Äkillinen kova alavatsakipu ja oksentaminen pp2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kevätesikko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kevätesikko

Jäsen
05.06.2007
325
0
16
Minulle tehtiin alkionsiirto (tuore) keskiviikkona ja eilen, pp2, alkoi ihan yhtäkkiä todella kova alavatsakipu ja pahoinvointi. Kipu oli niin kovaa, etten uskaltanut liikkua ja hengitinkin ihan eri tavalla pinnallisesti ja nopeasti. Nousi hirvittävä hiki ja lopulta oksensin. Tällöin kipu oli kestänyt vajaan tunnin. Olen oksentanut viimeksi joskus yläasteella jos ei oteta huomioon muutamaa dagen efteristä johtuvaa tapausta. Minulle ei siis ole normaalia että tuosta vaan oksennan.

Kipu hellitti parissakymmenessä minuutissa oksentamisen jälkeen kun makasin paikoillani, mutta kun varovasti nousin ylös siirtyäkseni sänkyyn, pahoinvointi alkoi välittömästi ja kipu yltyi taas lähes sietämättömän kovaksi. Mies jo hätääntyi että NYT soitetaan sinne päivystykseen, mutta minä halusin odottaa jos kipu taas laantuu kun en voinut muuta kuin ulista kivusta. Ja taas kipu alkoi vähitellen siitä laantua ja lopulta meni ohi, tosin vessassa käydessä maha sattuu edelleen. Pahoinvointikin laantui kuvotukseksi.

Nyt ihmetyttää että mitä ihmettä se oikein oli? Onko jollekin sattunut vastaavaa? Ei se täysin normaalia voinut olla mutta ei kai toisaalta mitään kovin vakavaakaan kun kerran meni itsellään ohi. :o

Oon kuullut että joillakin olisi ollut samanlaisia kokemuksia myös yhdellä läheisellä ystävälläni ja myöhemmin sitten selvinnyt että on raskaana. Eli kiinnittymisen aikoihin on tullut kamalia vatsakramppeja ja oksentanut ja paskonut samaan aikaan ihan hillittömästi, sitten se on mennyt vain ohi.
Toivottavasti siellä olisi tärppi käynyt ja testi näyttäisi sitten plussaa b:Dd

Mulla on ollu muutama päivä punktiosta kahen ekan hoidon aikana samalta kuulostavia kramppeja. Mulla ne on yleensä iskeny yöllä.Kipu on ollu sitä luokkaa että olen varma kuolevani ja sitten iskee valtava kylmän hien puuska...ekalla kerralla soitettiin sairaalaan ja sanovat että tulla käymään. No siinä puhelun aikana kipu pikku hiljaa alkoi laantua ni sanovat että jos jaksaa aamuun ni sitte käyä. Kävin seuravana päivänä mut se oli viikonloppupäivystyksessä semmonen läpihuuto juttu että pikkusen painelivat munasarjojen kohalta ja joo no tässä sulle 1g panadolin resepti.
Toisella kerralla hammasta purren ja särkkylääkettä syöden +paljon vettä juoden sen kanssa taas jotenki oli.
Nyt kolmannen hoidon aikana ei oo tullu onneksi mitään.

Kerättiinkö sulla paljon muniksia?Voisko olla hyperistä johtuvaa?Kannattaa kuitenki soittaa omaan hoitopaikkaan jossa osaavat paremmin sanoa.

Tämä oli meidän 2. IVF, ekassa ei siis ollut mitään tällaista. Ekassa IVF:ssä follikkeleita kypsyi 27 ja siksi tämä toinen tehtiin lyhyellä kaavalla, nyt folleja 16, joista saatiin 10 munasolua (joista tasan yksi hedelmöityi...). Olokin on ollut eilistä lukuunottamatta tällä toisella kierroksella parempi kuin ekalla kerralla.

Tämä nyt tietysti voisi ajallisesti sopia kiinnittymisen kanssa, mutta tuntuu jotenkin hullulta että kroppa reagoisi näin järjettömän voimakkaasti siihen että jokin äärettömän pieni pallura päättää kiinnittyä, "hyi kamala, pois sieltä!" No, seurailen tilannetta, nyt olo on hieman voipunut ja äklö, mutta kipua ei ole.

Kevätesikko: mulla tuli yöllä melko kova vatsakipu, tai lähinnä sellainen kova vatsan juilinta, myös pp2, kesti noin 1-2 h. Ei ollut noin paha miltä sinulla kuulosti, mutta hikoilin kyllä eikä siinä mitään unta saanut. Seuraavana päivänä alkoi pieni öklötys joka on jatkunut siitä asti. Veikkaisin että minulla oli kiinnittyminen ainakin, koska siirrettiin 3 päiväinen alkio, joten se oli pp2 viisipäiväinen.
Kävisin sinuna kuitenkin lääkärissä, koska sinulla toi kipu oli noin kovaa. Toivottavasti kaikki hyvin ja alkio vaan kiinnittyi (oikeaan paikkaan).
Jannaliini rv 4+4

Mullakin oli eilen kova kipu kohtaus, oikein viiltävää kipua. Aiemmin päivällä oli heikotusta ja tosi ällö olo....... minäkin mietin et voisko olla kiinnityskipua mut ei mullakaa aiemmin ole ollut tämmöstä........
Ja kyllä tommonen pikkunen alkio kohussa saa ihme oireita aikaan...usko pois! 2 raskautta olen kokenut ja kaikkea ihmeellistä siinä mukana "pikkusen" takia :laugh:
Ja mulla siis kans oli eilen pp2 ja tuoresiirto keskiviikkona =)
Onnea vaan piinailemiseen ja toivotaan että toi kipukohtaus enteilis hyvää!

???!!
Mä heräsin viimeyönä kauheeseen vatsakipuun; kävin vessas mut mitään ei tullut. se meni sit ohi ja sain unta. Kipu tuntui siis suolen kohdalla(?en ainakaan paikantanut sitä kohtuun) ja ajattelinkin että oon syönyt taas jotain "väärää" tai sit jännityksestä, koska ei tuo outoa ole. Saan vatsakramppeja ja sitten ripuloin jos syön paljon sokeria, makeutusaineita tai vähänkin viljaa. Eilen en syönyt kyllä kuin yhden jäätelön ja jauhoin 3 purkkaa... joten ei kai niistä. -> no, aamulla heräsin ja vatsa alkoi taas kipeytä, ja oli todella kipeä; olin tuskissani ja hiki virtasi ja oli vilu! Istuin pytyllä 5 kertaa ja suoli tyhjeni täysin; ja kyllä mua oksettikin! ..... Koko päivä koulussa tuntui että ilmat tulee pihalle kun vatsa murisi - ei semmoista ole ollut piiiitkiin aikoihin. Ajattelin että se johtui eilen syömistäni karviaisista, joita tosiaan söin moneen vuoteen, ja vielä todella ison satsin.
No, kivut meni tietty pyttyyn... :whistle: eikä ole sen jälkeen taas vaivannut...

ihme touhua! - miksi just samaan aikaan "mahdollisen" kiinnittymisen aikaan. ARGH!! Aattelin että alkiot karkaa samalla kun istun siinä kippuralla ja voihkimassa. :(

kyllä naurattaa jo nyt... :laugh:

Yhteistyössä