akinetobakteeri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tina-75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tina-75

Vieras
rv 16 minulla alkoi kipeähköt supistukset ja otettiin bakteeriviljely,(nyt viikkoja 22) tulos: akinetobacter baumannii ++
Eivät osanneet äitipolilla sanoa mistä on kysymys, omasta pyynnöstäni tekivät infektiolääkärin konsultaation ja siitä en vielä ole kuullut. Itse asiaa selvitelleenä luin seuraavaa: kyse on gramnegatiivisesta sauvabakteerista joka mielellään kehittää resistentin (vastustuskyvyn) antibiooteille, eli painii samassa sarjassa kuin esim. mrsa (multiresistentti stafylokokki-A). Huoleni onkin nyt suuri, eli entä jos se menee sikiöön kalvojen läpi (voi tehdä verenmyrkytyksen) Synnytyksessä voi siirtyä verenkiertoon ja tuloksena sepsis (verenmyrkytys) jne...
Onko kenelläkään tietoa tai kokemusta tästä minua kovasti huolestuttavasta asiasta? olisin kiitollinen kokemuksistanne

Moikka Tina -75!

Onko bakteeriasiassa selvinnyt mitään uutta? Onko kaikki jo taas hyvin?
Nämä bakteeriasiat ovat melko vieraita ja tuntemattomia aiheita monelle, olen sen huomannut niiden kanssa itse painiskelleena. Se varmaan selittää ettei kukaan ole kommentoinut asiaa.
Itseltäni on löytynyt myös vuosi sitten harvinainen ESBL-bakteeri, joka aiheuttaa virtsatietulehduksia. Kyseessä on myös hyvin resistentti kanta johon tepsii 60:stä antibiootista vain yksi ( vaikken lääkäri olekaan, maalaisjärjelläkin ajateltuna pelottava ajatus että mikäli bakteeri on kehittänyt resistentin jo 59:ää antibioottia vastaan, onko sille juttu tai mikään kehittää suojamekanismi tuota viimeistäkin vastaan:(()Tuo bakteeri ei välttämättä lähde koskaan kokonaan, mutta mahdollisuudet että se ajan kanssa poistuu on olemassa. Se myös muuttaa muotoaan joten sen vastustuskyky vaihtelee.
Minulle se on aiheuttanut ensimmäisellä ilmenemiskerralla useiden tehottomien antibioottikuurien seurauksena munuaistulehduksen ja verenmyrkytyksen.
Se löytyi minusta vielä pari kuukautta sitten joten se minussa todennäköisesti elää nytkin (elää suolistossa, aiheuttaa tulehduksen siirtyessään virtsateihin).
Olen kolmen kuukauden estolääkityksellä, jonka toivotaan poistavan sen minusta lopullisesti.
Nyt minulla on varma tunne raskautumisestani ( en ole testannut mutta oireet ovat aivan selvät ja kuukautiset loistavat poissaolollaan), ja mielessä pyöriikin raskaus ja outo bakteeri.
Mikäli en nyt olisikaan raskaana, tulen lähitulevaisuudessa olemaan.
En ole varmasti maailman ensimmäinen vastustuskykyisen e.coli bakteerin kantaja, mutta aiheesta ei löydy juurikaan tietoa mistään ja vielä vähemmän kokemuksia kantajuudesta ja raskaudesta/ synnytyksestä.
Olisi helpottavaa kuulla muilta kokemuksia, kuinka ovat vaikuttaneet raskausaikana, miten synnytys on sujunut ym.?
Toivottavasti sinulla Tina-75 on kaikki hyvin eikä bakteeri ole aiheuttanut ongelmia. Minäkin teen kaikkeni estolääkkeiden, karpalomehun, vitamiinien ja maitohappobakteerien armeijani kanssa.

Yhteistyössä