ÄKKIÄ! HM:n vaatekoot,apua..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
TYtölle tilaamassa teepaitoja, tyttö nyt tasan metrin pitkä. 110/116 paidat on nyt justiinsa, ja aattelin tilata 122/128 paitoja kesäksi MUTTA: onko ne aivan hirrveen paljon isompia kuin nuo 110/116?? Onko kukaan käyttänyt kokoa 122/128 nelivuotiaalla,siis noissa paidoissa?

Ne vaihtelee ihan hirveästi, se on ihan arpapeliä, mitä mitoitusta sattuu olemaan, meillä on myymälästä ostettu paidat, jotka olivat samaa kokoa, vaikka toisessa kokolappu oli 116 cm ja toisessa 128. Mittailin niitä paitoja vielä päällekkäin, kun ihmettelin kokoja. Jos oli jostain virhepainamasta kyse, niin se koski sitten kaikkia saman vaatteen kokomerkintöjä.

tilaat vaan reippaasti molempia ja palautat sitte ne mitkä on huonomman kokoisia. mua harmittaa ku kiltit ja säntilliset ihmiset ei uskalla palauttaa jos tulee vääränlaisia ku sitte on toisia jotka haluaa yhden mekon ja tilaa parikymmentä eri kokoisina ja palauttaa 19.. kun niinhän sen postimyynnin kuuluukin mennä, että saa rauhassa sovitella kotona.

Kiitos vastauksista! Juuri tytöllä päällä tuo 110/116 paita ja on kyllä just, ei tykkää käyttää liian tiukkoja vaatteita. Taidan olla törkee ja tilata molempia kokoja, palautan sit sen joka ei passaa.. :) Täältä korvesta kun ei paikan päälle pääse sovittamaan niin helposti.

En mä ostais noin isoja. Meillä pojalla 105cm on käytössä HM vaatteista 110/116v ja on just sopiva. Kesäksikin vielä uskon ton koon menevän. Tosin koko saattaa vaihdella eri vaatteiden välillä, mutta kyllä musta HM koot aika lailla kokomerkinnän mukaisia.

Meilläkin pikkusen päälle metrin mittainen poika, hoikka ja itse kyllä ostaisin 110/116. Meillä on aika hyvin natsannu H&M:llä noi koot niiden ikävuosien mukaan mikä siinä kokolapussa on tuon koon lisäksi. Kyllä tuo 122/128 on varmasti todella iso.

Yhteistyössä