Äkkiä apua!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Meidän terassille on tippunut pesästä oravanpoikanen. On aivan vauva vasta. Silmät kuitenkin ilmeisesti auenneet mutta karvoja vain hännässä.

Itse en pysty kohmeista pientä hoitooni ottamaan, olisiko Keminmaan alueella sattumoisin ketään, kuka olisi kykeneväinen pienen suojiinsa hakemaan? Netistä löytyy kyllä googlaamalla hoito-ohjeet, mutta meille ei voi pientä sisälle ottaa.

Kohmeissaan on jo raukka kylmästä.

Ei hakenut äippäorava edellistäkään, joka tippui sokeana pari viikkoa sitten :( Liekkö tuo itse tiputtelee niitä. Enkä halua eritellä syitä, miksi en voi itse ottaa, mutta se nyt vain ei ole mahdollisuus. Niin valitettavaa, kuin se onkin.

kyll'ä kai sä sen nyt vähäks aikaa voit ottaa ja toimitat huomenna johonkin kuten helsingissä toimitetaan pieneläinklinikalle, korkeasaareenkin ottavat eläinvauvoja

Jos emo ei puolen tunnin sisällä tule, vie nyt pienelle edes jokin viltti ettei kylmissään tarvitse olla. Mielellään sellainen, jossa ei hirveästi mitään ihmisen hajuja ole. Jotkut löytöeläintalot ottavat myös villieläinten poikasia, samoin eläintarhat, huomenna soittoa molempiin.

Tosin paras vaihtoehto olisi, että emo hakisi pikkuisen pois.

Ei täällä ole googlen mukaan mitään tahoa, joka päivystäisi tällaisessa tilanteessa. Yksi ainoa löytöeläinkoti ja sekin on koirahoitola kymmenien kilometrien päässä :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei hakenut äippäorava edellistäkään, joka tippui sokeana pari viikkoa sitten :( Liekkö tuo itse tiputtelee niitä. Enkä halua eritellä syitä, miksi en voi itse ottaa, mutta se nyt vain ei ole mahdollisuus. Niin valitettavaa, kuin se onkin.

Teillä on joku lemmikki?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei täällä ole googlen mukaan mitään tahoa, joka päivystäisi tällaisessa tilanteessa. Yksi ainoa löytöeläinkoti ja sekin on koirahoitola kymmenien kilometrien päässä :(

Soita jollekin muulle päivystäjälle?Ehkä tietää.
Mutta tuskin sitä kukaan tulee hakemaankaan enää tähän aikaan :(

Tee nyt äkkiä jotain! Soita johonkin, vie jollekkin tuttavallesi joka voi pienen ottaa, jos ei emoa ole aikoihin näkynyt niin orava pitää saada pois sieltä, ei noin pieni kauan kylmässä kestä ja joku peto sen sieltä vielä nappaa!

Toimi,hop hop! Kai sinä sen sisälle voit siksi aikaa ottaa että saat asiat järjestymään eteenpäin

Soitin 020202, mutta karu totuus oli, ettei täällä ole mitään muuta päivystävää, kuin eläinlääkäri ja sekin ottaa vastaan vain vakavia äkillistä hoitoa vaativia eläinten sairastapauksia. :(

Tein sitten kuitenkin piposta ja villasukasta pesän ja laitoin hanskan peitoksi. Vaikkakin luulen, että nuo eivat riitä pitämään pientä lämpimänä ja linnuilta suojassa yön yli. Jos on aamulla hengissä, niin soitan eläinlääkärille, mitä teen.

Säälittää raukka, kun vain olisi joku, joka sen voisi itselleen hoitoon ottaa.