äkkiä apua!!!! miten tehdään hiuksiin ns. foliokiharat tms...???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ongelmapää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ongelmapää

Vieras
meillä illalla pikkujoulut ja mä en tiedä mitä tän pään kanssa teen... :O

haluaisin kokeilla ns. foliokiharoita...

hiukset on aika lyhyet. ja hieman kerrokselliset tai no..siis kasvaneet nätistä lyhyestä, ylipitkiksi, eli niitä ei saa mitenkään nätisti vain kampaamalla ja vahalla.

tuleeko folioista kui napakat? haluaisin aika napakat käkkärät.

ja tärkein... miten ne tehdään?????

selittäkää ihan yksinkertaisesti!!! olen siis tyhmä kun en osaa ;C

mulla on ilmakiharrin, mutta sillä ei saa... on niin iso se kiharrinosa siinä... tulee lötköt.

muitakin konsteja saa laittaa....

AUTTAKAA !!!!!

joku on varmaan etevämpi auttaan kun minä, mutta voin kertoa miten itse olen foliokiharoita tehnyt:

rytistele foliosta pitkiä suht tukevia suikaleita, kiedo aika ohuita kerroksia hiuksia pötköjen päälle ja ja kiedo folioiden päät keskenään yhteen joten ne pysyy kiinni. periaatteessa mitä ohuemmat kaistaleet hiuksia, sitä kiharammat tulee. kannattaa varmaan käyttää jotain esim muotovaahtoa jotta kiharoista tulee kestävät. anna olla päässä aika kauan, että ne kuivuu kun muotovaahdosta kostuvat. hauskoja juhlia!

Mä teen näin, jos ihan kunnon korkkiruuvit haluun: Otan pienen osion hiuksia, supsautan hiusvettä/geeliä, pyöritän osion korkkiruuviksi ja vielä sen korkkiruuvin rullalle ja pistän pinnillä päähän kiinni. Eli tees sellaisia myttyjä koko pään täyteen. Tulee muuten tosi säkkärä.
Foliolla tai talouspaperilla saa sitten vähän isommat kiharat. Eli teen foliosta/talouspaperista pötkyjä (vähän kuin paplareita) ja pyöritän hiuksen muotoilutuotteineen niiden ympärille ja laitan folion/talouspaperin päät solmuun. Folioissa on se hyvä puoli, että kun pää on täynnä foliopapiljottelja niin sitä voi varovasti lämmittää hiustenkuivaajalla.

Annan olla mytyt tai paplarit jonkun tunnin ja otan pois.
Että näin :)

Alkuperäinen kirjoittaja minea:
joku on varmaan etevämpi auttaan kun minä, mutta voin kertoa miten itse olen foliokiharoita tehnyt:

rytistele foliosta pitkiä suht tukevia suikaleita, kiedo aika ohuita kerroksia hiuksia pötköjen päälle ja ja kiedo folioiden päät keskenään yhteen joten ne pysyy kiinni. periaatteessa mitä ohuemmat kaistaleet hiuksia, sitä kiharammat tulee. kannattaa varmaan käyttää jotain esim muotovaahtoa jotta kiharoista tulee kestävät. anna olla päässä aika kauan, että ne kuivuu kun muotovaahdosta kostuvat. hauskoja juhlia!

ööööö... eli hiusten ei tarvii olla yhtään kosteat....???? muotovaahtoa kyllä ajattelinkin laittaa....

Alkuperäinen kirjoittaja ongelmapää:
Alkuperäinen kirjoittaja minea:

ööööö... eli hiusten ei tarvii olla yhtään kosteat....???? muotovaahtoa kyllä ajattelinkin laittaa....

Voi ne vähän kosteat olla, mutta sitten täytyy odottaa, että hiukset on KOKONAAN kuivunu ennenku aukasee rullat.

kiitos paljon kaikille!!!!! jotain tuollaista sen aavistinkin olevan. en vaan ollu varma. on ollu aina lyhkäset hiukset ja oikeastaan vahalla pyöritys ja lakka on riittäny. mut nyt nää on tosiaan "ylipitkät" lyhyet, niin laittaminen on yhtä hel......vettiä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
aloitetaanko rullaus tyvestä vai hiusten latvoista, mulle on usein jäänyt ne latvat epäsiisteiksi...

Mä alotan latvoista. Sen verran laitan muotovaahtoo/geeliä/hiusvettä, että saan latvat "suipoiksi", ettei jää törröttämään. Silloin tulee myös siistit kiharat. Tai sitten sen verran kosteana pyörittelen hiukset.