja paljon, niin että minä alan toteuttaa itseäni kun olen häntä viimeiset 10 vuotta palvellut unohtaen itseni.

Miksi ette järjestä elämää nin, että eronkin tullessa pystytte elämään itsenäisesti! Aina palstalla valitetaan kun pariskunnilla on eri tilit ja autot jne. mutta joskus se on erittäin järkevää. Meillä ainakin on kun elämästä ei koskaan tiedä ja sitten ei ainakaan pidä jäädä ruikuttamaan, että vessapaperikin on loppu. Minä en ole koskaan ymmärtänyt, että kaikki on yhteistä, ihan koko elämä ja sitten ruikutetaan vessapaperista, rahasta ihan kaikesta. Joskus asiat voi tehdä huomattavasti helpommin.

Mä luulen et yrittää tolla auttamattomuudella näyttää sulle ettet pärjää ilman sitä. Nyt hoidat ITSE hommat kuntoon ja näytät että selviät mainiosti yksinkin!!

No mutta sähän olet eroamasa, ymmärsinkö oikein?? Et siis voi turvautua enää mieheesi. Sun pitäis nyt toimia kuten yh, mutta ehkä et sitten siihen pysty, koska olet miehessäs vielä niin kiinni. Kun erotaan se on thats it. Sillä ei ole siis velvoitteita enää auttaa sua. Kokoa itsesi ja näytä että tulet toimeen ilman itsekästä sikaa. Ja tää neuvo oli hyvällä ei pahalla. Nyt kun ukkos huomaa ettet tuu ilman häntä toimeen, niin se nauttii että huomaa sun olevan ihan pihalla.

Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
Vaikka olette eroomassa niin ei sitä ukkoo sit lasten hyvinvointi edes kiinnosta??? Mä harvoin kiroon täällä palstalla, mut onpas vittumainen äijä |O

No se ei tajua sitä, että ei se teekkään pelkäsään MULLE kiusaa, vaan myös lapsille.

Eilen se vitun ääliö oli lapsille sanonu, kun he olivat kysyny, miksei isi enää tuu kotiin, että isi haluais selvittää asia, mutta äiti ei halua. Ei perkele! :o |O :headwall: Just sovittiin YHDESSÄ, että erotaan (siis miehen kanssa). Ja se sekottaa lasten päätä vinkumalla niille jotain paskaa. :headwall: Esikoinenkin itki ihan täysillä sen kauppareissun jälkeen eilen (oho, mies haki meille kuitenkin maitoo ja margariinia *hurraa*)
:headwall:

Ääliömäisintä toimintaa mitä vaan voi olla on toi lasten pään sekoittaminen tollasilla asioilla. ero ei oo koskaan helppo lapsille niin siinä jos sit vielä syyllistetään toista niin johan lapsikin kohta ajattelee, että kyllä on äidin vika koko ero...voi juma mikä ukko.
Toki tunteet on pinnassa varmaan itse kullakin tuossa tilanteessa, mutta pitäs ajatella ennenkaikkea lasten parasta.

Voimia sulle jaksaa eron läpi ja kyllä se siitä sit helpottuu kun ero on selvemmillä vesillä :hug:
Kiitos. :hug:
Niin, lapset kärsii ihan tarpeeks jo siitä, kun näkee, että vanhemmat riitelee ja äiti on välillä ihan maassa täällä kotona. :/
Anoppi toi isommata lapset just kotiin niiltä ja kysyin, oliko jutellu tänään miehen kanssa. Anoppikaan ei ollu saanu yhteyttä koko päivänä.

Selitin sille tilanteen ja pokka ei pitäny ja itku pääsi. Sano, että soita heti, kun tarviit apua. Ja kyseli onko meillä ruokaa yms.

Miten noin huomaavaisesta äitistä tulee noin kusipää lapsi (mun mies)? :headwall:

Mulla oli eksän kanssa (tytön isä ) vähän samanmoista. Kun laps kysy isältä, että miksi eroamme, hän oli sitten vastannu äiti haluaa etsiä itselleen uuden miehen ja sulle uuden isän. Ja eron jälkeen, kun hän ei halunnut tavata lastaan ja lapsi ei näin ollen näe isäänsä, oli sekin mun vika (siis isän mielestä ) :headwall:
Jotkut miehet ei vaan osaa suhtautua aikuismaisesti joihinkin asioihin, vaikka ensi alkuun kuinka kypsiltä ja fiksuilta vaikuttavatkin.

Voimia sulle ap! :hug: Onneksi anoppisi osaa suhtutua asiaan järkevästi ja auttaa sinua ja lapsia :flower:

Jos eroatte ja lapset jää sulle. Sulla on silloin edelleen päävastuu lapsista. Et siis voi soittaa, että tule auttamaan jne. Tai edes vaatia, vain sen tähden että lapset ovat yhteisiä. Silloin toinen jää lasten kanssa, ja toinen muuttaa pois.

Silloin aletaan rakentamaan sitä uutta elämää. Sillä joka jää yksin, hänen täytyy rakentaa elämänsä tavallaan ihan alusta. Silloin vain ne elarit ja lasten tapaamisjutut sovitaan, muuten pariskunta sitten sopiikin ne omat pelisääntönsä. Ja katkeruus erossa voi aiheuttaa sen, että lapset joutuvat kärsimään. Äiti monasti käyttää lapsiaan lyömäaseena, huomaamattaan. Mies monasti kostaa lapsiensa kautta.

Kun kaksi aikuista ihmistä eroaa, se pitäisi tehdä aikuismaisesti. Näin ei ikävä kyllä käy. Mutta sinua neuvoisin nyt nielemään ylpeytesi ja turvautumaan kaikkiin muihin kuin mieheesi. Ikävä kyllä et ole ensimmäinen etkä viimeinen joka eroaa. Ja se, että asiat eivät suju kertoo sen että teillä on vielä tunteita toisianne kohtaan. Sekä selvittämättömiä asioita.

jne. jne. Ja mies itte ajelee ees taas autolla ja ei piruuttaansakkaan ja vittumaisuuttaankaan hommaa tohon autoon uutta akkua. Se pitää kuulemma vaihtaa. No, mihis mää meen sen vaihtaan, kun ei sillä voi ajaa.

Nuorimmalla on kuumetta ja räkätauti. Mites mää lääkäriin, apteekkiin, kauppaan jne. menen?

Paskapaperia tuo onneks anoppi pari rullaa niiltä, kun isommat on siellä käymässä ja tulevat kohta takasin.

Olis kyllä kirveellä ja haulikolla töitä!! |O |O :headwall: :headwall:

NIIN ja en päässyt hakemaan mun pankkikorttia pankista, kun vaihdettiin pankkia ja nyt mulla ei oo rahaakaan käytössä yhtään!

ei auta????? eihän sen pidäkään jos eroamassa olette. mieti miltä miehestäsi tuntuu. kaikki antavat sulle sympatiaa, mutta koko totuutta kukaan meistä ei voi tietää. mulla osin sympatiat on miehesi puolella. tuskin hänelläkään ihan helppoa on tällä hetkellä, mutta miehen tapa surra voi olla juuri tuota.

Jos yhteiselo loppuu niin ei se todellakaan tarkoita sitä etteikö ex puolisolla olisi lupa/kohteliaista auttaa. Miksi pitäisi vaikeuttaa tahallaan toisen elämää, meillä ainakin autetaan toisiamme kaikissa asioissa ihan tasapuolisesti ja se jolla auto niin auttaa enemmän kuljetus ym kauppa asioissa ja toinen sitten auttaa muuten. Minusta eron jälkeinen ystävyys on parasta se että tietää että voi aina soittaa toiselle ja pyytää apua ja se että edelleen välitetään toisistamme.Ei tarvitse esittää selviytyvänsä kaikesta yksin, on inhimillistä tarvita toista edelleen jonka kanssa onn saattanut vierähtää vuosia jopa kymmeniä yhdessä, mutta toki jos välillä on vihan tunteita niin silloin ystävyys ei toimi.

Olette eroamassa. Jatkossa sinun tulee joka tapauksessa selvitä noistakin asioista omin avuin, joten joskushan se "itsenäistyminen" on aloitettava. Inhottava ukko kun tahallaan kiusaa, mutta sille ei kai nyt mahda sitten mitään :( eli ei taida auttaa kuin ottaa ohjat omiin käsiin ja näyttää sille paskiaiselle, ettei hän sinua nujerra ja selviät mainiosti ilman mokomaa idioottia! Voimia sinulle, ole vahva, selviät kyllä ja näytät sille! :hug:

Yhteistyössä